Ga naar het forum
God deel gevonden d...

Meldingen
Alles wissen

God deel gevonden door cern?

193 Berichten
40 Gebruikers
0 Reacties
9,166 Weergaven
shevas7
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door kastanje57
Het is onmogelijk om werkelijk inzicht te krijgen in de verspilling die bij CERN (en aanverwanten) gaande is. Het is onmogelijk om te bepalen hoeveel geld dat project kost op dagelijkse basis. Denk alleen al aan het wereldwijde netwerk van computers die de data van CERN registreren. Denk aan de hoeveelheid mensen die op kosten van CERN hun dagelijkse boodschappen doen. Denk aan de grote hoeveelheid zeldzame mineralen dat gebruikt wordt om e.a. aan de gang te houden etc. etc.

hier heb je al een begin. http://indico.cern.ch/getFile.py/access?contribId=8&resId=0&materialId=1&confId=114479

Hier spreekt men van een budget van 1.2 miljard euro op jaarbasis. Ik vraag me echt af hoe jij er bij komt dat dat hele project daar Miljarden € per dag kost.

In het document kun je ook zien dat ze 90miljoen € voorzien als energiekosten, en jij beweerde dat ze hier meer energie verbruikten dan alle west europese huishoudens samen. Of hebben ze een mooie deal met hun energielevrancier gekregen?

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door shevas7

Het is onmogelijk om werkelijk inzicht te krijgen in de verspilling die bij CERN (en aanverwanten) gaande is. Het is onmogelijk om te bepalen hoeveel geld dat project kost op dagelijkse basis. Denk alleen al aan het wereldwijde netwerk van computers die de data van CERN registreren. Denk aan de hoeveelheid mensen die op kosten van CERN hun dagelijkse boodschappen doen. Denk aan de grote hoeveelheid zeldzame mineralen dat gebruikt wordt om e.a. aan de gang te houden etc. etc.

hier heb je al een begin. http://indico.cern.ch/getFile.py/access?contribId=8&resId=0&materialId=1&confId=114479

Hier spreekt men van een budget van 1.2 miljard euro op jaarbasis. Ik vraag me echt af hoe jij er bij komt dat dat hele project daar Miljarden € per dag kost.

In het document kun je ook zien dat ze 90miljoen € voorzien als energiekosten, en jij beweerde dat ze hier meer energie verbruikten dan alle west europese huishoudens samen. Of hebben ze een mooie deal met hun energielevrancier gekregen?

Als je het boek leest begrijp je het wat beter.

Beantwoorden
Citeren
shevas7
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Als je het boek leest begrijp je het wat beter.

de Bijbel? :D
Over welk boek heb je het?

Beantwoorden
Citeren
Sjors777
Oldschool Grinder

Lol binnen 30 sec het offciele budget voor 2010 gevonden van cern

hier

Dat is frank, omgerekend is het 850 mil euro.

Ook kan je zo ontdekken dat CERN ongeveer 1 TWH ber jaar consumeert. hier

Nederland verbruikte in hetzelfde jaar tussen de 100 en 105 TWH. CBS

Ik vind het echt belachelijk dat je zo maar deze cijfers uit een hoge hoed tovert en ze vervolgens als waarheid verkondigd. Je mag dan wel 15 jaar internet ervaring hebben, maar zelfs ik (pc leek en slechts enkele jaren internet ervaring) kan zonder enige moeite concluderen dat je verhaal van geen kanten klopt.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Zijn boek. Had eigenlijk al een beetje spijt van de post omdat die wat cynisch is. Kastanje denk zo ongeveer overal anders over en heeft zelf een alles omvattende theorie. Volgens mij kun je zeggen wat je wil, maar dit is iemand die dit toch niet voor waar aanneemt. Denken dat jezelf kunt leren op deze manier via internet ( had er nooit geweest imo als het aan Kastanje ligt) is volgens mij zelfoverschatting. De hoeveelheden energie die genoemd worden zijn te vgl. met een oceaantanker die niet opvalt in het kanaal. De verklaring van de samenhang van alles zoals het nu is door onderzoek naar het Higgs deeltje wordt afgedaan als marginaal. Sommige mensen hebben hun eigen overtuiging. Als je het boek leest snap je dit ook beter volgens mij. Nog steeds cynisch, maar nu gemotiveerd.

De vergelijking " als een roepende in de woestijn" ( uit de bijbel) zou ik liever vervangen door " gij zijt ziende blind en horende doof" ( Ook uit de bijbel)Gaat op als je toch niet luistert. Past beter dan de rol van een profeet die niet gehoord wordt.

Beantwoorden
Citeren
kastanje57
PokerStrategist

ssacr, de cynische manier waarop jij over mijn werk spreekt, stoort me.

Zoals ik eerder opgemerkt kreeg,
You´re just a parasite, now close your eyes and say goodnight.

Da´s dus wat ik maar doe. Ik hoef geen gelijk te hebben, daar gaat het me niet om. Noch ben ik blind voor een andere mening.
Echter, zo denigrerend met mijn mening, mijn kennis en mij als persoon omgaan, vind ik niet okee.

Wat Drs. P. betreft, ik had een drs., een dr. en een prof. nodig om mezelf duidelijk te maken. Ik heb dus voor de hand liggende voorbeelden gekozen zonder verdere bijbedoelingen. Het was daarbij grappig bedoeld en dat is in ieder geval niet overgekomen.

Ik stop met deze discussie, ik voel me in deze discussie gekwetst als persoon en afgekraakt in mijn werk. Verder heb ik niet het gevoel ook maar ergens serieus te worden genomen. (da´s wat anders dan het met mij eens zijn, dat hoeft namelijk niet.)

Tot slot, bedankt voor het feit dat ik ziende blind en horende doof wordt genoemd. Dit vind ik wel het meest kwetsend van al hetgeen er geschreven is.

Beantwoorden
Citeren
Krulle37
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa

Oorspronkelijk gepost door shevas7

Oorspronkelijk gepost door KBE91
HLN verzeker is ook al zever dat daar in die krant staat.

HLN rules, vooral de reacties van de lezers :D

beste humor op het net als je 9gag.com van de dag weer uitgekeken hebt :P

+1

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Ik stop met deze discussie, ik voel me in deze discussie gekwetst als persoon en afgekraakt in mijn werk.

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
In b4 iemand gaat whinen omdat die zich persoonlijk aangevalln voelt. :P

Check. :D

Beantwoorden
Citeren

lol. Ik zei het toch.

Goed dat ik me er buiten heb gehouden. Eindigt altijd met een janker.

Beantwoorden
Citeren
robinripper
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
lol. Ik zei het toch.

And it's always the same group... :facepalm:

Maybe they should just get their own little part of the internet and stay away from places where they can find the truth...

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door robinripper

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
lol. Ik zei het toch.

And it's always the same group... :facepalm:

Maybe they should just get their own little part of the internet and stay away from places where they can find the truth...

Reken jezelf daar vooral niet toe, just a post?

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

bedoel maar te zeggen dat dit net zo goed een vorm van je mengen is, hoewel jij dat mss anders ziet

Beantwoorden
Citeren

Ik bedoel dat ik niet direct verantwoordelijk ben voor het gejank.

Beantwoorden
Citeren
kastanje57
PokerStrategist

Fix You van Coldplay is het zowat enige dat ik je nog vanuit deze positie en in deze situatie mee kan geven.
Verder is het aan jou!

Beantwoorden
Citeren

Wanneer komt er een 'vind ik leuk' button op PS?

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik vind het wel jammer dat mensen de grond in worden getrapt. Of het nu klopt of niet, wat hij zegt. Ik zie het nut van dit soort dingen gewoon niet in.

Ik heb me hier totaal niet in verdiept, dus kan er verder geen uitspraken over doen.

Mensen kwetsen zie ik echter als altijd onzinnig en -EV

Ergens zegt mijn kleine teen overigens dat het onderzoek wel degelijk waarschijnlijk grotendeels weggegooid geld is, maar of die geloofwaardig is....

Wat ik niet echt begrijp is dat in deze tijden van financiële chaos, dergelijke projecten gewoon geld kunnen blijven verslinden, maar nogmaals: ik heb geen flauw idee waar het verder over gaat en blijf verder dus maar buiten deze discussie :D

Beantwoorden
Citeren
kastanje57
PokerStrategist

i]Wanneer komt er een 'vind ik leuk' button op PS?

Wat denk je van de thread een rating geven?

Beantwoorden
Citeren
noisecore
Oldschool Grinder

Waar is dit allemaal over? :f_eek:

cliffs?. _confused:

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Met wat beter lezen ben je misschien wat minder snel gekwetst. Dat tekstje van you're a parasite dat sloeg niet eens op jou en was gewoon een motto zoals er zoveel zijn. Zo voel je je dus beledigd waar dat niet nodig is.

Verder vind ik dat als je met allerlei beweringen komt, je dat vooral zelf moet weten. Dat je open staat voor andere meningen blijkt ook niet echt wat mij betreft, ik heb het idee dat jouw mening wel redelijk vast ligt. Jij hebt in mijn ogen zonder argumenten een oordeel over iets wat je niet begrijpt en noemt fundamenteel onderzoek marginaal. Je komt bovendien met getallen die onmogelijk kunnen kloppen, geen hogere wiskunde.

Als men daar argumenten tegen in brengt en vraagt naar je achtergrond zeg je dat je je informatie zelf uitzoekt via internet. Is het raar dat ik daar vraagtekens bij zet als je een onderschrift dat iemand gebruikt al verkeerd interpreteert?

Zelf vergelijk je je afwijkende mening met op de barricades staan en een roepende in de woestijn zijn. Een roepende in de woestijn is iemand die niet gehoord wordt met de waarheid. Grote woorden. Je boek gaat ook over een uitleg van het geheel. Dit is kennelijk het beeld dat je hebt, je ziet jezelf als onbegrepen.

Mijn reactie was daarom ook maar uit de Bijbel. Niemand heeft de wijsheid in pacht en in zekere zin zijn we allemaal op zijn tijd ziende blind en horende doof. Het kan nooit kwaad om kritisch naar jezelf te kijken. Jezelf een roepende inde woestijn noemen is onbescheiden.

Verder denk ik dat jij degene bent die een interessant onderwerp weer in een quasi discussie trekt. Denk ook dat ik door mijn posts heen wel heb laten zien dat ik er niet op uit ben om te kwetsen. Kan alleen slecht tegen dat ongefundeerde roepen in een forum.

Beantwoorden
Citeren
robinripper
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Ik vind het wel jammer dat mensen de grond in worden getrapt. Of het nu klopt of niet, wat hij zegt. Ik zie het nut van dit soort dingen gewoon niet in.

Ik heb me hier totaal niet in verdiept, dus kan er verder geen uitspraken over doen.

Mensen kwetsen zie ik echter als altijd onzinnig en -EV

Het probleem is dat wat gezegd werd niet als kwetsend bedoeld is maar een poging is om kastanje het licht te laten zien. Echter omdat het niet is waar Kastanje in geloofd is hij nu gekwetst (erg vreemd maar ok)

Zie het als iemand die continue blijft zeggen dat 2 + 4 = 8 klopt. Dan raken alle mensen die inzien dat het fout is gefrusteerd dat iemand maar blijft beweren dat het 8 is....

Het kan zijn dat die persoon simpelweg ergens gelezen heeft dat 2+4 inderdaad 8 is en daar niet meer van af wilt wijken, of het kan zijn dat hij denkt dat het + symbool staat voor x. Maar als je dan met logica laat zien dat hij fout is:
2 appels + 4 appels = 6 appels. Dan komen er geen reacties meer op en is hij opeens gekwetst.

Zie bijvoorbeeld het kostenplaatje voor CERN, waarom is daar geen reactie meer opgekomen? Waarom heeft Kastanje niet zijn bronnen vermeld? Waarom heeft hij niet toegegeven dat hij fout zat?

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Ergens zegt mijn kleine teen overigens dat het onderzoek wel degelijk waarschijnlijk grotendeels weggegooid geld is, maar of die geloofwaardig is....

Wat ik niet echt begrijp is dat in deze tijden van financiële chaos, dergelijke projecten gewoon geld kunnen blijven verslinden, maar nogmaals: ik heb geen flauw idee waar het verder over gaat en blijf verder dus maar buiten deze discussie :D

Als je niet weet waar het over gaat en dat inziet waarom moet je dan TOCH perse je mening erover posten? Dat is juist hoe je wel in een discussie komt :facepalm:

Beantwoorden
Citeren