five nade?
cherish the love
Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Nope.Hint: het is een ander woord voor wat er gebeurt als je een suikerklontje in water gooit... (wederom cryptisch :P)
Als dat cryptisch is, maakt het dan nog uit of het heet of koud water is?
Hier nog een keer de opgave, is wat makkelijker als het op dezelfde pagina staat:
de5N
Hint: het is een ander woord voor wat er gebeurt als je een suikerklontje in water gooit... (wederom cryptisch :P)
Plons!
Oorspronkelijk gepost door TheErwin
Is het echt één woord?
Ja.
Zal nog een hint geven: je moet het stukje 'de' zien als een voorvoegsel van een woord, zoals 'decompenseren', maar dan een ander voorvoegsel van de zelfde strekking.
ontzinken
laat het alstjeblieft onzinken zijn, want hij klopt en ik zit al zo vreselijk lang te puzzelen
de - ont
5 - cinq
n - en
en een suikerklontje 'zinkt ' in water
dat moet 'm toch zijn... ik word helemaal überlijp hiero...
cherish the love
5 = cinq snap ik nog net, al heb ik geen moment aan andere talen gedacht. Maar de = ont, mag iemand nog wel eens toelichten als dit 'm is..
Ontzinken is het niet, maar komt ook dicht in de buurt. Het stukje '5 = cinq' klopt er niet aan.
Waarom ont-? Als je een woord hebt me de- ervoor, is dat een voorvoegsel die hetzelfde betekent als ont-.
Neem als voorbeeld 'decoderen', dat is het tegenovergestelde van 'coderen'. Je ontdoet de codering...
We hebben dus 'ont-' .. '5' .. 'en'...
Almost there!
Oorspronkelijk gepost door dailytear
ontvrijen?
Nope
Edit: aangezien deze nu al enige tijd duurt ga ik gewoon nog een hint geven.
In plaats van 'de5N' had ik ook 'de4N', 'de8N', etc. kunnen schrijven.
Oorspronkelijk gepost door ViperPP
ontcijferen![]()
Ding ding ding! Jackpot!
You're next!
Ontzinken is het niet, maar komt ook dicht in de buurt. Het stukje '5 = cinq' klopt er niet aan.Waarom ont-? Als je een woord hebt me de- ervoor, is dat een voorvoegsel die hetzelfde betekent als ont-.
Neem als voorbeeld 'decoderen', dat is het tegenovergestelde van 'coderen'. Je ontdoet de codering...
We hebben dus 'ont-' .. '5' .. 'en'...
Almost there!
Is 'ontcijferen' het tegenovergestelde van 'cijferen'?
Maar vooruit, nu begrijp ik je bedoeling wel.
Dit was een erg lastige en ook wel eentje die van de OP afwees, dus dan wordt het al snel moeilijk, omdat er dan nog allerlei rare gedachtekronkels bij komen.
Voor de gene die dit leuk vinden: Vroeger had je altijd van die puzzelboekjes van 10 voor taal (beeldpuzzels), vol met zulke dingen, dus wie weet bestaan die nog steeds wel.