Ga naar het forum
Bestaat de Euro nog...

Meldingen
Alles wissen

Bestaat de Euro nog over een jaar?

95 Berichten
25 Gebruikers
0 Reacties
7,564 Weergaven

Een discussiepunt dat misschien niet zo veel van doen lijkt te hebben met onze sport/hobby, echter genoeg spelers hebben hun bankroll in Euro's. Dus... het is weldegelijk van belang een discussie erover te hebben. Misschien moeten we onze toevlucht wel nemen in de Dollar of Engels Pond.

Wat denken jullie? Bestaat de Euro over een jaar nog, en indien neen: op welke manier gaat die dan ten onder? Oorlog tussen Noord en Zuid? Vreedzame hernieuwdekeuze voor nationale munten, of een andere oplossing?

Benieuwd hoe jullie erover denken.

Beantwoorden
Citeren
94 reacties
Yoghi
BlackMember

Het is 2012, wat maakt het uit? De wereld vergaat toch, dus de euro zal het ook niet overleven.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Jaar is mss een wat korte periode, kan mss beter vragen of de Euro toekomst heeft. Is alleen ook wel weer iets dat kan leiden tot heftige discussies.

Beantwoorden
Citeren
kalakaja
PokerStrategist

WWIII EHRMAGERD

Ik ga me alvast aansluiten bij midden oosten coalitie GO IRAN!

Beantwoorden
Citeren
raymond20001
PokerStrategist

op 21 december 2012 valt de euro, lange tijd werd gedacht dat de dollar zal vallen, en dan breek er oorlog uit tussen West en Oost. Euro`s worden dan omgesmolten tot wapens.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Het is 2012, wat maakt het uit? De wereld vergaat toch, dus de euro zal het ook niet overleven.

Zie net dat een jaar genoeg is.

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Heyhey,

Ik heb de thread even naar Small Talk verplaatst. Hoewel het voor pokerspelers sowieso ook interessant is hoe verschillende valuta's ten opzichte van elkaar staan, is het voortbestaan van de euro meer een algemene discussie dan een pokerdiscussie _cool:

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr
PokerStrategist

Volgens mij zal Nederland binnenkort Griekenland binnenvallen en dan zal Spanje Griekenland helpen en dan Duitsland Nederland en dan Portugal en dan BOEM! :coolface:

Nee, kan dit echt niet inschatten, studeer wel economie, maar dit bewijst dat ik er gewoon nog niets van ken.. Een muntunie is goed om je machtspositie te versterken, maar het kan wel nadelig zijn omdat je geen wisselkoersen meer hebt om mee te spelen..

Voor mij mag de euro wel blijven, vind het gewoon makkelijker om 1 munt te hebben.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Onzinnige discussie, slechte vraagstelling.
:heart: Ad.

Beantwoorden
Citeren

lol natuurlijk bestaat de Euro nog over een jaar. En ook over 10 jaar.

ik zou best tegen aantal mensen hier sidebets willen plaatsen 2:1 dat de Euro volgend jaar nog bestaat met Griekenland er nog in.

Het alternatief; Griekenland eruit of Nederland eruit heeft dramatische gevolgen. En daarom gebeurt het niet.

Beantwoorden
Citeren

Aloha
...
en de euro blijft bestaan die zal nooit vallen

MOD EDIT: Buiten het feit dat het bovenstaande weinig onderbouwd was, kan het ook als racistisch beschouwd worden. Vandaar dat deze post ge-edit werd.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

ik heb de oplossing, die Grieken moeten minder borden kapotgooien; pure kapitaalvernietiging!!

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Haassje
lol natuurlijk bestaat de Euro nog over een jaar. En ook over 10 jaar.

ik zou best tegen aantal mensen hier sidebets willen plaatsen 2:1 dat de Euro volgend jaar nog bestaat met Griekenland er nog in.

Het alternatief; Griekenland eruit of Nederland eruit heeft dramatische gevolgen. En daarom gebeurt het niet.

$10 voor de eer. Geloof ook wel dat de Euro blijft bestaan maar niet in de vorm hoe we hem nu kennen.

Beantwoorden
Citeren

als je op veilig wil spelen én doemdenker bent, ga dan naar de Chinese munt...(yuan?)
zeker niet naar $$$ of £££

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door kardago
Aloha
...
en de euro blijft bestaan die zal nooit vallen

MOD EDIT: Buiten het feit dat het bovenstaande weinig onderbouwd was, kan het ook als racistisch beschouwd worden. Vandaar dat deze post ge-edit werd.

laat ik het dan anders zeggen in de griekse cultuur staat het betalen van belasting op een laag pitje en dat moet veranderen willen ze in de euro blijven
en na het zien van de VPRO documentaire
Goldman Sachs en de vernietiging van Griekenland
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2012/Goldman-Sachs-en-de-vernietiging-van-Griekenland.html
heb ik wel een beetje medelijden gekregen met de grieken

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Astemblieft
als je op veilig wil spelen én doemdenker bent, ga dan naar de Chinese munt...(yuan?)
zeker niet naar $$$ of £££

Lol want de chinese economie is wel rocksolid?

Beantwoorden
Citeren

Beantwoorden
Citeren
kastanje57
PokerStrategist

Degenen die beweren dat de wereld danwel de euro of de dollar vergaat op 21-12-2012 beschouw ik als doemdenkers. Meelopers die niets begrijpen van de betekenis van de Maya kalender en lekker negatief oordelen.

De bewuste datum, genoemd in de Maya kalender geeft het einde van diverse astronomische/astrologische cycli aan, die allen op die dag aan een nieuwe cyclus beginnen.
De Maya kalender berust op de astronomische/astrologische waarnemingen die met het blote oog zijn gedaan en over enkele duizenden jaren zijn vastgelegd en opgetekend.

Overigens is het wat mij betreft heel snel gedaan met de euro. De munt heeft inmiddels in west en zuid Europa voor enorme schade gezorgd en ik geloof niet dat daar nog enig herstel in mogelijk is. De maatregelen die genomen worden om de munt te redden, zijn lapmiddelen die op de lange termijn alleen maar voor meer schade zorgen. Bezuinigen is het toverwoord in Europa. Bezuinigen betekent eigenlijk niets anders dan:
Lieve inwoners van Europa, wij, de machthebbers, hebben er een zootje van gemaakt en nu komen we bij jullie geld stelen om onze puinhopen op te ruimen.

Zelf verlang ik sterk terug naar de oude gouden tijd van de gulden.
Voordat de euro een feit was, hadden de europese regeringen eerst een goede overeenkomst en dito politiek systeem moeten bouwen. De euro zou dan het toetje op de slagroom zijn geweest.
In de praktijk is dit omgedraaid. Eerst kwam de euro en daarna trachtte men een politiek systeem eromheen te bouwen. Welnu, dat laatste is jammerlijk mislukt met een financiele crisis in Europa tot gevolg.
De burgers zijn aldus de dupe van incapabel kortzichtig leiderschap.

Ondertussen gaat de wetenschap gewoon door met een enorme verspilling van geld en energie en er is geen enkele europese leider die dit aan banden durft te leggen. Dit beschouw ik als lafhartig gedrag, ook hier geldt dat de burgers deze verspilling moeten bekostigen waardoor de crisis zich alleen maar verder verdiept. Maar goed, dat stokpaardje heb ik al eens eerder bereden.

Mijn motto: Lang leve de gulden en ban de euro!!!

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door raymond20001
op 21 december 2012 valt de euro, lange tijd werd gedacht dat de dollar zal vallen, en dan breek er oorlog uit tussen West en Oost. Euro`s worden dan omgesmolten tot wapens.

Mwah, die wapens zullen dan ook wel niet veel voorstellen :D :D:D

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hahaha, idd... die wapens kunnen we dan wel hebben.

Ik denk dat de Euro wel gauw gaat vallen. Echter... hoe zal dat in zijn werk gaan? Elke verandering die gelijkstaat aan verlies van aangezicht gaat meestal niet echt vreedzaam. Men zal koste wat kost het verloren project overeind willen houden.

Ik heb al vernomen dat men in Duitsland 10% belasting wil gaan heffen over alle bezittingen van inwoners en bedrijven. Dus als noodbelasting bovenop de al heersende belastingen. Ook in Nederland bestaat er een Noodwet uit 1978 die het mogelijk maakt geld op te eisen van de inwoners. Als je het niet cash kunt betalen word je gedwongen een hypotheek op te nemen. Ja, vooral dat laatste klinkt bekend.

Mijn vrouw, als Westerse uit de USA, moet gedwongen inburgeren. Als je de cursus niet kunt betalen moet je een lening nemen. Als je niet luistert volgen er felle boetes, en eventueel uitzetting. De ene wet (inburgering) staat lijnrecht tegenover een andere wet (de wet waarin de huwelijken zijn geregeld). Ik kan over dit geheel heel wat meer zeggen, maar dat voert hier te ver. Feit is dat wel meer ongelofelijke dingen gebeuren die men in het verleden niet verwachtte.

De eenheidsmunt Euro staat haaks op het overdreven nationalisme dat die munt oproept. Men mag in geen enkel overheidsgebouw een vreemde taal spreken, tevens moet men een tolk zelf betalen. Dat terwijl men op diverse universiteiten in Nederland in het Engels lesgeeft.

De afzonderlijke landen moeten zich in zulke rare bochten wringen om de munt te doen slagen dat dit op springen staat.

Het oude systeem werkte zo ontzettend veel beter. Ik ken Nederland nauwelijks terug.

Euro maakt meer kapot dan je lief is. Daar drink me eentje op!

Beantwoorden
Citeren