Ga naar het forum
help rogier met t b...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] help rogier met t bouwen van n computer (en krijg 2 uur gratis privatecoaching)

93 Berichten
33 Gebruikers
0 Reacties
10.4 K Weergaven
Maarten84
PokerStrategist

Waterkoeling is leuk... maar lijkt me niet aangeraden als je hier niet veel tijd en werk in wilt steken. Verder heeft (meestal) een goede waterkoeling nog steeds fans nodig, zodat je nog steeds geluid hebt.

Even alles overlopen :)

1)
Mijn advies, pak een duurdere kast welke speciaal gemaakt is om het geluid tegen te houden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Antec P182, mooie degelijke kast en deze is stil. Veder ga je sowieso beter voor een kwalitatieve PSU, deze zijn meestal stiller als goedkopere PSU's en sowieso betrouwbaarder. Ik heb persoonlijk de Antec P182 in combinatie met een Corsair PSU... Deze hoor je quasi niet. Last but not least ivm zo min mogelijk geluid--> een fancontroller. Hier hang je al je casefans en deze van je cpu aan en 's nachts draai je deze gewoon naar beneden tot je niets meer hoort, simpel. Best pak je een cpu-koeler waarop je zelf een fan kan monteren, koelt beter en is stiller.

2) Doen dan :)

3) Moet helemaal zo een speciale videokaart niet zijn hiervoor... tenzij je fervent gaat gamen hiermee, eender welk kaartje van rond de €100 (nvidia of ATI) zal hiervoor wel kunnen dienen

4) Ken ik niet zoveel van, simpel tv-tuner kaartje zal dit wel oplossen gok ik... of heeft je tv HDMI?

5) Kan iedere nieuwe geluidskaart normaal... ben zelf zeer content van mijn Creative

6) AMD Phenom II X4 cpu (zeer krachtig en leuke prijs) en een degelijk moederbord (Asus of Gigabyte imo), 4gb ram en je hebt een heel deftige pc

Mstlc
Oldschool Grinder

* Goeie kast... Ik heb zelf ne P182 staan, de voorloper dervan. Dempt het geluid, goeie case fans. Dus PC gaat zoieso niet veel geluid maken & blijft koud.

* Goeie VGA. Niet top of the line, maar net daaronder dus je betaald gewoon een stuk minder dan voor de echte super kaarten maar kwa preformance ga je der niet veel onder zitten.

* 1TB HDD. Hangt er een beetje af van wat je denkt nodig te hebben natuurlijk... wat heb je nu steken? Is dat genoeg? En pak je best nog ietsje meer. Dus als je nu een 300-500 gig HDD schijf hebt steken dan is 1TB niet echt overkill, zeker niet gezien de prijzen.

* 4gig geheugen... vrij standard tegenwoordig.

* Creative Sound Blaster... eentje van €25 maar voor een geluidskaart moet je niet echt te extreem gaan imo.

* DvD-writer, cardreader (wel handig als je ooit eens foto's van je fototoestel wel halen ofzo).

* Ik zou zoieso voor Windows 7 gaan & niet terug pakken naar XP. XP is verouderd & Windows 7 schijnt toch vrij stabiel te draaien. Ik heb er zelf niet echt ervaring mee maar de algemene reviews zijn toch uitermate positief. EDIT: als je een volledig systeem bij alternate besteld, checken of je geen OEM versie (software bij aankoop van volledig nieuwe systemen) van Windows 7 kan krijgen. Die dingen kosten €119 ofzo ipv €199 als je Windows 7 zo koopt.

* Toetsenbord & muis etc kan je wrs van je huidige PC gebruiken. If not... kan je dat nog wel zelf kiezen. Persoonlijk zou ik hier niet voor draadloze versies gaan maar gewoon een optische muis met draad (of laser, maar die zijn duurder).

EDIT: Moet wel nog eens kijken hoe dat net werkt met diejn TV want daar was ik even vergeten rekening mee te houden.

Rogier Topicstarter
Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door discus2
muis zonder draad weegt meer en zodus RSI-bevorderend...

batterijen voor iets wat 24/7 stroom eet is tiltend =/

heb op dit moment geen vaste PC, slechts een laptopje van ~100gb hardeschijf maar merk dat tdit gewoon veel te klein is.

heeft iemand comments op de door mstlc en eruk voorgestelde setups?

(@yoshiwa: te duur denk ik, ietsje teveel "top of the line" )

Oorspronkelijk gepost door Rogier

Oorspronkelijk gepost door discus2
muis zonder draad weegt meer en zodus RSI-bevorderend...

batterijen voor iets wat 24/7 stroom eet is tiltend =/

Ja, alsof je een draadloze muis neemt zonder oplaadstation :P Dacht het niet he, dan moet je echt batterijen aanslepen. Iedereen gaat elke dag wel eens slapen, dus kun je de muis netjes in de oplader zetten, en heb je de volgende dag gewoon weer stroom in je muis :P.

Draadloze muis = een must! :D

Rogier Topicstarter
Rogier
Oldschool Grinder

is de reactietijd van zon ding niet slomer? heb niks tegen draden in t algemeen

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989

I disagree :P

Logitech G5 = win

Oorspronkelijk gepost door Mstlc

Logitech G5 = win

idem hier.

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Pffff, kheb jarenlang met muizen (electronische dan he, geen dierproeven :D)gewerkt als grafisch ontwerper en ik kan je vertellen dat zo'n draad echt véél belastender is dan draadloos. Telkens zit dat kreng ergens achter en soms klik je daardoor op de verkeerde plek. Bovendien sleep je die kabel ook de hele dag heen en weer.

Ik vond het werkelijk een verademing toen ze draadloos werden.
Persoonlijk vind ik ze accurater dan een draadmuis, mits je wel een goede koopt natuurlijk!

Dat gewichtsverschil is mij nog nooit opgevallen tijdens het werken en die batterijen valt ook reuze mee, zeker wanneer je gewoon alkaline gebruikt en je muis uitzet wanneer je hem langer niet gebruikt (ben ik te lui voor).

Ik moet misschien 2x per jaar een paar AAA-s erin rammen (ben ook te lui voor oplaadbare). Die moet je misschien 3-4x per jaar even uurtje in de lader gooien.

Een draadloos toetsenbord vind ik in de meeste gevallen wel onzin. Die heb ik alleen voor bij mij laptop wanneer ik lui op de bank wil spelen of werken.

Oorspronkelijk gepost door Mstlc

Logitech G5 = win

Wil niet lullig doen, maar ik heb een Logitech muis die er veel op lijkt, en die is wel draadloos. Heb deze al heel lang, en doet het nog altijd prima. Geen last van 'trage reactietijd' of iets dergelijks, gewoon een fijn ding!

Weg met die draden, daar heb je er al genoeg van met een PC :P

En ja, m'n toetsenbord is ook draadloos, is wel handig maar minder een vereiste dan de muis. Was gewoon in combinatie met de draadloze muis, dus ja, wie zegt er dan nee he ;)

Kijk eens op ikbenstil.nl, kost wat maar dan heb je ook echt wat!!

raymond20001
PokerStrategist

Trouwens wil je een HTPC behuizing?? of gewoon eenlompe kast

yoshiwa
Elite Grinder

en deze dan?
http://www.alternate.nl/html/product/PC-Systemen_Complete_Systemen_Gaming_met_besturingssysteem/ALTERNATE/Pluto_P950/-1081790/?baseId=664349

is eig vrij gelijkaardig aan het vorige systeem. Het verschil is dat je hier met een AMD processor zit ipv met een intel. Vorige keren dat ik pc aankocht was het ook altijd met amd , en steeds tevreden over geweest .
Verschil hier dat je niet een direct tv-out hebt , maar in tijden van hdmi en convertorstukjes van 5 euro is dit niet direct een probleem.
Als deze ook geen optie is kijk ik wel noggeens naar de voorstellen van de anderen ,en anders stel ik ook nogwel eens een zelf samen als je dat wil.
Heb gewoon de ervaring dat zo premade systemen vaak heelgoed op elkaar zijn afgesteld ,en dat je met zelf gecomposde configuraties moet opletten dat je vga niet mijlenver voorloopt op je processor bv:)

ik ga nu even trainen ,na training zal ik waarschijnlijk nogwel eens een kijkje nemen hoe het hier zit:)

Rogier, ik heb hier nog een hele mooie P4 2.4Ghz met een Geforce MX4 videokaart, 5.1 geluidskaart, 128MB RAM en 2 harde schijven voor een totaal geheugen van 600MB.

De ideale pc als je:

- Wil schaken (zonder graphics)
- Een brief wil typen in kladblok
- Pong wilt spelen
- Duke Nukem (de allereerste versie) wilt spelen
- Wil Pokeren
- Youtube filmpjes in slow motion wil bekijken
- etc

De prijs voor dit systeem ligt ver onder de winkelprijzen :D

raymond20001
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door tuneboy2301
Rogier, ik heb hier nog een hele mooie P4 2.4Ghz met een Geforce MX4 videokaart, 5.1 geluidskaart, 128MB RAM en 2 harde schijven voor een totaal geheugen van 600MB.

De ideale pc als je:

- Wil schaken (zonder graphics)
- Een brief wil typen in kladblok
- Pong wilt spelen
- Duke Nukem (de allereerste versie) wilt spelen
- Wil Pokeren
- Youtube filmpjes in slow motion wil bekijken
- etc

De prijs voor dit systeem ligt ver onder de winkelprijzen :D

gratis af te halen?

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
en deze dan?
http://www.alternate.nl/html/product/PC-Systemen_Complete_Systemen_Gaming_met_besturingssysteem/ALTERNATE/Pluto_P950/-1081790/?baseId=664349

is eig vrij gelijkaardig aan het vorige systeem. Het verschil is dat je hier met een AMD processor zit ipv met een intel. Vorige keren dat ik pc aankocht was het ook altijd met amd , en steeds tevreden over geweest .
Verschil hier dat je niet een direct tv-out hebt , maar in tijden van hdmi en convertorstukjes van 5 euro is dit niet direct een probleem.
Als deze ook geen optie is kijk ik wel noggeens naar de voorstellen van de anderen ,en anders stel ik ook nogwel eens een zelf samen als je dat wil.
Heb gewoon de ervaring dat zo premade systemen vaak heelgoed op elkaar zijn afgesteld ,en dat je met zelf gecomposde configuraties moet opletten dat je vga niet mijlenver voorloopt op je processor bv:)

Inderdaad wel een gelijkaardig system, maar dan met een AMD ipv Intel CPU en een ATI ipv een NVIDIA kaart. Het enige probleem dat hier eventueel kan optreden is dat je met een cheap ass budget case zit (zo ziet ze er alvast uit) en het kan wel zijn dat je op gebied van koeling & geluid daar problemen mee krijgt hoewel ik dat natuurlijk ook niet met zekerheid kan zeggen en de case evengoed totaal geen probleem kan zijn. Deze PC is natuurlijk een stukje goeiekoper wel dan de setup die ik geplaatst heb vermits windows 7 hier al bij in de prijs zit waar je dus toch nog eens €120-200 moet bijrekenen afhankelijk van of je al dan niet aan die OEM versie geraakt.

lol geen mac

mac>>>rest

De setup van Mstlc is wel wel goed. Mijne is het beste te omschrijven als bovengemiddeld mainstream en die van Mstlc als lekker snel. Aangezien je wel wat geld te besteden hebt kan je die van Mstlc wel doen, gaat je computer ook mooi een jaar langer mee totdat je hem moet vervangen. Ze zijn allebei wel goede prijs/kwaliteit verhouding.

Neem aub gewoon een muis met een staartje. Die batterijen gaan altijd leeg op kutmomenten en dat lijkt me niet ideaal voor een pokerspeler.

Ja wat Timothy zegt dus :D

Duurder is het ook echt niet, voor €1500 heb je 27" (2560*1440) + comp met redelijk goede specs en al de rest wat je wil.

+ Win7 (hoeveel kost dat?)

ook looks van Mac >>> rest

yoshiwa
Elite Grinder

ok , nog geen antwoord van rogier dus nog even wachten ;)
je moet er idd ook bij rekenen dat als je een legale windows wil draaien ,dat je op een niet voorgemaakte pc ,je er nog eens dik bij moet betalen. Denk echt dat die voorgemaakte die ik voorstelde met de amd een goeie optie is.
Als je eens wat wil overlopen ,morgenavond wil ik je gerust eff skypen ofzo om alles eens goed te overlopen ,ook de voorstellen van de anderen enzovoort !

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
je moet er idd ook bij rekenen dat als je een legale windows wil draaien ,dat je op een niet voorgemaakte pc ,je er nog eens dik bij moet betalen.

Uiteindelijk koop je nog steeds een volledig nieuwe PC dus normaal moet je gewoon een OEM versie kunnen krijgen. Ik heb bij mijn PC 2 jaar terug gewoon een OEM versie "gekregen" allesinds dus de setup die ik daar zet is ~€900.

Nu moet Rogier gewoon effe kijken wat hij echt nodig heeft ;)