Het was maar een voorbeeld om te laten zien dat je makkelijk aan die 2% kan komen dagelijks. Dat is wel een feit lijkt me. Verder is dat systeem waar ik naar gelinked heb natuurlijk geen holy grail, maar met de kennis uit de twee boeken die ik heb genoemd, kan je er een aardige strategie mee maken. De strategie maakt trouwens dubbelop gebruik van support en resistance, daar je de s/r en pivot in de grafiek zet, en hij ook gebruik maakt van Bollinger Bands die ook als support en resistance fungeren. Tel daar je candlesticks nog bij voor bevestiging.
Ik weet dat ik een edge heb omdat ik met dit systeem al maanden ongeveer 75% van de trades met winst afsluit, en ik zie dat er meer pips uit te halen zijn dan ik nu doe, maar het liefst ben ik er zo min mogelijk mee bezig, en ben ik elke dag meer dan tevreden als ik m'n 2% op zak heb.
En natuurlijk zet ik m'n stops een paar pips boven support of onder resistance, en gooi ik ze niet zomaar ergens neer. Support of resistance moet altijd doorbroken worden om uitgestopt te worden.