Ga naar het forum
Nieuwe Headset kope...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nieuwe Headset kopen - Verwarring?

11 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
716 Weergaven

Hey allemaal,

Onlangs ben ik begonnen met het dubben van PS video's vanuit het Duits, maar wil eigenlijk een betere headset daarvoor aanschaffen.

Op advies van Jeroen kwam ik op de Fatal1ty Gaming Headset, t.w.v. €50 ongeveer.

Dixons had hem niet meer in voorraad, al een hele tijd niet moet ik zeggen, bol.com had hem niet, en kwam er niet echt uit.

Maar nu kwam ik op de site van Azerty computer hardware, en... vind ik ineens 2 verschillende headsets, twee verschillende prijzen, maar word ik er niet beter op.

Kijk bijvoorbeeld deze link:
http://www.azerty.nl/producten/zoek?ZOEKTERMEN=Fatal1ty&ZOEK=Zoek

Daar staan als 2e en 3e resultaat de twee betreffende headsets. De vraag is, welke moet ik nou hebben, wat is het verschil? (Vooral in aansluiting denk ik, kan niet goed vinden wat nou "Connectortype1 x hoofdtelefoon ( mini-geluid stereo 3,5 mm ) 1 x microfoon ( mini-telefoon 3,5 mm )" betekent, en hoe dit in verhouding staat tot USB.

Het vreemde is, dat hier dus prijzen staan van zo'n €28 en €51 euro, waar op vele anders sites die er maar 1 aanboden €50 ongeveer de prijs was, MAAR... dan wel met het plaatje en naar mijn idee ook de specificaties van de GOEDKOPERE versie. Dus...

Daarom de vraag: Welke moet ik nou hebben? :S

Jeroen, ik hoop dat jij deze post ook te zien krijgt, dan kun je er zelf even op reageren.

10 reacties

Dat klinkt wel duur allemaal. Ik heb zelf laatst een headset van 8.50 gekocht, gewoon bij een pc-winkeltje irl. Niet veel bijzonders denk je waarschijnlijk, maar volgens mij levert dit al een prima kwaliteit stemgeluid. Kijk, als je allerlei andere geluiden wil opnemen met vreemde frequenties, dan heb je wel iets duurs nodig, maar dat zal toch wel niet? Gewoon goede pc-instellingen zijn het belangrijkst voor de kwaliteit. Wellicht komt er binnenkort een vid van mij op de site, dus dan hoor je al vast wat je voor minder dan 10 euro's al aan kwaliteit kan produceren. Maar goed, ik ben geen expert, dus luister vooral niet naar mij als je wel beter weet. ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het punt is, ik heb wel een headset, maar elke keer schuint er een achtergrond ruis te komen. Heb al vanalles gedaan met m'n instellingen, maar nu moest Jeroen de ruis er uit filteren voordat de video online kwam. Ik wil dus een goede kwaliteit hebben, en dat is me met mijn goedkope headset nog niet gelukt. Dus daarom dat ik deze wou proberen, maargoed, als iemand weet hoe ik wél de ruis weg krijg zou het ook prima zijn ;)

Gerv

Google USB headset (ingebouwde Soundcard)

USB Logitech kost ongv. 20-30eu -> Tweakers Pricewatch

Fatality is gewoon plug-in en waarschijnlijk krijg je dan hetzelfde probleem met je ruis

USB Soundcard zelf kost 50,- (Steelsound) , misschien dat er goedkopere zijn.

- Gerv

EliasVeritas

Koop USB. Dan heb je normaalgezien geen last meer van storing en toestanden.

Netraider

USB is idd beter om ruis tegen te gaan.

Ik heb een Microsoft LifeChat LX-3000 headset en ben er zeer tevreden over. :)
Comfortabel en helder geluid van deftige kwaliteit.

http://www.microsoft.com/hardware/digitalcommunication/productdetails.aspx?pid=006

Denk dat ik die gekocht heb bij Tones.be voor 20 euro ofzo, maar blijkbaar verkopen ze hem daar niet meer. Waarschijnlijk vind je hem terug op Pixmania of Amazon.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Okay, thanks guys.

Heb nu die LifeChat LX-3000 besteld, lijkt me wel mooi ding. Dus even wachten tot die binnen is :)

Die Creative labs Fatality's hebben ze normaal altijd in voorraad in Mediamarkt, maakt niet uit de Pro of de USB versie, als je goeie soundcard hebt is de Pro meer dan voldoende, als je crappy geluidskaart hebt dan is de USB misschien een betere optie

caroline29632

Ah die heb ik. Ben er wel tevreden over :).

Tim29876

Hoi Xpload,

Heb je last van ruis of een brom? In het laatste geval wil het soms helpen als je je computer goed aard. Laptops bijvoorbeeld hebben een notoire brom bij opnemen van audio omdat ze niet of slecht geaard zijn.

Ik kan even het niet laten horen maar wel laten zien:

Hier twee opnames van mijn computer geaard en niet geaard:

Bovenste en onderste track 2,5 seconde stilte opgenomen. De onderste track als ik de computer niet aard. De brom is oorverdovend. Ik heb mijn computer geaard met een electriciteitsdraad van chassis naar de verwarming.

Zeer goeie tip Tim!