Oorspronkelijk gepost door ICheckMate
Vind persoonlijk dat er super weinig judgement calls zijn in poker die nergens op gebaseerd zijn, of de ouderwetse ik WEET dat je bluft, er zit altijd een logische eliminatie van handcombinaties achter en een inschatting van je tegenstander, dus kan me haast niet voorstellen dat je bij Forex handel een zogenaamde feel voor moet krijgen ipv veel studeren en leren zoals je geschiedenis leert wat logische curves zijn en wat de toekomst wsl kan brengen (zogenaamde trends)
Ik vind dat je totaal 100% gelijk hebt. Yoghi kan jou of mij leren om HU limit te crushen, absoluut.
Het probleem is dat om dit te leren je gewoon 6 jaar bezig bent. Kan jij of ik lesgeld aan Yoghi betalen, 6 jaar lang met iets van 6 uur per dag? Dit is het probleem. Vervolgens hebben we ook nog eens de emotionele kant, op zich is je A game verbeteren al heel erg goed, maar wat als je je B game of C game na het eerste uur grinden speelt? Het is gewoon vrijwel onmogelijk om ff poker te leren en daarna meteen als een robot te spelen.
Voor diegenen die het ontbreken van startkapitaal een probleem vinden: Je hebt niks aan $50 of $100 startkapitaal met forex. Het is geen poker, met poker kan je als je goed genoeg bent van $50 naar $4k gaan (zelfs als je niet goed bent kan je dat...) in een paar maanden omdat lowstakes gewoon goudmijnen zijn. Forex heeft een bepaalde hoeveelheid return en die return blijft hetzelfde tot we het over hele grote bedragen gaan hebben (1mil+). Als je met €50 70% return hebt heb je dat met €10k ook gewoon, tenzij je emoties de overhand krijgen.
Met Forex kan je demo traden, of paper traden. Als je winstgevend kan demo/paper traden dan kan je op zich winstgevend live traden. Natuurlijk komt dan de emotionele kant erbij kijken en natuurlijk moet je wel zeker weten dat je winst op demo geen variance was, maar als je playmoney beat op PokerStars zegt dat niks of je eventueel microstakes kan beaten.
Edit:
Oorspronkelijk gepost door Sokzel
Kun je niet programmeren? Dan bne je sowieso fucked met je systeem want lijkt me niet dat je telkens zelf orders in gaat voeren?
Sokzel dat is wel een beginnersopmerking zeg. 95% ofzo van de winstgevend traders trade gewoon zelf. Een uurtje per dag charts kijken is echt niet iets waar je een geautomatiseerd systeem op los wil laten. Het is gewoon heel moeilijk om goede s/r te definiëren in een EA of tradesystem omdat het voor een programma heel moeilijk is om "the big picture" te zien en kleine aanpassingen te maken hierop. Computers kunnen alleen omgaan met absoluten, en dat is in de forexmarkt gewoon niet optimaal.