Ga naar het forum
Forex trading

Meldingen
Alles wissen

Forex trading

61 Berichten
13 Gebruikers
0 Reacties
4,602 Weergaven
Marple08

Oorspronkelijk gepost door ICheckMate
Vind persoonlijk dat er super weinig judgement calls zijn in poker die nergens op gebaseerd zijn, of de ouderwetse ik WEET dat je bluft, er zit altijd een logische eliminatie van handcombinaties achter en een inschatting van je tegenstander, dus kan me haast niet voorstellen dat je bij Forex handel een zogenaamde feel voor moet krijgen ipv veel studeren en leren zoals je geschiedenis leert wat logische curves zijn en wat de toekomst wsl kan brengen (zogenaamde trends)

Wut?

Dus jij denkt dat als Yoghi jouw vertelt hoe hij HU LHE 500/1000 speelt jij hem evennaart?

Behalve de strategy zit er in trading heel veel gutsfeeling en daarmee bedoel ik niet gamblen. Het is een vorm van ervaring waardoor je een gevoel ontwikkelt wat werkt en wanneer. Dit kun je waarschijnlijk rationaliseren, maar omdat iemand te leren, dunno.

Beantwoorden
Citeren
noisecore

straks dit eens ff doorlezen, moet weg nu.
Bedankt voor de antwoorden alvast.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666

Krijgen we ook een startkapitaal met die nieuwe tak?

Dan ben ik wel in namelijk ;)

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Oorspronkelijk gepost door noisecore

fwiw .. als je het traden zo goed onder de knie wilt hebben, gaat daar zoveel tijd in zitten dat je het poker op moet geven en vice versa. :P

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Ik trade nu een systeem waarvan ik geen idee heb hoe ik het kan mechaniseren.

Het probleem ligt voornamelijk bij Support/Resistance definiëren. Als jij een idee hebt maak ik een EA, doe ik wat testen op EURUSD en kan jij de rest van het werk doen om een probleem te vinden.

Kun je niet programmeren? Dan bne je sowieso fucked met je systeem want lijkt me niet dat je telkens zelf orders in gaat voeren? :P

Beantwoorden
Citeren
Marple08

Oorspronkelijk gepost door martijnde666

Jammer genoeg starten we in het begin zonder een gratis start kapitaal.

Beantwoorden
Citeren
Marple08

Oorspronkelijk gepost door Sokzel

Oorspronkelijk gepost door noisecore

fwiw .. als je het traden zo goed onder de knie wilt hebben, gaat daar zoveel tijd in zitten dat je het poker op moet geven en vice versa. :P

Is afhankelijk van je trading style. Als je wilt gaan scalpen heb je gelijk, als je gaat day traden blijft er best tijd over om te pokeren.

En als je geen leven hebt kun je overdag traden en 's avonds pokeren :coolface:

Beantwoorden
Citeren
ssacr

Oorspronkelijk gepost door Marple08

Zat startkapitaal te krijgen volgens mij. Ben het wel tegengekomen.

Beantwoorden
Citeren
Amnesia85

plus500 heeft een nice affiliate programma :) moet toch haalbaar zijn om mensen een (extra)
start te geven bovenop wat zij geven :P

Beantwoorden
Citeren
Marple08

Ik trade nu een systeem waarvan ik geen idee heb hoe ik het kan mechaniseren.

Het probleem ligt voornamelijk bij Support/Resistance definiëren. Als jij een idee hebt maak ik een EA, doe ik wat testen op EURUSD en kan jij de rest van het werk doen om een probleem te vinden.

Kun je niet programmeren? Dan bne je sowieso fucked met je systeem want lijkt me niet dat je telkens zelf orders in gaat voeren? :P

De eerste EA die consistent winst maakt moet ik nog zien.

Beantwoorden
Citeren
Marple08

Oorspronkelijk gepost door ssacr

Zat startkapitaal te krijgen volgens mij. Ben het wel tegengekomen.

Ja maar dat is, op uitzonderingen na, met brokers waar je niet mee wilt samenwerken.

En een van die uitzonderingen had een programma, maar heeft dat stopgezet.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666

Dan wacht ik wel even totdat jullie dit wel gaan doen :)

Nieuwe uitdaging/hobby is leuk maar geen zin om te depositen.

Beantwoorden
Citeren
ssacr

Bedrijfsmatig mss ook wel slim om het net zo aan de pakken als de pokertak.Zijn vast wel partijen op zoek naar een betrouwbare partner. Is er een reden om geen kapitaal aan te bieden? Genereert ook omzet bij Moneybookers, Netteller enz.

Beantwoorden
Citeren

Vind persoonlijk dat er super weinig judgement calls zijn in poker die nergens op gebaseerd zijn, of de ouderwetse ik WEET dat je bluft, er zit altijd een logische eliminatie van handcombinaties achter en een inschatting van je tegenstander, dus kan me haast niet voorstellen dat je bij Forex handel een zogenaamde feel voor moet krijgen ipv veel studeren en leren zoals je geschiedenis leert wat logische curves zijn en wat de toekomst wsl kan brengen (zogenaamde trends)

Ik vind dat je totaal 100% gelijk hebt. Yoghi kan jou of mij leren om HU limit te crushen, absoluut.

Het probleem is dat om dit te leren je gewoon 6 jaar bezig bent. Kan jij of ik lesgeld aan Yoghi betalen, 6 jaar lang met iets van 6 uur per dag? Dit is het probleem. Vervolgens hebben we ook nog eens de emotionele kant, op zich is je A game verbeteren al heel erg goed, maar wat als je je B game of C game na het eerste uur grinden speelt? Het is gewoon vrijwel onmogelijk om ff poker te leren en daarna meteen als een robot te spelen.

Voor diegenen die het ontbreken van startkapitaal een probleem vinden: Je hebt niks aan $50 of $100 startkapitaal met forex. Het is geen poker, met poker kan je als je goed genoeg bent van $50 naar $4k gaan (zelfs als je niet goed bent kan je dat...) in een paar maanden omdat lowstakes gewoon goudmijnen zijn. Forex heeft een bepaalde hoeveelheid return en die return blijft hetzelfde tot we het over hele grote bedragen gaan hebben (1mil+). Als je met €50 70% return hebt heb je dat met €10k ook gewoon, tenzij je emoties de overhand krijgen.

Met Forex kan je demo traden, of paper traden. Als je winstgevend kan demo/paper traden dan kan je op zich winstgevend live traden. Natuurlijk komt dan de emotionele kant erbij kijken en natuurlijk moet je wel zeker weten dat je winst op demo geen variance was, maar als je playmoney beat op PokerStars zegt dat niks of je eventueel microstakes kan beaten.

Edit:

Sokzel dat is wel een beginnersopmerking zeg. 95% ofzo van de winstgevend traders trade gewoon zelf. Een uurtje per dag charts kijken is echt niet iets waar je een geautomatiseerd systeem op los wil laten. Het is gewoon heel moeilijk om goede s/r te definiëren in een EA of tradesystem omdat het voor een programma heel moeilijk is om "the big picture" te zien en kleine aanpassingen te maken hierop. Computers kunnen alleen omgaan met absoluten, en dat is in de forexmarkt gewoon niet optimaal.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Het is met forex net zo als met poker: 95% verliest om de rest te betalen.

Net als met poker kun je er ook goed in worden en net als met poker kun je vreselijk tilten wanneer je mindset niet in orde is. Probleem is dat je met forex nog veel sneller je BR kunt wegtilten dan bij poker.

Wanneer ik mijn tiltmomenten zou wegschrappen, draaide ik nu dik winst op forex.

Al met al houden die momenten me echter rond break-even vrees ik :D

Ben zeker benieuwd naar was PokerStrategy gaat brengen en kijk er al naar uit :)

Het is zeker een interessante bezigheid, maar net zo min als poker gemakkelijk geld. Gewoon leren en beulen dus....

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Aanvulling: wanneer je serieus bent kun je met forex wel degelijk ver komen, ook met een begin van $50. Je hebt echter -net zoals bij poker- geduld nodig en moet je verdiepen in de materie om goede beslissingen te nemen.

Verder klopt het wel: met forex maakt het niet uit of je $1 of $100000 inzet: het rendement blijft per $ hetzelfde, al krijg je wel betere deals met een groot account.

Het gaat erom dat je weet wanneer je moet handelen en ook wanneer je uit de markt moet blijven.

Beantwoorden
Citeren
Marple08

Ik vind dat je totaal 100% gelijk hebt. Yoghi kan jou of mij leren om HU limit te crushen, absoluut.

Die weddenschap wil ik aangaan, dat je dat niet lukt. Alleen wil ik Yoghi's hourly niet betalen. ;)

Beantwoorden
Citeren
Marple08

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Aanvulling: wanneer je serieus bent kun je met forex wel degelijk ver komen, ook met een begin van $50. Je hebt echter -net zoals bij poker- geduld nodig en moet je verdiepen in de materie om goede beslissingen te nemen.

Verder klopt het wel: met forex maakt het niet uit of je $1 of $100000 inzet: het rendement blijft per $ hetzelfde, al krijg je wel betere deals met een groot account.

Het gaat erom dat je weet wanneer je moet handelen en ook wanneer je uit de markt moet blijven.

Het grote verschil met poker is dat je met poker als je een edge hebt, je niet genoeg kunt spelen en je edge uitbuiten.

Heb je met trading een edge ben je afhankelijk dat de markt je de omstandigheden biedt om de edge uit te buiten.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Mee eens :)

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Als we dan toch vergelijkingen maken tussen het poker en het traden kun je beginnend traden vergelijken met een NL10SH tafel waarbij er 1 vis zit, dan jij, en dan phil ivey, isildur, galfond en cates..

Beantwoorden
Citeren