Ga naar het forum
Voedingschema/recep...

Meldingen
Alles wissen

Voedingschema/recepttips

41 Berichten
21 Gebruikers
0 Reacties
3,913 Weergaven
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Tonijn is vergif.

Leg uit.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

sowieso leef je niet om te pokeren, je pokert om van te leven imo :P

Beantwoorden
Citeren
DonBartos Topicstarter
DonBartos
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Bierpokkel
www.thuisbezorgd.ma

Malta is .mt ;)

Beantwoorden
Citeren
Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
Do not use Frietje's voedingsschema tenzij je trek hebt in diabetes op je 50-60ste (of eerder afhankelijk van wanneer je pancreas kapot/uitgeput raakt vanwege het nonstop creëren van overtollige ladingen insuline).

:rolleyes:

Frietjes voedingsschema is niet perfect, maar het is zeker niet slecht. Ik heb niks tegen een paleodieet, maar om nu te beweren dat dít dieet je diabetes gaat bezorgen is zwaar overdreven.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ademhalen is in deze tijd zeer ongezond. Je gaat er dood aan :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Blaap
PokerStrategist

Gewoon letten op verzadigd vet. Regelmatig mager vlees of vis (kipfilet, varkenshaas, hamlap, rosbief etc) en gebakken aardappels uit de oven. Veel groente, vezels, fruit en magere producten eten. Dan kom je niets te kort en kun je ook zo nu en dan een super shoarma eten. Vetten zijn ook noodzakelijk(Ik vind Zadelhoff een fooodfreak.)

Geen frisdrank etc. Alcohol moet kunnen maar gecontroleerd.

Van 92 naar 75 in een jaar zonder moeite in een jaar. Echte tips nodig? Laat maar weten. Kook elke dag en 41 jaar.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Blaap
Geen frisdrank etc.

Da's mijn aller-aller-aller-aller-ALLERgrootste struikelblok en mijn allergrootste zwakte :(

Op een goeie dag gaat er bij mij zo 2-3 liter cola in. Zooo moeilijk om dat te laten staan!

Sry for hijack DonB :D

Beantwoorden
Citeren
raymond20001
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Orodin

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Tonijn is vergif.

Leg uit.

zware metalen en dioxines

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Geen frisdrank etc.

Da's mijn aller-aller-aller-aller-ALLERgrootste struikelblok en mijn allergrootste zwakte :(

Op een goeie dag gaat er bij mij zo 2-3 liter cola in. Zooo moeilijk om dat te laten staan!

Gewoon zeggen van de ene dag op de andere dag. Ik stop ermee. Ik dronk gemiddelde rond de 2l frisdrank per dag+veel koeken eten. Vorig jaar ergens gezegd. Ik stop totaal met alles van rechtstreekse suiker(frisdrank/koeken/snoep). Frisdrank nog steeds zeer uitzonderlijk(like 1keer in maand ofzo) en koeken afwisselend. Ga na mijn herexamens ook terug mee proberen volledig te stoppen

Beantwoorden
Citeren

Geen frisdrank etc.

http://www.sugarstacks.com/ ;)

Beantwoorden
Citeren

ontopic:
http://www.glycemische-index.com/
Lees vooral die tekst onder de getallen, zeer leerzaam.

Ik zou niet meer koolhydraten dan eiwitten in je dagelijkse voeding nemen. Snelle koolhydraten zijn sowieso uit den boze.
Zelf probeer ik een eiwit/koolhydraat/vetten verhouding van 40-40-20 aan te houden. Het is dat eiwitten zo duur zijn anders had ik wel paleo gegeten, maar dat zit er ff niet in.

Beantwoorden
Citeren
DonBartos Topicstarter
DonBartos
Oldschool Grinder

Geen frisdrank etc.

Yeah moetk ook aan werken

Beantwoorden
Citeren
Beantwoorden
Citeren
vietlam
Legacy Member

^ at jij niet trouwens alleen tonijn voor je eiwitten xD

Beantwoorden
Citeren

Zalm.

Zal wel Robbie ofzo zijn. Ik hou het liever balla.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Tonijn is inderdaad niet gezond voor je, al kun je wel kleine hoeveelheden eten.

De vis zelf is niet de oorzaak, maar de vervuiling. Daar tonijnen lang leven, slaan ze veel gifstoffen op in hun lichaam, die ze weer fijntjes aan je doorgeven.

Wat dat betreft is een makreel (familie van de tonijn) een betere keuze voor vette vis, daar die maar enkele jaren oud wordt.

Overigens zie ik niet veel kwaad in af en toe een tonijnsteakje (ademen in Nederland is waarschijnlijk ongezonderd), maar met mate.

Beantwoorden
Citeren

Je weet echt niet hoeveel gifstoffen er in tonijn zitten.

Er zitten namelijk zoveel in dat de FDA moet liegen over de hoeveelheid die erin zit omdat ze zelf de maximale limiet lager hebben gezet.

Zelfs de minst vervuilde tonijn (light) bevat 0.114 ppm, dat is 14x zoveel als zalm uit alaska. Tonijn is vrijwel even duur in NL als zalm, dus het is totaal nutteloos om de extra metalen binnen te krijgen.

En dat over ademen en weet ik het is gewoon bullshit, Mexico Stad is vervuild. Zelfs Amsterdam valt best mee behalve als je in de binnenstad woont met al die debielen die een auto onder hun hol moeten hebben.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Alleen vind ik zalm echt niet te vreten :facepalm:

Over dat ademen: ik woon vlak aan zee in een redelijk schone omgeving en met weinig zware industrie en inderdaad is het hier goed ademen.

Wanneer ik echter op visite ga bij familie elders in het land, dan komt het regelmatig voor dat ik gewoon beroerd wordt en koppijn krijg van de benauwde en stinkende lucht.

Vroeger had ik dat nooit in de gaten (ik woonde er zelf), maar nu des te meer.

Verder kregen al mijn kids na hun eerste buitendag, meteen allemaal uitslag van de luchtvervuiling. Hier is dat gelukkig nooit het geval geweest. Geen samplesize natuurlijk, maar die info kreeg ik uit de medische wereld.

Over die tonijn ben ik het wel helemaal met je ééns dat het niet gezond is.

Beantwoorden
Citeren

Er is nog veel luchtvervuiling aan zee in NL:
http://www.kennislink.nl/publicaties/satelliet-brengt-luchtvervuiling-in-kaart

Het gaat erom dat die zooi niet laag in de lucht blijft hangen, zoals in de binnenstad van Amsterdam.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Gelukkig zit ik in één van de lichtste puntjes van Nederland :D

Beantwoorden
Citeren