Om HM2 vlot te draaien zou ik sowieso een ssd drive + 8GB Intern geheugen nemen. Dat zijn de 2 belangrijkste zaken waardoor HM beter presteert. (al is deze combinatie zeer moeilijk te vinden bij de 'gewone merken, Je kan eens bij MSI gaan kijken, maar dat is sowieso 1000€+)
Intel heeft onlangs de 3e generatie processors op de markt gebracht (Ivy Bridge), al vind je deze nog niet veel in laptops. Normaal gezien heb je met een i5 3550 3.3Ghz meer dan voldoende om de pokerprogramma's te draaien, en daarmee spaar je toch bijna 100€ uit tov een i7 model.
Qua snelheid zijn de 3e generatie processoren niet zoveel beter dan de 2e generatie, behalve dan dat de geintegreerde graphics veel beter zijn en je om te pokeren geen externe grafische kaart nodig hebt. Om te gamen is het uiteraard niet voldoende
Zelf ben ik ook aan het uitkijken naar een nieuwe pc, mijn laptop heeft moeite om HM etc te volgen, maar ik ben van plan zelf een desktop samen te stellen, Al wacht ik nog tot deze zomer, aangezien Windows 8 eraan komt...