Ga naar het forum
help rogier met t b...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] help rogier met t bouwen van n computer (en krijg 2 uur gratis privatecoaching)

93 Berichten
33 Gebruikers
0 Reacties
10.4 K Weergaven
Maarten84
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Armed4Funmaar wel super ding die kan er wel 5jaar mee door.

Onmogelijk voor een pc....

Sorry als dit al gepost is.. maar kan je zelf je pc ineen steken Rogier? Denk je van niet dan wordt het tijd dat je dit zelf eens probeert :). Je kan moeilijk iets echt kwaad doen, maar je leert een hoop bij en evt. beleef je er zelfs wat plezier aan.

Yoghi
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Maarten84
en evt. beleef je er zelfs wat plezier aan.

Plezier? Zulke dingen tilten me altijd

yoshiwa
Elite Grinder

hehe ja , enooorrrm plezier ;d
wat een vreugde toch elke keer om die zalige tonen van de systeemluispreker te horen galmen die je zegt dat de RAM latjes weer eens niet stevig genoeg vastzitten waarna je je voorhamer kan gaan halen om ze verder in je moederboard te kunnen duwen:d

sould3mon
PokerStrategist

moeten het persee een 30" sherm zijn ?
daar heb je 4x een 24" voor
bv

http://www.computergalaxy.nl/index.php?cPath=24_28_49

mijnes is 24" 1900x1080~
en dat werkt al best flex (had liever 1900x1200+)
maar voor de prijs merk / acer werkt ie top

(de samsungs daar hebben wel 1900x1200)

kan je beter 2x vid kaart nemen op juiste moederbord
4 wall mounts en er 4 van 24" ophangen hou je nog geld over ook

tuurlijk 30" staat wel stoer...

InsidiouZ
Oldschool Grinder

Nadelen 4 schermen -> kleurverschillen + randen.
Als je een keer studio sport kijkt zie je het gelijk.

Rogier Topicstarter
Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door InsidiouZ
Nadelen 4 schermen -> kleurverschillen + randen.
Als je een keer studio sport kijkt zie je het gelijk.

t is ook dat ik graag op 1 scherm werk ipv allemaal dingen naast elkaar. gewoon relaxen ipv nekpijn/moeheid van t rondkijken :D

en idd voor films is t ook beter ><

raymond20001
PokerStrategist

is jouw geval een onverwoestbare muis en toetsenbord nodig??

op www.azerty.nl is ook genoeg keuze.

Zal als ik daar de tijd voor heb eens kijken wat ik kan samenstellen :)

Gr
Jin

Rogier Topicstarter
Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door JinJin
op www.azerty.nl is ook genoeg keuze.

Zal als ik daar de tijd voor heb eens kijken wat ik kan samenstellen :)

Gr
Jin

:) und?

waarschijnlijk komend weekend een 30"monitor kopen, en die met de trein vervoeren. heb viavia wat korting gekregen :)

dan is t alleen nog even wachten tot dit gedoe klaar is :P

jin/mstlc/yoshiwa : kheb jullie allemaal op skaip: word binnenkort tijd voor groepsconvo imo :D

Mstlc
Oldschool Grinder

Anytime...

Ik zie trouwens net dat er een fout in men setup is geslopen. De bedoeling was van een Intel Quad Core Q8300 erin te steken, kost meteen ook ~€30 minder dan degene die nu in men configuratie zat :S

Zijn ook een aantal mensen die een Intel Core i5 750 aanraden. Die CPU's zijn inderdaad beter maar het verschil ga je wrs niet merken als iemand die af en toe casual eens een game opstart dus zie ik ook geen reden om 40% meer aan een CPU uit te geven die zelfs geen 15% beter is kwa prestaties.

ik heb even snel wat bij elkaar geklikt.. heb niet de hele thread doorgelezen.

Maar dit lijkt mij wel leuk (heb begrepen dat je een scherm had gekocht?)

pmania
PokerStrategist

Deze setup kun je verder nog helemaal aanpassen evt met waterkoeling ofzo als je zoveel wilt neertellen, volgens mij is dit ook een goeie shop heb er zelf ook wel es corsair geheugen gekocht.

BTW de kast vind ik best veel lijken op mijn kast die ik pas gekocht heb, dat is de Antec 300. Maar deze zou wel veel stiller zijn, ik heb er 2 grote fans in zitten die kun je wel weer op 3 standen zetten. Maar waterkoeling ruled volgens mij gewoon, als dat tenminste lekker stil is.

PS ik denk omdat ik die link hier gepost heb, dat het niet werkt om via die link/URL het systeem aan te passen. Maar als je het systeem via hun site gewoon even opzoekt kun je wel alles aanpassen wat er via de site aan te passen valt.

Al zou je alles via tweakers ofzo bestellen, alleen het geheugen en die cardreader stond daar niet bij heb ik een soort zelfde prijs voor genomen:

Product
Prijs
Asus P6T € 182,-
Cooler Master CM 690 Zwart € 59,-
Cooler Master Real Power M520 € 61,20
Corsair XMS3 TR3X6G1600C9 € 116,60
Eminent EM1059 € 8,90
Intel Core i7 920 € 221,94
LG GH22NS50 € 21,91
Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) € 112,17
Point of View Geforce 9400 GT Passive € 54,99
Prolimatech Megahalems CPU Cooler € 45,90
Scythe Gentle Typhoon 120 mm Fan, 120mm € 11,-
Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS, 500GB € 37,88
Importeren
Totaal € 933,49

Voor sommige onderdelen kun je beter wel iets nieuwers nemen denk ik!

pmania
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door JinJin
ik heb even snel wat bij elkaar geklikt.. heb niet de hele thread doorgelezen.

Maar dit lijkt mij wel leuk (heb begrepen dat je een scherm had gekocht?)

Hey dat scherm is 27 inch met full hd resolutie, dan kun je voor dat geld beter meteen 30 inch nemen he.

wat iemand met een 30inch scherm moet om computer ,snap ik nog steeds niet maar ja.....

een 24inch (HD) /22inch breedbeeld monitor voldoet ook prima.... of 2x 24inch......

Zie dat ik nog een DVD apparaat vergeten ben, kost je twee tientjes tegenwoordig.

pmania
PokerStrategist

30 inch heeft een resolutie van 2560x1600 waar andere monitoren een resolutie hebben van 1920x1200.

Als ze straks ook 30 inch led lcd monitoren gaan maken dan hoop en verwacht ik dat de prijs wel gaat dalen.

pmania
PokerStrategist

Multimedia PC Systeem
Multimedia PC Systeem
MEDION® AKOYA® P7330 D (MD 8852)

* Intel® Core™ i5-750 processor
2,66 GHz, 8 MB Intel® Smart Cache, Intel® Turbo Boost Technology
* Authentieke Windows® 7 Home Premium
* NVIDIA® GeForce® GT240 DirectX®10
met 512 MB GDDR5 Memory
* 1000 GB harde schijf
* 4 GB werkgeheugen
* 8-kanaals HD-audio
* HDMI & eSATA
* Multistandaard brander
* ...en nog veel meer

Ik zou dat systeempje van Pmania hierboven nemen.. Is een hele goeie prijs voor wat precies je vereisten zijn en met een kant en klare computer bespaar je veel op de Windows7.

pmania
PokerStrategist

Alleen heeft ie dan wel een Aldi kastje met Aldi geluid, beter eerst even een review/test doorlezen.

Hier staat al wat: http://www.supermarktpc.net/

Voor de rest Google

Mstlc
Oldschool Grinder

Iemand die zen PC dag in dag uit gebruikt moet geen Aldi PC kopen. De koeling in die kasten laat vaak de wensen over omdat alles in een veel te kleine ruimte zit gepropt. Slechte koeling betekend meteen vaak meer lawaai. Rogier zen PC moet moet ook snachts kunnen blijven opstaan etc als ik me niet vergis? Die redenen alleen al zijn genoeg om er geen te kopen maar ook de grapische kaart die hier in zit trekt op niks... die GT240 is een prul van €50...

Is echt typisch Aldi, staan ze te pronken met de CPU (die wel goed is), en het RAM geheugen en HDD size die gewoon beide superstandard zijn.

Schermen & externe harde schijven etc van Medion... allemaal geen probleem maar volledige PC's voor een veelgebruiker kan ik echt afraden.

Rogier Topicstarter
Rogier
Oldschool Grinder

pmania, je skype?