Ga naar het forum
Wilders trekt zijn ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Wilders trekt zijn handen ervan af

41 Berichten
22 Gebruikers
0 Reacties
2,495 Weergaven
Marple08
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door PkingNanne
Het grappige is dat mijn moeder al 20 jaar allerlei onzin verkondigd en dat ze nu voor het eerst eens gelijk krijgt: De EU heeft ons meer slecht dan goeds gebracht en dat zal ook zo blijven.

:facepalm:

Marple08
Oldschool Grinder

Wat je bijna nergens in de pers leest, is dat wij handenvol geld verdienen aan de Grieken momenteel.

We lenen uit tegen een flexibile rente die iets van 5% bedraagt, terwijl wij zelf tegen iets meer dan 2% kunnen lenen. Kassa!

Bovendien vluchten alle beleggers uit de Griekse obligaties in de vnl. Duitse bunds, maar ook Nederlandse als wormvormigaanhangsel van Duitsland. Deze beweging laat de rente op Nederlandse schuld verder dalen. Kassa!

Ook de ECB verdient een lekkere rente op Griekse schuld en omdat Nederland meedeelt in de winsten van de ECB.... Kassa!

Zoals je dus ziet verdienen wij dubbel en dwars aan de Grieken, het enige risico dat we hebben is dat ze failliet gaan.

Dit zal in principe niet gebeuren, tenzij we met onze idiote eisen van spaarmaatregelen de Grieken geen andere keuze geven dan failliet te gaan.

Oorspronkelijk gepost door PkingNanne
Het grappige is dat mijn moeder al 20 jaar allerlei onzin verkondigd en dat ze nu voor het eerst eens gelijk krijgt: De EU heeft ons meer slecht dan goeds gebracht en dat zal ook zo blijven.

Wel voor de pokerspelers.

Wanneer gaat die kuteuro nou eindelijk omlaag zodat ik m'n $$$ kan inwisselen?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Tijd voor een kleine bijdrage van mijn kant:

EU is ooit begonnen, met als 1 van de doelstellingen meer democratie in lidstaten, en meer rechtstaten in Europa. Daarbij moest wel rekening worden gehouden met de verschillende culturen, het mocht niet zo zijn dat er 1 superstaat zou zijn die al het beleid zou bepalen.

Nu zien we dat Griekenland en Nederland botsen, niet alleen omdat er financiële problemen zijn, ze botsen op cultureel vlak. De pensioenleeftijd is in Griekenland veel lager, de welvaart was altijd veel lager, de overheid bepaalde in Griekenland veel meer dan in Nederland, etc.

En nu komt er een hulppakket van de EU naar Griekenland, JakeedeJaa verzekert ons echter, dat hieraan strenge voorwaarden verbonden zijn. En dat is precies mijn probleem. Griekenland staat in brand, omdat de overheid aldaar een pakket maatregelen heeft aangekondigd waar de bevolking totaal niet op zit te wachten, en de EU wil dat ze nog veel verder gaan.

We zitten nu dus in een situatie, waarin allerlei buitenlandse ministers bepalen hoe Griekenland geregeerd moet worden. Ipv. dat de Grieken gevraagd is of ze die extra welvaart wel willen, als daar een ophoging van de pensioenleeftijd, langer en harder werken en minder ambtenarij/meer privatisering tegenover staat, wordt het ze gewoon opgedrongen.

De Grieken worden nu op elke nieuwssite als 'lui' afgeschilderd, ze werken niet hard genoeg, ze verdienen teveel, blablabla, terwijl ze het daar al 100 jaar op die (eigen) manier doen. Maar omdat ze bij de EMU zitten, wordt ze nu de west europese manier van leven opgedrongen. We maken dus met zijn allen de cultuur die die mensen al 100 jaar zo volhouden binnen korte tijd kapot.

En dan kun je zeggen "maar ze hebben daar toch voor gekozen?", maar is dat wel zo?

Wisten Griekse mensen 12 jaar geleden dat de EMU allerlei voorwaarden had waaraan ze gebonden waren? Vast wel, maar ze voldeden toen al totaal niet. Griekse mensen dachten, extra welvaart, stabiele munteenheid, handig! Maar ze wisten niet (en ik vermoed dat ook de Griekse kabinetten uit de jaren 90 het ook niet wisten) dat ze uiteindelijk naar een West Europees stelsel moesten, wat betreft privatisering, belasting, pensioenleeftijd, openbaar vervoer, zorg, milieu, etc. etc.

Ze zijn er destijds ingekomen, wisten niet dat ze uiteindelijk al hun culturele erfgoed in moesten leveren, en worden met de gevolgen nu geconfronteerd, zodat nu het hele land in brand staat.

Ik vind het gewoon kudt om te zien, vooral voor hun. Ik maak mensen geen verwijten als ze na hun 50ste wel klaar zijn met altijd klaar staan voor de baas. Ze willen vast betere gezondheidszorg, beter onderwijs, etc., maar blijkbaar willen ze niet dat op voor hun belangrijke punten veranderd worden, ook niet als er de EU-welvaart-vermeerdering tegenover staat.

Geef ze dus gewoon de kans een parlementaire democratie te zijn, en laat ze zelf beslissen over hun eigen staatsinrichting, ook al kost dat hun geld. Sterker nog, ik vind ook als het ons geld kost, hun parlementaire democratie belangrijker dan of "we" het geld "terug krijgen".

Autonomie van staten staat voor mij gewoon altijd voorop, en daarom denk ik dat Griekenland uit de EMU moet stappen. De bevolking wil duidelijk de maatregelen niet, laat ze zelf kiezen.

Over de uitspraken van Wilders kan ik kort zijn; als je een kabinet gedoogd, dan gedoog je alle ministers. Als in jouw ogen de minister zijn werk niet goed doet, mag je hem de wachtgeldregeling in sturen. Je bent als volksvertegenwoordiger toch de toezichthouder op alle ministers. Stuur je hem niet naar huis? Dan ben je in mijn ogen net zo goed verantwoordelijk voor de misstappen van een minister als de minister zelf.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Marple08
Wat je bijna nergens in de pers leest, is dat wij handenvol geld verdienen aan de Grieken momenteel.

We lenen uit tegen een flexibile rente die iets van 5% bedraagt, terwijl wij zelf tegen iets meer dan 2% kunnen lenen. Kassa!

Bovendien vluchten alle beleggers uit de Griekse obligaties in de vnl. Duitse bunds, maar ook Nederlandse als wormvormigaanhangsel van Duitsland. Deze beweging laat de rente op Nederlandse schuld verder dalen. Kassa!

Ook de ECB verdient een lekkere rente op Griekse schuld en omdat Nederland meedeelt in de winsten van de ECB.... Kassa!

Zoals je dus ziet verdienen wij dubbel en dwars aan de Grieken, het enige risico dat we hebben is dat ze failliet gaan.

Dit zal in principe niet gebeuren, tenzij we met onze idiote eisen van spaarmaatregelen de Grieken geen andere keuze geven dan failliet te gaan.

Dit gaat wel allemaal over geld, en niet over draagvlak onder de Griekse bevolking. Ik vind het schandalig dat de Europese overheden momenteel over de wensen van Griekse, maar ook Nederlandse burgers heenwalsen en Griekenland met allerlei dreigementen bestookt.

Heel leuk verhaal wat je afsteekt, als het over een game civilization zou gaan, maar dit gaat over mensen, die die 5 of 10% welvaart in moeten kunnen leveren voor autonomie. Een parlementaire democratie draait om een binnenlands parlement, niet om de parlementen van 15 andere landen, en dat we nu in de Nederlandse TK over Grieks binnenlands beleid spreken vind ik ronduit schandalig en schurkt tegen het communisme aan.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik ga nog maar even door, omdat het NOS-journaal begonnen is:

Ook de Spanjaarden staan wat mij betreft volledig in hun recht. Ze zijn hun democratie kwijt geraakt omdat nu de EU gaat vertellen hoe hun land geregeerd moet worden, welke noodmaatregelen moeten worden genomen.

Als wij ons afhankelijk hebben gemaakt van de Spaanse economie met onze toetreding van de EU, dan was dat ONZE beslissing (althans, van onze regeringsleiders (falers)), en dragen wij dus ook de risico's als Spanje failliet gaat.

Een parlementaire democratie met geld onder druk zetten om bepaalde beleidswijzigingen door te voeren vind ik persoonlijk erg smerig, en had nooit mogen gebeuren.

Ik zou liever martial law willen, dat vanuit eigen autonomie ingevoerd wordt omdat het land failliet is, dan mijn eigen land te laten regeren door buitenlandse wereldleiders.

Eh...

Wensen? Van de Grieken? Gasten, waar gaat dit over?!

Ze hebben het duidelijk verpest als ze hulp nodig hebben, natuurlijk zijn er dan verplichtingen aan verbonden. "Ja, maar dat is hun culturele erfgoed!". Wat? Cultureel erfgoed is tegenwoordig echt een excuus voor alles, van dierenmishandeling tot faillissement.

En ja, de EU is de Griekse bevolking door hun strot gedouwd. Welkom bij de rest. Welkom bij democratie, waar regeringsleiders lekker doen waar ze zelf zin in hebben en nog steeds herkozen worden.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ze hebben het duidelijk verpest als ze hulp nodig hebben, natuurlijk zijn er dan verplichtingen aan verbonden. "Ja, maar dat is hun culturele erfgoed!". Wat? Cultureel erfgoed is tegenwoordig echt een excuus voor alles, van dierenmishandeling tot faillissement.

Als de overheid in Griekenland ziet dat de bevolking totaal niet zit te wachten op hun maatregelen, kunnen ze nieuwe verkiezingen organiseren. De partijen die dan niet de maatregelen willen doorvoeren mogen dan campagne voeren met 'we stappen eruit' en mogen dan gaan uitleggen wat Grieken inleveren als ze uit de Euro stappen. Dán, en pas dán, mogen buitenlandse leiders Grieken wat mij betreft aan afspraken houden, als de Grieken eerst besloten hebben of ze niet liever gewoon naar de tief gaan en autonomie behouden.

Als ze nu doorgaan met het 'door de strot duwen' (zo noem je het zelf ook) dan staat de Griekse bevolking met hun protesten (zelfs mét geweld) wat mij betreft volledig in hun recht. Als de Grieken naar de tief willen, dan is dat hun democratisch recht toch?

EDIT: je legt nu de nadruk op cultuur (als in 'ies koeltoer') terwijl de kern van mijn betoog draait om het woord AUTONOMIE. Liefst heb ik dat iemand uitlegt waar wij het gore lef vandaan halen om aan hun autonomie te komen. Als wij zo dom zijn geweest om hun geld te lenen, en zij betalen het niet terug, hoe is dat dan hun fout? Dat is toch gewoon 'onze' fout dan?

Marple08
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks

Oorspronkelijk gepost door Marple08

Dit gaat wel allemaal over geld, en niet over draagvlak onder de Griekse bevolking. Ik vind het schandalig dat de Europese overheden momenteel over de wensen van Griekse, maar ook Nederlandse burgers heenwalsen en Griekenland met allerlei dreigementen bestookt.

Heel leuk verhaal wat je afsteekt, als het over een game civilization zou gaan, maar dit gaat over mensen, die die 5 of 10% welvaart in moeten kunnen leveren voor autonomie. Een parlementaire democratie draait om een binnenlands parlement, niet om de parlementen van 15 andere landen, en dat we nu in de Nederlandse TK over Grieks binnenlands beleid spreken vind ik ronduit schandalig en schurkt tegen het communisme aan.

Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal.

Wat ik zeg komt er op neer dat wij niet moet zeiken aan meer of minder staatssteun aan Griekenland, we verdienen er aan terwijl als we het niet doen we met zijn allen tenonder gaan, om het iets te overdrijven.

Bovendien zeg ik, dat we moeten ophouden met de Grieken ridicule maatregelen op te dringen. Dit zeg jij ook, maar met een andere argumentatie.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bovendien zeg ik, dat we moeten ophouden met de Grieken ridicule maatregelen op te dringen. Dit zeg jij ook, maar met een andere argumentatie.

Mja, klopt wel, maar probleem is dat als het over geld gaat, en niet over principes, dan wordt het zo kil, en vanuit eigenbelang geredeneerd, terwijl dit wat mij betreft een principiële kwestie is over het begrip 'democratische rechtstaat'.

Verder vind ik wel dat EMU staten weg mag trappen als ze dat wil, dat dat nadeliger is dan blijven steunen, is puur aan de EMU, welke maatregelen Griekenland neemt moet de Griekse bevolking d.m.v. verkiezingen maar regelen.

mvd1978
PokerStrategist

Misschien een vrij belangrijk punt over de Euro. Ik kan mij van zo'n 6, 7 of 8 jaar terug een discussie herinneren in de wereld dat wellicht de olieprijzen in Euro's zouden worden verhandeld en tevens de Euro de belangrijkste graadmeter moest zijn ipv de Dollar. Als dat eens werkelijkheid word (voor de Chinese Yuan dat zal worden), dat we al dit gezeur niet hebben of het wel of niet een sterke munt is. En in mijn ogen is het dat al, de Dollar zal ooit eens instorten, zeker met al die leningen die ze in China hebben. De Euro blijkt redelijk stabiel en die 3 zwarte schapen, ok, dat kan gebeuren maar heeft mede te maken met de gehele economische crisis. Hoe dan ook was het ooit ingestort zoals het nu is. Maar ik ben er van overtuigd dat regeringen als Griekenland, Ierland en Portugal hier van geleerd hebben en dit in de toekomst van te voren al te zien is door een open-boekhouding te presenteren. Extra controle is op zijn plaats zodat we niet achteraf hoeven te handelen.

M411987
Poker Player

Ik heb me een tijd lang enorm verdiept in politiek, en er op verschillende fora al talloze discussies over gehad. Jazeker, als PVV-stemmer krijg je een hoop kritiek en namen naar je hoofd geslingerd waar ik me uiteraard met goede argumenten tegen moet kunnen wapenen. :)
Ik ben desondanks niet erg te spreken over de uitlatingen van Wilders van de laatste tijd, sowieso ben ik niet erg over hem te spreken als vertolker van de idealen van de PVV. Door zijn woordkeuze worden veel stemmers gezien als racisten en fascisten, wat maar voor een klein deel van deze stemmers werkelijk het geval is.

Het idee om uit de EU te stappen en de gulden terug te nemen is natuurlijk compleet onhaalbaar. Nu we er eenmaal inzitten, is er geen weg terug. Ach, waarschijnlijk zou het zonder in de EU te zijn gestapt ook wel fout zijn gegaan met een financieel stelsel wat fundamenteel al gedoemd is te mislukken. (Volgens mij zijn wij als menselijk ras al lang vergeten waar we nou eigenlijk mee bezig zijn. :P)

Wél ben ik van mening dat Nederland zich meer bezig mag houden met de eigen financiële zaken. Wij kunnen pas als land iets betekenen voor de rest van de wereld wanneer we alles zelf op orde hebben - hier ligt tevens de essentie van de politiek; In hoeverre voelen wij ons verantwoordelijk voor elkaar, en tot welke grens (zowel letterlijk als figuurlijk.). Wij zijn een welvarend land, maar dat is uiteraard niet vanzelf gegaan. Het maakt overigens niet uit of je nou linksom of rechtsom gaat, politieke standpunten staan gelijk aan een double-edged sword. Alles gaat ten koste van elkaar, en niemand is ooit geheel tevreden.

Agh, en apen... zijn we dat niet allemaal? :D

Niet dat ik de thread wil derailen, maar hoe kijk jij als (zoals je zelf gezegd hebt) PVV-stemmer tegen de extremistische (en vaak ronduit kinderachtige) standpunten van Wilders aan?

Ik snap dat je PVV stemt uit puur protest, dit wou ik zelf eigenlijk ook doen maar toch besloot ik voor de logische ipv de emotionele keus te gaan en toch VVD te stemmen. Ik moet toegeven dat ik het eens ben met veel standpunten van de PVV, maar jammer genoeg had ik wel door dat geen van deze standpunten ooit doorgevoerd zouden worden vanwege de ronduit populistische en kinderachtige houding van Wilders. Hij houd zich veel liever bezig met het choqueren en uitdagen dmv idiote stellingen zoals kopvodden tax ipv daadwerkelijk een land te regeren.

mvd1978
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door M411987
...Agh, en apen... zijn we dat niet allemaal? :D

Hier is mijn geboortefoto :f_grin:

noisecore
Oldschool Grinder

een regering wat is dat?

M411987
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Niet dat ik de thread wil derailen, maar hoe kijk jij als (zoals je zelf gezegd hebt) PVV-stemmer tegen de extremistische (en vaak ronduit kinderachtige) standpunten van Wilders aan?

Ik snap dat je PVV stemt uit puur protest, dit wou ik zelf eigenlijk ook doen maar toch besloot ik voor de logische ipv de emotionele keus te gaan en toch VVD te stemmen. Ik moet toegeven dat ik het eens ben met veel standpunten van de PVV, maar jammer genoeg had ik wel door dat geen van deze standpunten ooit doorgevoerd zouden worden vanwege de ronduit populistische en kinderachtige houding van Wilders. Hij houd zich veel liever bezig met het choqueren en uitdagen dmv idiote stellingen zoals kopvodden tax ipv daadwerkelijk een land te regeren.

Mijn standpunten zijn enigszins genuanceerder dan de standpunten die de PVV tegenwoordig predikt. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik me er sinds de laatste verkiezingen te weinig mee bezig heb gehouden, en mijn antwoord mogelijk niet compleet dekkend is.

PVV stemmen uit protest - tja, een beetje. Ik zat tevens te twijfelen tussen de PVV en VVD, en heb VVD niet gekozen om hun asociale zorgstelsel (het stelsel dat nu dus tóch doorgevoerd is). Ik ben als rechtse stemmer zeker voor meer eigen verantwoordelijkheid, en minder zoetsappigheid wat betreft 'gelijkheid'. Ik vind dat we aan onszelf moeten kunnen toegeven (het zou anders in mijn ogen naïef zijn) dat we niet gelijk zijn. Mensen zijn misschien biologisch gezien opgebouwd uit dezelfde onderdelen, maar we verschillen in ideologie, intelligentie, normen/waarden, religie, uiterlijk etc. Ik ben zeker voor de instandhouding van de zorgstaat, maar tot op zekere hoogte.
Nah, ik raak hier een beetje off-topic.
Ik ben niet blij met Wilders als vertolker, en de kopvoddentax. Tja, ik denk dat er wel belangrijkere zaken zijn om mee bezig te houden. (De achterliggende gedachte wat betreft religieuze onderdrukken snap ik zeker, maar het betreft hier een zeer kleine groep)
Ik heb uiteindelijk de PVV gestemd omdat ik benieuwd was naar de som die een coalitie met Wilders erin zou kunnen brengen. Tot nu toe ben ik inderdaad niet erg onder de indruk.

Wat vinden jullie dan extreme uitspraken die de heer Wilders doet? Ik vind dat de laatste tijd reuze mee vallen. Grotendeels spreekt hij de waarheid. Hij kiest soms alleen een manier van uitspreken, die bepaalde mensen niet aan staat. Hoe hij sommige dingen brengt vind ik geweldig. Dat een ander dat minder vind, dat is vrij standaard.

Daarom vind ik discussies over politiek ook altijd een beetje overrated. Je hebt allemaal een andere mening. Die respecteer ik, maar sommige mensen proberen hun mening bij anderen op te dringen. Daar gaat het echter fout.

Ik stem trouwens zelf ook PVV. Meestal word je dan gezien als een tokkie, maar dat is mij allemaal om het even zeg.

M411987
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Rick200SX
Wat vinden jullie dan extreme uitspraken die de heer Wilders doet? Ik vind dat de laatste tijd reuze mee vallen. Grotendeels spreekt hij de waarheid. Hij kiest soms alleen een manier van uitspreken, die bepaalde mensen niet aan staat. Hoe hij sommige dingen brengt vind ik geweldig. Dat een ander dat minder vind, dat is vrij standaard.

Daarom vind ik discussies over politiek ook altijd een beetje overrated. Je hebt allemaal een andere mening. Die respecteer ik, maar sommige mensen proberen hun mening bij anderen op te dringen. Daar gaat het echter fout.

Ik stem trouwens zelf ook PVV. Meestal word je dan gezien als een tokkie, maar dat is mij allemaal om het even zeg.

+1

Precies, het gaat om hóe hij het zegt. Of het waar is of niet, het kan genuanceerder (al hou ik er ook niet van om over maar nuance in aan te brengen puur om tere zieltjes niet te kwetsen), dat is vooral prettig voor het beeld dat men van de PVV heeft.
Uiteraard, het gaat allemaal om perceptie. Alles is relatief, done. :D

Grunn17
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Eh...

Wensen? Van de Grieken? Gasten, waar gaat dit over?!

En ja, de EU is de Griekse bevolking door hun strot gedouwd. Welkom bij de rest. Welkom bij democratie, waar regeringsleiders lekker doen waar ze zelf zin in hebben en nog steeds herkozen worden.

Hier sluit ik me volledig bij aan .

mvd1978
PokerStrategist

Voor of tegen de Europese grondwet referendum van 2005: Wat een boer niet kent dat vreet 'ie niet? (zijn allemaal plaatsen waar Godsdienst de nummer 1 positie in het leven innemen). Terwijl een meerderheid van de 'voor' stemmers uit plaatsen komen waar het economisch erg goed gaat en erg rijk zijn.

Uitslag

Uiteindelijk bleek 61,5 % van de kiezers tegen het aanvaarden van het grondwettelijk verdrag. Slechts in 26 van de 467 gemeenten bleek er een meerderheid voor het verdrag te zijn.

De gemeenten met de meeste tegenstemmers waren:

Urk (91,6%)
Reiderland (84,6%)
Staphorst (83,6%)
Pekela (81,5%)
Oldebroek (80,3%)

De gemeenten met de meeste voorstemmers waren:

Bloemendaal (60,6%)
Bennebroek (55,3%)
Bunnik (52,8%)
Abcoude (52%)
Doorn (51,2 %)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_referendum_over_het_Verdrag_tot_vaststelling_van_een_Grondwet_voor_Europa