Ga naar het forum
help rogier met t b...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] help rogier met t bouwen van n computer (en krijg 2 uur gratis privatecoaching)

93 Berichten
33 Gebruikers
0 Reacties
10.4 K Weergaven
duvel666
Elite Grinder

heb in hetverleden oo steeds zelf mijn pc's gebouwd,
de laatste maakte ik met stukken die k bij zercom ( www.zercom.nl ) haalde

ben er tevreden van, zeker ook deftige prijzen er steeds gekregen

ik stel meestal high end gaming pc's samen, met zo'n best ben je wel enkele jaren zoet en heb j vaak veruit het beste wat op de markt verkrijgbaar is en compatibel is met mekaar.

prijs zal dan wel in de buurt van je mx budget gaan raken misschien....

config's van eru ken mistic zijn ok, maar ikzelf zou die pc zelf voor mezelf niet zo in mekaar steken, ik geef lievr meer geld uit aan iets meer high-en stuff om betere performantie en langere 'houdbaarheid' te hebben

wil gerust een van de dagen wel eens terug wat opspoorwerk doen voor zo'n pcding maar enkel al j voor dit type pc eventueel zou gaan,
het uitzoeken van exacte onderdelen die bij mekaar passen en het max uit je kast halen kan wel even in beslag nemen ...

bespaar zeker niet op behuizing en cooling, je algemene performantie en het geluidsniveau hangen hier erg van af

Qubie
Oldschool Grinder

Same here, ook altijd men pc's zelf ineengestoken.
Onlangs overgeschakeld van logitech muis en toetsenbord naar microsoft en me de overstap zeker niet beklaagd.

1. Koop een goede case met goede voeding. Antec is een aanrader.
  2. Kies je processor( Ik ben momenteel niet op de hoogt wat momenteel de meest gangbare zijn). Op het eerste zicht lijkt Intel Core i7 860 OEM me een goede keuze qua prijs/kwaliteit.
  3. Kijk naar een goed moederbord zonder ingebouwde vga kaart. Geluidskaart mag gerust ingebouwd zijn( ik heb zelf een profesionele kaart, dus persoonlijk gebruik ik die toch niet. Maar ik denk wel dat de ingebouwde meer dan goed genoeg zullen zijn. Let op socket moet hetzelfde zijn als je processor. In het geval van Intel Core i7 860 OEM moet je een socket 1156 moederbord nemen. Kijk ook daar een beetje naar prijs/kwaliteit, dit is wel een item waar ik niet zo op bespaar.
  4. grafische kaart, HD, scherm en ik denk dat je er bent dan

krikke482
Oldschool Grinder

Weet niet of het al gezegd is maar waarom per se een stille pc (koop gwn wat standaard koelers en je geluid zal er wel bovenuit) en doe zoals ik, zet je pc af zodra je gaat slapen :P ik gebruik er mijn draadloze muis/toetsenbord voor.
Je kan ook een afstandbediening kopen voor je pc, denk dat die aankoop op zich al goedkoper gaat uitkomen dan waterkoeling of stille fans die na enkele jaren toch meer lawaai gaan maken.
btw afstandbediening om licht te bedienen is ook een must, lekker alles uit je bed bedienen :D

Knien12
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door discus2
muis zonder draad weegt meer en zodus RSI-bevorderend...

Ik heb zo'n draadloze, maar dan wel continue via usb aan de computer hangen.

De nadelen van beide kanten dus eigenlijk. Maar goed, geen zin om een nieuwe te halen...

@rogier, die 28" die ik toen op de diamondparty zei is inderdaad maar: Resolution: 1920 x 1200.

Maar wel nice priced.

http://www.epinions.com/review/Hanns_G_HG281D_27_5_Widescreen_LCD_Monitor_epi/content_467016846980

Knien12
Elite Grinder

En koop gewoon zo'n aldi-pc voor weinig en als dat ding naar de tering is koop je gewoon weer een nieuwe. :D

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik bouw het liefst mijn computer in de kamer hiernaast in, maar die is van de buren en dat lijkt me geen strak plan :D

Een beetje stiller zou voor mij ook wel lekker zijn...

Rogier Topicstarter
Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
ok , nog geen antwoord van rogier dus nog even wachten ;)
je moet er idd ook bij rekenen dat als je een legale windows wil draaien ,dat je op een niet voorgemaakte pc ,je er nog eens dik bij moet betalen. Denk echt dat die voorgemaakte die ik voorstelde met de amd een goeie optie is.
Als je eens wat wil overlopen ,morgenavond wil ik je gerust eff skypen ofzo om alles eens goed te overlopen ,ook de voorstellen van de anderen enzovoort !

wat is je skype?

iig, kga denk later ook nog ff die site van duvel checken. naam zegt me wel wat, is dat die zaak in eindhoven? heb er al van een hasseltenaar ook wel wat van gehoord dus wss is t wel waard om te checken.

@knien newegg is amerikaanse site, die leveren niet naar europa en hier is t anders geprijsd ivm taxes enzo dacht ik. monitor daar in dollars is t zelfde als hier in euros, tenzij jij er n weg omheen weet

duvel666
Elite Grinder

jup, zercom is in eindhoven,

ik heb er nog maar 1 keer mee samengewerkt om alle onderdelen er te bestellen en liep goed,
ging een geheugenstaafje kapot tijdens garantie en ook heel makkelijk nieuwe gehad enzo

als je zelf alle onderdelen los koopt en pc in mekaar steekt (is echt een makkie),
goed nachecken dat je onderdelen perfect samenwerken, ...

veel succes er nog mee !!

en als ik me niet vergis kan je ook gewoon de OEM versie van windows daar kopen, samen met de onderdelen .....
eventueel kan je hen ook de pc laten in mekaar steken, maar persoonloijk knutsel ik liever zelf aan dat ding :P

de randapparatuur haal je er maar tussen uit, verkeerd je beginpost gelezen :p. Ook twee toetsenborden is van het goede teveel. je kan eventueel ook gaan voor de iets duurdere Core i7 860 als cpu pakken, ik denk wel dat je die ruimte in je budget overhoud ;), die is standaard iets sneller, en dan hoef je ook niet te tweaken.

dit is de bestellijst van mijn computer van 2 maanden geleden. is goed computertje. wel zonder beeldscherm muis en keyboard. maar wel super ding die kan er wel 5jaar mee door.

Oorspronkelijk gepost door duvel666
jup, zercom is in eindhoven,

ik heb er nog maar 1 keer mee samengewerkt om alle onderdelen er te bestellen en liep goed,
ging een geheugenstaafje kapot tijdens garantie en ook heel makkelijk nieuwe gehad enzo

als je zelf alle onderdelen los koopt en pc in mekaar steekt (is echt een makkie),
goed nachecken dat je onderdelen perfect samenwerken, ...

veel succes er nog mee !!

en als ik me niet vergis kan je ook gewoon de OEM versie van windows daar kopen, samen met de onderdelen .....
eventueel kan je hen ook de pc laten in mekaar steken, maar persoonloijk knutsel ik liever zelf aan dat ding :P

heb hem ook gehaald bij zerocom in eindhoven was snel binnen binnen 1 week en dat alleen omdat ik een apparte kast had die besteld moest worden rest hadden ze liggen.

lol, help geven en dan een -ev coaching krijgen.
No thanks :D

Net afgesproken met Rogier, dat ik dit weekend ook even iets samenstel.

pmania
PokerStrategist

Deze PC wordt geleverd exclusief monitor, toetsenbord en muis.
Laat u verrassen door de veelzijdigheid van de ALTERNATE Mercurius. Deze multimedia PC is uitermate geschikt voor home entertainment. De Mercurius P950 biedt een aantrekkelijke combinatie van opslagcapaciteit en multimediamogelijkheden. Met de krachtige Intel Core 2 Quad Q9550 processor en 4GB geheugen kun je tegelijkertijd dvd's branden, internetten, downloaden en meer. Deze PC wordt geleverd met Windows 7 Home Premium.

Details verbergen
Behuizing

Uitvoering Mini Tower
5,25 inch, extern 2 bay(s)
3,5 inch, extern 2 bay(s)
3,5 inch, intern 2 bay(s)
Formaat (BxHxD) 180 x 400 x 420 mm

Voeding

Omschrijving Koeler temperatuurgestuurd
Vermogen 350 Watt

Processor

Omschrijving Intel® Core™ 2 Quad Q9550 (2,83 GHz)
Kloksnelheid 4x 2833 MHz
Level 1 Cache 4x 32 KB
Level 2 Cache 2x 6144 KB
Instructieset MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSE4.1, 64 Bit (EM64T)
Bussnelheid 1333 MHz (Quadpumped)
Core Yorkfield, 45 nm
Opmerkingen Ondersteunt Intel VT
max. stroomverbruik 95 Watt
Core Spanning 1,2 Volt
I/O spanning 3,3 Volt
Bouwvorm FC-LGA4
Socket 775
Koeler
Bevestiging voor ATX Mainboards
Aansluiting 3 pins fan-connector
Overige informatie
Ondersteunt Intel® Virtualization Technology

CPU-koeler
Stock koeler

Geheugen

Omschrijving 4096 MB DDR2
Totaal capaciteit 4.096 MB
Aantal modules 2
Type SDRAM-DDR2
Standaard DDR2-800
max. 4.096 MB mogelijk

Grafisch

Grafische chip ATI Radeon HD4650
Interface PCIe x16
Geheugen 1.024 MB
Aansluitingen VGA, DVI, HDMI

Chipset

Intel® G31

Moederbord

Aansluitingen 4x USB, 2x PS/2, 1x COM, 3x Audio, 1x RJ-45, 1x VGA, 1x DVI, 1x HDMI

Netwerk
Gigabit-LAN

Optische drives

DVD-Brander

Harddisk

1.000 GB bruikbaar, SATA II / 7200rpm / 32MB / 8,5

Cardreader
Ja

Gewicht
6,5 kg

Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-Bit (OEM)

Software
GDATA AntiVirus 2010, Roxio Creator 9 suite en PC Angel Recovery software.

Overige informatie

Bij de door ons voor geïnstalleerde besturingssystemen, kunt U tijdens de eerste maal opstarten, kiezen tussen de volgende OS talen: Engels, Nederlands, Duits en Frans.

Opmerking

Deze pc wordt geleverd zonder: toetsenbord, muis, monitor

Garantieperiode
24 maanden

Je kan de videokaart nog vervangen door een ATI radeon HD5000, een HD5850 of HD 5870. Als je een dikke videokaart wilt. Je kan ipv een Q9550 ook een Q9550S nemen deze gebruikt maar 65Watt ipv 95 Watt is zuiniger en word minder warm, heeft minder koeling nodig dus kan de koeler stiller.

De laagste prijs op pricewatch van tweakers voor de monitor is 1199, scheelt weer 100 pleuro.

yoshiwa
Elite Grinder

mijn skype is stephan_creelle normaalgezien :)
ben dit weekend nogwel vaker online en kom hier ook wel nu en dan eens checken nog !

yoshiwa
Elite Grinder

hellow allemaal , weet er iemand ergens de site om 3d mark scores van verschillende vga kaarten met elkaar te vergelijken? Want zou wel handig zijn om de verschillende opties met elkaar te vergelijken .

InsidiouZ
Oldschool Grinder

Zoals Thorbe al vermeld heeft staan op GoT aardige systemen.

Basissysteempje

AMD Phenom II X4 945 € 130,90
Antec Performance One Mini P180 Zwart € 71,32 €
Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A € 130,20
Asus M4A78-EM € 54,71
Cooler Master Hyper TX3 € 14,51
Corsair CX400W € 40,95
Creative Inspire A300 € 25,90
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 78,-
Samsung SH-S223B € 16,25
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 65,-
Scythe Kama Reader 2 € 11,-

Totaal € 638,74

Game systeempje

Antec TruePower TP-650 € 89,39
Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP) € 216,52
Cooler Master HAF 922 Zwart € 84,95
Cooler Master Hyper TX3 € 14,51
Intel Core i5 750 € 155,60
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 79,55
MSI P55-GD65 € 127,-
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 65,-
Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart € 19,-

Totaal € 851,52

Een andere optie voor een 30" monitor is de LG W3000H, deze heeft dezelfde resolutie als die van Samsung, maar heeft een S-IPS paneel ipv van een S-PVA. In het algemeen zijn de S-IPS panelen de beste panelen.
De prijs is ook een stuk minder, het verschil is ruim €150.

WPTRay
Poker Player
raymond20001
PokerStrategist

btw niemand heeft bij de bestelling een anti-statisch polsband, wel handig, als je pc in elkaar zet :D

Oorspronkelijk gepost door raymond20001
btw niemand heeft bij de bestelling een anti-statisch polsband, wel handig, als je pc in elkaar zet :D

overbodig voor die ene keer (hoewel deze maar 5 euro kost ofzo), ik ben een zo eentje, met werkmat en al, maar voor een pc in elkaar te steken hou ik gewoon eventjes de aarding vast ;)