Ga naar het forum
Laptop probleempje

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Laptop probleempje

19 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
2,873 Weergaven

hoi

laatst tijd wordt men laptop erg warm en gaat hij een stuk trager als vroeger :(
hij is nog geen jaar oud en het was indertijd zo eentje van 500€
men cpu gebruik schommelt soms als ik niets doe tussen de 0 en de 60% wat ik wat raar vind :?
vroeger kon ik zonder problemen PT3+Party+iTunes+skype+firefox draaien en nu freakt hij al als ik PT3 en party draai
nu is dit wel een vrij groot probleem want tijdens het pokeren freezet partypoker of full tilt wel eens

ook duurt het importen van HH die ik dagelijks krijg van HHDealer soms meer als een uur...

ik heb nog 20% van men harde schijf over, heb 1gig ram en draai vista moest het iets uitmaken
cpu is een core duo
als je nog iets moet weten zet het hier dan ff of help me ff op skype ofzo :)

groeten

18 reacties
Marple08

Kan meerdere oorzaken hebben.

Ik zou eens kijken of je schijf erg gefragementeerd is.

windows explorer -> rechter muis op c:\ -> properties

dan tweede tabje -> defragment etc.

Ook kun je even kijken of er al je geheugen nog intact is.

Vista eraf halen XP erop zetten
Vista wil je nie draaien op een laptop met 1gig dat moet je niet willen

duvel666

ook lavasoft adaware eens draaien om de rotzooi van je pc te halen die zich erop genesteld heeft

en ook een registry cleaner eens zijn werk laten doen, jammer genoeg heb ik geen geschikte voor vista anders had ik hem wel eens doorgemaild

als niets lijkt te werken en je ram geheugen intact is enzo...
backup van je belangrijke files en een volledige herformat

dan werkt hij terug als nieuw eens je alles geupdated hebt,

Oorspronkelijk gepost door zeross
Vista eraf halen XP erop zetten
Vista wil je nie draaien op een laptop met 1gig dat moet je niet willen

#2. Ik heb XP zelfs op mijn quadcore 4x 2666 512 mb Geforce 9 serie desktop gezet. XP >>>>>>vista anyway

Ik ken niets van pc's/windows (ik heb een mac, dat heeft ook wel z'n nadelen als je pokert), maar het is toch niet normaal dat ie een jaar geleden (toen ook al met vista neem ik aan) wel alles tegelijkertijd kon draaien en nu nog maar amper party+pt3...

EliasVeritas

Format C: :)

HoofdVogel

Alleszinds moet je ramgeheugen bijkopen want databases vreten ram.
Over je CPU die schommelt tussen 0% en 60% terwijl je niks doet, dan kan je best je laptop helemaal formateren vind ik, dan is hij terug zoals je hem kocht, wel moet je alles ergens opslagen.

Over dat warm worden weet ik ook niet, mijn laptop heeft het de laatste tijd ook en is al 6x ofzo gewoon uitgevallen, beveiliging tegen oververhitting. Heb gewoon een ouwe 1.6MHz en ik ga hem opgebruiken tot hij niks meer doet.

duvel666

warm worden is gewoon een normale reactie als het beestje harder moet werken,

harder werken van de pc (processor,geheugen,andere onderdelen,) kan komen door meer of zwaardere software te draaien,
bvb databases die groter en zwaarder worden

of door adware of spyware aanwezig op het beestje,
ook kan het liggen aan je registry die niet geheel fouloos is en die problemen geeft voor de algehele werking....

laptop heeft ook een koeling,
als er teveel stof en dergelijke inzit of poeze-of hondehaar dan gaat hij ook niet goed meer koelen,
slecht koelen is warmere pc,
warmere pc is minder performante pc,
minder performant betekent trager enz enz ....

InsidiouZ

Een pc wordt altijd langzamer naar verloop van tijd. Ik zou eerst wat spyware tests doen. Spybot, malewarebytes, adaware, anders moet je toch ff je pc opnieuw formateren. Moet ik binnekort ook nog eens gaan doen.

Al dat scannen met programmatuur is wel leuk maar pak het beestje bij het main probleem aan. Haal vista eraf dat ga je niet draaien met 1 gig intern. Dit vreet al teveel intern geheugen waardoor je minder geheugen over hebt voor je overige dingen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ok, ik ga gewoon ram geheugen bijsteken denkik
heb hem is opengeveze en heb nog 1 slot over en denk dat ik er gewoon 2x2gb insteek

ga er een van de dagen is mee naar de computer winkel :)

heb ook smart defrag gedownload dankzij gerv en ga nu regelmatig men HD is defraggen

groeten

Tim29876

Toen ik 4gb mem in mijn pc stak, moest ik het bios apart instellen. Daarbij, Vista kan 'maar' max 3gb aan, heb ik mij laten vertellen. Naja ram is niet zo heel gek duur meer.

Oh en check die tip van duvel666 want stof leidt tot minder koeling, leidt tot harder werken fannetjes, leidt tot meer stof... Een randje vuil aan de randen van de fanbladen reduceert het koelvermogen al een boel.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Tim29876
Toen ik 4gb mem in mijn pc stak, moest ik het bios apart instellen. Daarbij, Vista kan 'maar' max 3gb aan, heb ik mij laten vertellen. Naja ram is niet zo heel gek duur meer.

Oh en check die tip van duvel666 want stof leidt tot minder koeling, leidt tot harder werken fannetjes, leidt tot meer stof... Een randje vuil aan de randen van de fanbladen reduceert het koelvermogen al een boel.

heb er 1gb bijgestoken want ze waren er niet zeker van of hij 2x2 aan kon

stof heb ik niet echt last van zo te zien (geen stofranden rond de "fans" of "uitlaat" of hoe je dat ook noemt)

groeten

Je bedoelt xp kan niet meer dan 3gb aan vista wel

Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1

stof heb ik niet echt last van zo te zien (geen stofranden rond de "fans" of "uitlaat" of hoe je dat ook noemt)

groeten

wat was dat voor beunhazen bedrijf rofl

EliasVeritas

Heeft niks met xp/vista te maken. Ligt eraan of je 32bit of 64bit draait.

Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas

Heeft niks met xp/vista te maken. Ligt eraan of je 32bit of 64bit draait.

Bijdehandje Xp standaard die iedereen draait kan geen 3gb aan en Windows Xp 64bit draait niemand want die is zo brak als een kangaroo.

Maar verder heb je wel gelijk maar ik d8 laten we het niet te moeilijk maken als het over 64 en 32bit gaan hebben

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1

groeten

wat was dat voor beunhazen bedrijf rofl

fnac, heb het daar gevraagd omdat ik geen zin heb dat men garantie vervalt ofzo :)
hij liet een programmatje draaien maar dat gaf geen resultaat
men pc is overigens 32bit dachtik (whatever that means :D )
men "windows prestatie index" is van 2,2 naar 3,1 gegaan en ik kan nu zonder moeite partypoker multitablen samen met firefox pokertracker en skype (meer nog niet geprobeerd)

groeten