Ga naar het forum
Voedingschema/recep...

Meldingen
Alles wissen

Voedingschema/recepttips

41 Berichten
21 Gebruikers
0 Reacties
3,914 Weergaven
DonBartos
Oldschool Grinder

Hai,

Ga vanaf september full time in Malta grinden, en nu wil ik iets gezonder gaan leven. Wil denk ik ook wat sport op gaan pakken maar vooral ook gewoon wat gezonder gaan eten. Niet echt met het plan om af te vallen, of de nieuwe hulk te worden, maar gewoon om wat gezonder te worden, wat fitter, meer focus, etc. en denk dat voeding daar een goede start bij is.

Nu vraag ik me af, want ik hoor nogal wat verschillende verhalen, wat nou echt gezond is. Heeft iemand iets van een voedingschema, of gewoon een lijst met tips voor recepten van dingen die 1. snel te maken zijn, 2. wat langer te bewaren zijn (de koude gerechten vooral), 3. lekker zijn, 4. gezond zijn.

Met MTTs grinden is het niet te doen om tijdens de sessie (wat 8-10uur is) te gaan koken, vandaar dat het makkelijk is als dingen ofwel max 5minuten duren om te maken, ofwel van te voren te maken zijn en gewoon nog goed vers en lekker smaken als je ze een aantal uur nuttigt. Heb op zich overdag wel wat tijd om te koken, maar het moet ook weer geen enorm tijdrovende bezigheid worden.

Maar ik zoek dus verder geen speciaal sport voedingschema ofzo, maar gewoon dingen die lekker&gezond zijn.

Beantwoorden
Citeren
40 reacties
raymond20001
PokerStrategist

huishoudster in dienst?

Beantwoorden
Citeren
DonBartos Topicstarter
DonBartos
Oldschool Grinder

Daarmee ga je nog niet ineens gezond leven, de meeste huishoudsters die ik gezien heb lijken me geen voorbeeld van een erg gezond dieet

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

recept wat in 5-7 min klaar is, maar super lekker!!

Naam: Biefstuk met kruidenboter, stokbrood & caprese salade
Benodigheden:
1) biefstuk (250gr ofzoiets)
2) kruidenboter
3) stokbrood (al afgebakken of zelf afbakken, maakt niet uit: is zo gedaan)
4) tomaten
5) mozzarella
6) zout & peper
7) olijfolie
8) paar verse blaadjes basilicum

-Biefstuk om en om bakken, laten rusten in een stukje foliepapier met de kruidenboter erop; bij het opdienen van het bord nog een klontje kruidenboter erbij
-Stokbrood spreekt voor zich, opdienen met wat kruidenboter
-Salade Caprese: snijdt de tomaten en mozzarella in plakjes en leg ze om en om op een bord en leg eventueel de verse basilicum blaadjes om en om erbij. Afwerken met olijfolie en eventueel azijn en op smaak brengen met zout en peper!

Bon appetitoooooooooo!!

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986
PokerStrategist

Hey man. Strak plan! Ik gebruik zelf het volgende weekmenu. Iedere maandag kook ik 12 aardappelen en ca. 400gr groenten en die gaan de koelkast in. Pasta en nasi kook ik aan het begin vd maand (6 porties van elk) en die vries ik in. Voor soep heb ik een 8 liter pan gekocht en die vries ik elke maand 24 porties in.

Het handige hieraan vind ik, dat je alleen nog maar vlees hoeft te bakken. De rest kan gewoon in de magnetron of langzaam opwarmen in een pannetje (=beter).
-------------------------------------------------------------------------------------------
Maandag tm Woensdag

Ontbijt
-havermout, banaan of appel, 3 sinaasappels (sap)

Lunch
-4 sneeën volkorenbrood met vlees of kaas

Diner
-Groentensoep of tomatensoep
-4 aardappels of iets waar 4 aardappels inzitten (zuurkool, puree, Tiroler gröstl)
-125g groente (speziebonen, spinazie, peultjes, broccoli, bloemkool)
-1 stuk (rood) vlees (biefstuk, rosbief ... woensdag vlees naar keuze)
-250gr kwark of yoghurt
---------------------------------------------------------------------------------------
Donderdag tm Zaterdag

Ontbijt
-idem

Lunch
-idem

Diner
-Groentensoep of tomatensoep
-Nasi met saté of pasta met gehakt (elke week om en om)
-250gr kwark of yoghurt
----------------------------------------------------------------------------------------
Zondag

Ontbijt
-idem

Lunch
-Maaltijdsalade

Diner
-Kebab of pizza
----------------------------------------------------------------------------------------
Tussendoortjes:
Ma & Do -1 gekookt ei
Di & Vr -1 mueslireep
Wo & Za -1 tomaat of halve komkommer
Zo - 1 bakje rood fruit (frambozen, bramen, bessen, etc.)
Verder houd ik mezelf aan de volgende regels:
-max 1 koffie of thee p/d
-geen frisdrank
-water, water en nog eens water
-na 22:00 uur niks meer eten

Voel me kerngesund! Succes met grinden. Hoop dat je hieraan iets hebt. Mzzl

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986
PokerStrategist

Oh ja. Je had wel gemerkt dat ik geen viseter ben. Om dat te compenseren slik ik 3x p/w een visolie capsule.

Beantwoorden
Citeren
DonBartos Topicstarter
DonBartos
Oldschool Grinder

Had gedacht dat jij alleen maar frietjes zou eten joh.

Thanks voor de reacties al iig :)

Ben zelf ook geen grote viseter, hoewel ik zalm bijv. heerlijk vind

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door DonBartos
Had gedacht dat jij alleen maar frietjes zou eten joh.

Thanks voor de reacties al iig :)

Ben zelf ook geen grote viseter, hoewel ik zalm bijv. heerlijk vind

Ghehe, nee die tijd heb ik gehad. Iedere 2 weken eet ik friet bij de kebab. Friet op de pizza vind ik niet zo'n goede combo eerlijk gezegd.

Je kunt natuurlijk varieren met vanalles en nog wat. De key van mijn weekmenu is in feite dat je erg weinig tijd kwijt bent met koken en toch gezond en gevarieerd eet. Daarbij kook ik zelden voor 2 :] Je kunt er ook erg gemakkelijk je boodschappenlijstje van samenstellen. Zo koop je nooit teveel. Aangezien ik ver van de supermarkt woon, vries ik gewoon een hoop bonusknallers in. Scheelt ook weer variance _biggrin:

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Ik ga hier een bolletje zetten.

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

veel gezond vlees

Spoiler

:coolface:

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

.... of de nieuwe hulk te worden, maar ....

Daarmee ga je nog niet ineens gezond leven, de meeste huishoudsters die ik gezien heb lijken me geen voorbeeld van een erg gezond dieet

humor :)

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
veel gezond vlees

Spoiler

:coolface:

Blond vlees is idd beter dan rood vlees ;)

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Zie Robbie's blog.

Do not use Frietje's voedingsschema tenzij je trek hebt in diabetes op je 50-60ste (of eerder afhankelijk van wanneer je pancreas kapot/uitgeput raakt vanwege het nonstop creëren van overtollige ladingen insuline).

Beantwoorden
Citeren
pollentier
PokerStrategist

Ik zou vooral veel slaatjes met kip/zalm op voorhand maken.

En verder gewoon: aardappelen schillen voor 3 dagen en evt vlees voorbakken en dan opwarmen...

Eitje bakken gaat ook snel + je kan vanalles in de pan erbij smijten.

Echte recepten vind je overal wel

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Heb je geen recepten van je moeder meegekregen? 'mama's grote kookboek' :coolface:

Ik had laatst wraaaps gemaakt met kip en allerlei zooi als sla,tomaat, paprika, mais en vast nog wel meer.
Maar ik had dus veels te veel en de rest maar in de koelkast gedaan met folie erom. Smaakten ook prima koud :)

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Pasta kun je vaak ook prima koud eten, dus al eerder klaarmaken.

Verder gezonde broodjes met gezond groenvoer ertussen, zelf pizza's maken met betere ingrediënten (en minder vet) en die invriezen, gezonde ovenschotels maken (kun je van tevoren doen en gewoon in de oven afbakken tijdens het grinden).

Overigens zijn goede diepvriesgroenten (bv. bonduelle) vaak gezonder dan verse, daar ze niet al dagen in de winkel liggen te smoren. Die kun je zo in de magnetron klaarmaken.

Succes!

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
Zie Robbie's blog.

Do not use Frietje's voedingsschema tenzij je trek hebt in diabetes op je 50-60ste (of eerder afhankelijk van wanneer je pancreas kapot/uitgeput raakt vanwege het nonstop creëren van overtollige ladingen insuline).

+1

Beantwoorden
Citeren
Rafke01
Poker Player

beste is gewoon gevarieerd te eten en niet teveel, één van de dingen die je zou kunen doen is bv smiddags je warme maaltijd nuttigen en daarna te gaan grinden. Zodat je savonds enkel nog een boterham of sandwich ofzo moet eten.

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel
PokerStrategist

www.thuisbezorgd.ma

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pollentier
Ik zou vooral veel slaatjes met kip/zalm op voorhand maken.

agreed, kip/bacon combo is wel aan te raden als combo

Eitje bakken gaat ook snel + je kan vanalles in de pan erbij smijten.

yeah, eitje met bacon/ui/champ/paprika/evt knoflook :)

en voorderest super easy tuna salad:
-canned tonijn
-mayo erbij (3-4 eetlepels ofzo)
-gooi dr paprikapoeder/peper/zout/tijm bij
-wat citroensap
-evt knoflookpoeder of chilipoeder als je t wat spicier wil

Beantwoorden
Citeren

Tonijn is vergif.

Gewoon een lekkere kokkin inhuren voor een uurtje per dag. Heb je wat om naar te kijken + ik neem aan dat ze daar gewoon Maltese gerechten maken. Je kan er zo wel achter komen of ze gezond koken door het gewoon te vragen wat ze zoal kunnen maken. Het is trouwens echt geen ramp om het een weekje te bekijken en zien wat ze maken.

Het enige probleem is misschien dat de lonen in Malta wel hoog liggen, dus je betaald wel heel erg veel. Dat is natuurlijk een mooi voordeel van India of Thailand. Een huis vol met bedienden is daar gewoon betaalbaar.

Maar dat moet toch geen probleem zijn voor een balla?

Beantwoorden
Citeren