Ga naar het forum
"Daaaaaaaaag Sinter...

Meldingen
Alles wissen

"Daaaaaaaaag Sinterklaasje, daaaaaaaaaaaag, daaaaaaaaaaaag, zwarte Piet!"

68 Berichten
22 Gebruikers
0 Reacties
9,233 Weergaven
rrrood
PokerStrategist
67 reacties
ViperPP
Oldschool Grinder

Die onzin is al een tijd gaande. Een jaar of 5 geleden mocht onze country manager het in de US bij de CEO gaan uitleggen, nadat er op het intraweb foto's gepost waren van ons sinterklaasfeestje en er in de US een zwarte werknemer klacht ingediend had. :facepalm: Sindsdien is het feestje geschrapt en zijn de kinderen dus de dupe.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Is een hoop gedoe over geweest i.v.m. discriminatie. Al is zwarte Piet van oudsher zwart, omdat hij altijd door de schoorsteen ging en dat is tegenwoordig wat minder nodig zonder open haard bij de meeste huizen.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Ik vind die hele discussie zo'n ontzettende onzin he...

Dit heeft (als dit ooit al het geval was) helemaal geen drol met slavernij te maken. Het is een kinderfeest, een traditie. Seriously, quit the bullshit.

Grootste tijd- en geldverspilling die een overheid of VN of whatever maar kan hebben.

Sinterklaas afschaffen, alleen de gedachte al. En oh ja, laten we dan direct kerst ook afschaffen, want de elfen zijn ook slaven van de kerstman.

Ben blij dat mijn jongste over een paar jaar oud genoeg is om er niet meer in te geloven, zodat deze onzin mijn kinderen bespaard blijft.

:facepalm:

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981
PokerStrategist

Tzou nogal een revolutie zijn: 6-december2013 12u: Reeds 90 sinterklazen opgepakt.

tjaar erop: mo-ha-medje bonne bonne bonne :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Er hebben weer eens mensen tijd over :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981
PokerStrategist

sorry :D

Beantwoorden
Citeren
rrrood Topicstarter
rrrood
PokerStrategist

pas 3376 reacties van nu.nl lezers in desbetreffende topic :D

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is best veel al. Dus er zullen wel veel mensen het oneens zijn met die VN-onderzoeker.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Het nu.nl reaguurderspubliek kennende zullen zeker 3.300 van die 3.376 reacties vrij kut zijn :D

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986
PokerStrategist

Die knakker is zwart van de roet, niet zwart van de neger.

Als ze Sinterklaas zouden afschaffen, dan moet dat naar mijn mening maar om 1 reden: "Het is niet goed om kinderen van kleins af aan te voeden met leugens."

Wij mochten vroeger op de basisschool de dag na Sinterklaas een cadeau mee naar school nemen om aan de andere kinderen te laten zien. En het was altijd de grootste etter die een dikke racebaan kreeg van de Sint. Omdat ie dus rijke ouders had. En hoe leg je dat dan uit aan het braafste kind van de klas die van zijn arme ouders een zelfgebreide sjaal kreeg??? Niet! Dat kind gelooft voor de rest van zijn leven niet meer in eerlijkheid en rechtvaardigheid.

Als je deze 'traditie' dan toch zo nodig moet vieren, vertel je kinderen dan meteen vanaf de eerste keer dat de Sint niet bestaat en dat het puur aan het budget van pa en ma ligt wat voor cadeau's je krijgt. Scheelt een hoop verontwaardiging op de tere kinderziel. Kappen met die leugens!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Zullen we alle feestdagen dan maar afschaffen?

Kerst:
kabouters als hulpje in je fabriek hebben, dat kan toch niet tegenover kleine mensen.

Oud en nieuw:
vuurwerk afsteken terwijl er zoveel rampen met vuurwerk gebeuren dat kan toch niet tegenover slachtoffers van zo een ramp zoals in Enschede

Pasen:
al die eieren die dan onnodig op worden gegeten

Koningsdag:
denk dat Geert Wilders zich gediscrimineerd voelt

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Tja als het discriminatie was hadden ze hem waarschijnlijk iets van zwarte nebula genoemd of zo en niet piet....

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Zullen we alle feestdagen dan maar afschaffen?

Kerst:
kabouters als hulpje in je fabriek hebben, dat kan toch niet tegenover kleine mensen.

Oud en nieuw:
vuurwerk afsteken terwijl er zoveel rampen met vuurwerk gebeuren dat kan toch niet tegenover slachtoffers van zo een ramp zoals in Enschede

Pasen:
al die eieren die dan onnodig op worden gegeten

Koningsdag:
denk dat Geert Wilders zich gediscrimineerd voelt

Pinksteren is helemaal lijp vanwege de Yakuza ... Die gasten zijn allemaal hun pink kwijt.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door OmdatHetKan
Tja als het discriminatie was hadden ze hem waarschijnlijk iets van zwarte nebula genoemd of zo en niet piet....

Nbewuka? Nboelah? Te moeilijk, jij heet nu Piet. :O

Zou alle negers die klagen wel eens een weekje slave exprerience willen verkopen. Gewoon een kamp om dichter bij je roots te komen en te ervaren waarom ze nu zo getergd zijn. Kijken of ze zwarte Piet dan nog een slaaf vinden.

Werk gelukkig met een paar Surinamers en die voelen zich niet gediscrimineerd. Zijn altijd van die gasten die buiten de maatschappij staan, c.q. aandacht willen die hier een vorm van slavernij in zien. Laat vooral ook een neger het VN onderzoek doen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Volgens mij he voelt helemaal niemand zich gediscrimineerd :rage:

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn
Oldschool Grinder

Ik zie de hele wereld als mijn slaaf, das toch geen discriminatie? :D

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ach zolang je het in je eigen wereldje zo ziet denk ik dat het wel mag zolang je het maar niet in de praktijk brengt :coolface:

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn
Oldschool Grinder

Happen naar de baas??? :D

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ja ben in rebelse bui vanavond, maar sinds wanneer krijg ik dan geld van je dat ik je baas moet noemen?

Beantwoorden
Citeren