Ben benieuwd met wat voor kosten ik allemaal rekening moet houden, en wat de meeste ongeveer uitgegeven in de maand..
Je kan ook voor een half jaar met me mee naar Curacao? Kan je wel bij Kirsten en mij in het appartement een half jaartje grinden.
Kamers huur je meestal inclusief gwl en internet. Dus daarbij komt alleen nog eten en bier. Eten kan al voor 5 euro per dag gemiddeld, ligt nogal aan je dieet, of je met mensen samen eet, waar je boodschappen doet etc.
Ik maak buiten de huur zo'n €250 per maand op aan eten, drinken en leuke dingen doen.
Oorspronkelijk gepost door BaggerSmurf
Ik maak buiten de huur zo'n €250 per maand op aan eten, drinken en leuke dingen doen.
Same denk ik.
Ik neem aan dat je op kamers gaat om te studeren. Dit zijn de kosten waar ik toentertijd (ongeveer 6 jaar geleden) mee te maken had. Huur kan wel enorm verschillen per kamer. Afhankelijk van de stad, vraag/aanbod, particulier of woningcorporatie, etc. Sommige dingen zoals g/w/l en heffingen zitten soms bij de huur in. Altijd even goed checken.
- Huur ± €265
- Gas/water/licht ± €80
- Internetaansluiting ± €20
- Verzekeringen (ziektekosten, WA, inboedel). ± €140
- Eten, drinken en andere boodschappen. ± €135
- Kleding ± €50
- Lidmaatschap studie-/studenten- of sportvereniging. ± €20
- Drank/uitgaan ± €100
- Verjaardagscadeautjes en dat soort ongein. ± € 25
- Studiekosten (collegegeld, boeken, klappers en andere verplichte materialen). ± €165
Totaal: ± €1000 per maand.
- Afvastoffenheffing en eventuele andere (half)jaarlijkse heffingen. (Tussen de €100 en €200 per jaar.)
Had een maximale uitwonende beurs, beetje zorgtoeslag, zaterdagbaan en leende € 100 per maand. Was precies te doen.
Thanks all 4 de reactie's
goedemiddag kan niet mee man moet eerst MBO afmaken ;p
Verder denk ik ook wel dat ik rond de 1k zit per maand
Moet met minder probs ook wel lukken hoor, ligt een beetje aan je leefpatroon. Sowieso duur geintje maar wel vet
Obv moet het met minder lukken, maar ik wil niet compleet anders gaan leven ( steeds op me centen moeten letten)