Er komt een man bij de hemelpoort waarbij Petrus de man aanspreekt en zegt: luister kerel... we hebben hier een groot probleem: er zijn niet zo heel erg veel plaatsen meer over dus alleen mensen die op een superoriginele manier de pijp uit zijn gegaan mogen nog naar binnen.
De man zegt: luister Petrus... ik kom thuis na een lange dag werken en zie mijn vrouw poedelnaakt in bed liggen. Aangezien ik niet verwachtte dat ze dat voor mij deed speerde ik naar de huiskamer. En daar bij het balkon zie ik een man hangen aan het balkon die zich vasthoudt aan de ballestrade! Ik denk... vuile klerelijer... jij bent de lul... ik sla hem snoeihard op zijn klauwen en hij donderstraalt 4 etages naar beneden. Ik wrijf in mijn handen van blijdschap. Even mijn wijf bonken... wat denkt hij wel. Terwijl ik kijk zie ik hem versuft weer een beetje rechtop zitten. Ik denk... no way in hell dat hij blijft leven.
Ik ga naar de keuken... sjouw de koelkast mee naar het balkon (zwaar klereding!) en flikker die boven op zijn muil... er was alleen 1 probleem... het snoer zat om mijn voeten en ik val ook naar beneden toe... daarom ben ik hier!
Goed zegt Petrus... loop maar door.
2 minuten later komt er nog een kerel en die krijgt hetzelfde verhaal te horen van Petrus. Goed verhaal vertellen want anders kom je er niet in!
Hij vertelt... Ik ben glazenwasser en ik werk in een buurt met alleen maar flats, het is fantastisch weer en ik ben flink aan het zemen... dondert mijn ladder onder mijn voeten vandaan! Ik val bijna van het balkon maar kan me nog net vasthouden aan de ballestrade... komt er opeens een idioot aan die me keihard op mijn klauwen gaat slaan! Ik hou het niet meer en val naar beneden. Paar seconden later merk ik dat ik op een paar schrammen na niks mankeer... ik kijk naar boven en ik zie zo een koelkast naar beneden zeilen! En toen stond ik dus opeens hier!
Goed zegt Petrus een beetje geirriteerd geworden van al die goede verhalen... loop maar door dan.
Net nadat hij die knar heeft doorgelaten komt er een derde gast aan...
Petrus vertelt hem dat hij nu wel een heel goed verhaal moet hebben.
De man zegt... ik zat in die koelkast!