Zou iemand me kunnen vertellen hoe het juist in zijn werk gaat, wat voor startkapitaal er nodig is, of er geld mee te verdienen valt e.d. ?
Thanks!
Zou iemand me kunnen vertellen hoe het juist in zijn werk gaat, wat voor startkapitaal er nodig is, of er geld mee te verdienen valt e.d. ?
Thanks!
Ligt eraan wat je met startkapitaal bedoelt. Op zich is 1k wel mogelijk.
Je moet rekenen op 20% return op jaarbasis. Meer is mogelijk maar het is het beste om het realistisch te houden.
Kan me haast niet voorstellen dat je 20% rendement kan halen met weinig ervaring ?
Hi noisecore,
In principe heb je niet zo heel veel geld nodig om met trading te beginnen.
Net als met poker is een belangrijk gedeelte van forex trading BRM of money management (MM) zoals het in trading vaak genoemd wordt.
Je kunt in principe starten met zo'n $150. Je kunt dan een zogenaamd micro lot traden, dit is €1000 als je bijvoorbeeld de EUR/USD trade. Je verliezen kun je dan binnen de 2% houden wat zo'n $3 per trade is. Je winsten zijn natuulijk navenant klein. Maar net zoals bij de micro stakes bij poker is het wel een goede manier om te leren.
Dan als je ervaring hebt kun je bij storten en 'echt' gaan traden. Om van trading te leven worden accounts van tussen de $50.000 en $100.000 aangeraden.
Wist je trouwens dat PokerStrategy dit jaar met haar eigen trading school begint? Het gaat tradimo heten en om op de hoogte te blijven kun je tradimo liken onder:
Zorg dat ze wel opschieten marple, want ik wil wel nog wat kunnen leren. Misschien dat jullie wat betere trading systemen hebben.
Heb je enige informatie over wat voor soort materiaal en wat voor leermethodes er gebruikt gaan worden? Ik heb geen FB of andere social media dus ik kan niet het fb account liken en volgen.
Hi xXShinryuuXx ,
Je we werken er met man en macht aan, maar omdat we het goed willen hebben, duurt het net iets langer dan gehoopt ![]()
Ik weet niet precies wat je met beter bedoelt in betere trading systemen, maar er zullen zeker trading system op de site komen.
Helaas kom je er echter bij trading niet onderuit om ook judgement bij je koop/verkoop beslissingen nodig te hebben en dat komt meestal alleen met ervaring, vallen en opstaan.
Het 100% mechanische systeem dat je zonder nadenken bakken met geld oplevert bestaat helaas nog niet (zover ik weet).
Oorspronkelijk gepost door Marple08
Dan als je ervaring hebt kun je bij storten en 'echt' gaan traden. Om van trading te leven worden accounts van tussen de $50.000 en $100.000 aangeraden.
$50000 ?
Dat betekend met 20% rendement dat je $10k verdiend + nog eens variance hoe kan je daar van leven ?
Oorspronkelijk gepost door CheckMate
$50000 ?
Dat betekent met 20% rendement dat je $10k verdient + nog eens variance hoe kan je daar van leven ?
Blijkbaar kun je dus meer dan 20% rendement halen
Denk dat dit net zoals bij poker is, sommigen zullen gewoon niet zo goed zijn en anderen heel goed en die pakken wel heel veel.
Omdat een succesvol trader wel 5% per maand kan halen, vaak nog meer.
En is inderdaad net als poker, je moet de juiste skills en mindset hebben.
Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Oorspronkelijk gepost door CheckMate
$50000 ?
Dat betekent met 20% rendement dat je $10k verdient + nog eens variance hoe kan je daar van leven ?
Blijkbaar kun je dus meer dan 20% rendement halen
Denk dat dit net zoals bij poker is, sommigen zullen gewoon niet zo goed zijn en anderen heel goed en die pakken wel heel veel.
Haha heb je ook echt expres de I weggehaald om je punt duidelijk te maken
Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Je moet rekenen op 20% return op jaarbasis.
lol_much.
Hi xXShinryuuXx ,Je we werken er met man en macht aan, maar omdat we het goed willen hebben, duurt het net iets langer dan gehoopt
Ik weet niet precies wat je met beter bedoelt in betere trading systemen, maar er zullen zeker trading system op de site komen.Helaas kom je er echter bij trading niet onderuit om ook judgement bij je koop/verkoop beslissingen nodig te hebben en dat komt meestal alleen met ervaring, vallen en opstaan.
Het 100% mechanische systeem dat je zonder nadenken bakken met geld oplevert bestaat helaas nog niet (zover ik weet).
Jawel, alleen dat bakken met geld valt vies tegen. Heb wel een winstgevend systeem al alleen levert het - na transactiekosten etc. - minder op dan simpel buy&hold. Als je een systeem hebt dat >11% jaar oplevert, bewezen en constant, hoef je niet eens voor je centjes te traden maar kun je dit systeem beter verkopen aan een hedgefund oid die je er gemakkelijk een ziljard euro's voor geeft want dat is zoiets als het gouden ei.
En uiteraard kun je in een enorme hotrun geraken en van tienduizend een paar miljoen maken, zie een timothy sikes, welke zijn 12000$ omzette in 3.5M$ en hierdoor in tradingwereld zelfs famous werd, maar uiteindelijk valt variance altijd de verkeerde kant op en die vent leeft tegenwoordig ook van zijn site itt trade-inkomsten.
Met de hele vraag doelde ik op wat voor leermethodes er gebruikt gingen worden. Wordt er voornamelijk gefocussed op PA, trends, s/r, etc of zijn het specifiekere systemen zoals exhaustion candles of gewoon mechanische trendfollowing met oscillators.
En 70% is echt wel moeilijk te halen.
Als beginner zal je waarschijnlijk daily of hourly charts traden (lagere TFs hebben te hoge "rake" als het ware) en dus is 70% wel heel erg optimistisch.
Van 10k kan je niet leven, maar als je met 50k begint en 20% compound per jaar dan zit je na 5 jaar op meer dan 1,2 ton en dan heb je 24k per jaar. Het is geen get rich quick scheme maar als je wat geld hebt liggen is een uurtje per dag daily charts bekijken en goede trades maken beter dan het op een bankrekening zetten voor 3% per jaar.
Edit: Sokzel, net zoals er een verschil is tussen NL2 en NL200 is er een verschil tussen 100k en 100mil traden. Mensen met hoge kapitalen hebben voornamelijk problemen met orders die niet gehit worden, en kunnen ze slechts een deel van het kapitaal in profitable situaties plaatsen. Dit is waarom hedgefunds alles traden om proberen er winst op te maken omdat meer markten meer liquiditeit is en met meer liquiditeit kan je je orders beter kwijt.
Nee, er bestaat simpelweg geen systeem dat >11% per jaar kan garanderen. Heeft weinig met liquiditeit te maken. Vind het dan ook knap dat pokerstrategy aan een site werkt dat 5% per maand beweert te maken. (Een whopping 80% per jaar)
Maar deze discussie hebben wij geloof ik al eens eerder gehad en mijn uitnodiging staat nog steeds om je 20%/year systeem eens op te sturen zodat ik de leak / curve-fit / w/e kan herkennen.
Ik trade nu een systeem waarvan ik geen idee heb hoe ik het kan mechaniseren.
Het probleem ligt voornamelijk bij Support/Resistance definiëren. Als jij een idee hebt maak ik een EA, doe ik wat testen op EURUSD en kan jij de rest van het werk doen om een probleem te vinden.
Oorspronkelijk gepost door Sokzel
Nee, er bestaat simpelweg geen systeem dat >11% per jaar kan garanderen. Heeft weinig met liquiditeit te maken. Vind het dan ook knap dat pokerstrategy aan een site werkt dat 5% per maand beweert te maken. (Een whopping 80% per jaar)Maar deze discussie hebben wij geloof ik al eens eerder gehad en mijn uitnodiging staat nog steeds om je 20%/year systeem eens op te sturen zodat ik de leak / curve-fit / w/e kan herkennen.
Wij beweren helemaal niet dat je 5% per maand kunt maken met een systeem. Ik zei alleen dat succesvolle traders meer dan 5% kunnen maken.
Net zo min als een succesvol pokerspeler zijn systeem niet op kan sturen zodat jij ook een succesvol pokerspeler wordt, kan een trader zijn systeem ook niet opsturen.
Er zitten in traden net als in poker heel veel judgement momenten die je alleen kunt krijgen met gevoel voor de materie and ervaring.
Ik kan je leren waar je op moet letten, de judgement moet je zelf leveren.
Marple leak eens wat voorbeeld materiaal pl0x :D.
Zolang het natuurlijk niet tot ontslag op staande voet leidt...
Vind persoonlijk dat er super weinig judgement calls zijn in poker die nergens op gebaseerd zijn, of de ouderwetse ik WEET dat je bluft, er zit altijd een logische eliminatie van handcombinaties achter en een inschatting van je tegenstander, dus kan me haast niet voorstellen dat je bij Forex handel een zogenaamde feel voor moet krijgen ipv veel studeren en leren zoals je geschiedenis leert wat logische curves zijn en wat de toekomst wsl kan brengen (zogenaamde trends)
Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Van 10k kan je niet leven, maar als je met 50k begint en 20% compound per jaar dan zit je na 5 jaar op meer dan 1,2 ton en dan heb je 24k per jaar.
Solid math sir, dit betekent dat je je eerste jaar dus 24k van je 50k wil gaan uitgeven dus je totale investering crushed (los dat dit je hele toekomstsituatie verandert), en dit betekent dat je aan het eind van 5 jaar alles hebt uitgegeven, dus geen investering meer hebt.
Geloof best dat je hier beter in kan investeren dan je geld op een bankrekening zetten, maar hoe kom ik aan deze informatie en hoe weet ik dat deze info legit is?