Hahaha, idd... die wapens kunnen we dan wel hebben.
Ik denk dat de Euro wel gauw gaat vallen. Echter... hoe zal dat in zijn werk gaan? Elke verandering die gelijkstaat aan verlies van aangezicht gaat meestal niet echt vreedzaam. Men zal koste wat kost het verloren project overeind willen houden.
Ik heb al vernomen dat men in Duitsland 10% belasting wil gaan heffen over alle bezittingen van inwoners en bedrijven. Dus als noodbelasting bovenop de al heersende belastingen. Ook in Nederland bestaat er een Noodwet uit 1978 die het mogelijk maakt geld op te eisen van de inwoners. Als je het niet cash kunt betalen word je gedwongen een hypotheek op te nemen. Ja, vooral dat laatste klinkt bekend.
Mijn vrouw, als Westerse uit de USA, moet gedwongen inburgeren. Als je de cursus niet kunt betalen moet je een lening nemen. Als je niet luistert volgen er felle boetes, en eventueel uitzetting. De ene wet (inburgering) staat lijnrecht tegenover een andere wet (de wet waarin de huwelijken zijn geregeld). Ik kan over dit geheel heel wat meer zeggen, maar dat voert hier te ver. Feit is dat wel meer ongelofelijke dingen gebeuren die men in het verleden niet verwachtte.
De eenheidsmunt Euro staat haaks op het overdreven nationalisme dat die munt oproept. Men mag in geen enkel overheidsgebouw een vreemde taal spreken, tevens moet men een tolk zelf betalen. Dat terwijl men op diverse universiteiten in Nederland in het Engels lesgeeft.
De afzonderlijke landen moeten zich in zulke rare bochten wringen om de munt te doen slagen dat dit op springen staat.
Het oude systeem werkte zo ontzettend veel beter. Ik ken Nederland nauwelijks terug.
Euro maakt meer kapot dan je lief is. Daar drink me eentje op!