Ga naar het forum
AF en 3 bet stats

Meldingen
Alles wissen

AF en 3 bet stats

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
491 Weergaven
PotSplitt

Hallo strategen,

Ik gebruik nu een tijdje HM2 en ik zou de AF statistiek toe willen voegen aan mijn HUD. Mijn vraag is nu eigenlijk, wanneer noem je een AF hoog/laag/normaal? Bij welk percentage? En hoe speel je tegen deze 3 varianten?

Daarnaast had ik een vraag over de 3bet statistiek, wanneer kun je deze hoog noemen?

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
pmania

3Bet hoger als 8 is hoog.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Neem aan dat je de Postflop Agression Factor bedoelt. Aangezien er meer soorten agression factor stats zijn. Denk er wel aan dat je een behoorlijk grote sample op een speler moet hebben om deze stat goed te kunnen gebruiken.

Spelers die een AF hebben van <2 zijn over het algemeen spelers die postflop veel callen en weinig CBets maken.
Spelers die een AF hebben tussen de 2 en de 4 zijn spelers die over het algemeen minder callen post-flop en een stuk meer CBets maken en ook af en toe raisen op CBets.
Spelers met hebben van >4 callen nauwelijks tot niet postflop, maken veel CBets en raisen ook regelmatig op CBets. Dus behoorlijk agressief tot maniac post-flop.

Denk als een speler meer dan 10% van de keren 3bet kun je dat behoorlijk hoog noemen, maar net als bij de AF heb je een grote sample nodig om over de 3bet statistiek een beeld te krijgen van je tegenstander. Dus zeker meer dan 200 handjes en dat is nog aan de krappe kant.

Beantwoorden
Citeren
pmania

Ja en ligt natuurlijk ook wel aan de limieten die je speelt.

In order to survive in today's tough online games, you'll need to deal with three-betting. Luckily, your Heads-Up Display (HUD) can be a big help. Three-betting light, or re-raising pre-flop without a big hand, is such a powerful play in No Limit cash games that you need to understand how to do it to beat most games. Even in smaller games, you will want to know how strong your opponent is when they re-raise you. Without that knowledge, they may walk all over you.

The three-bet stat, or 3b, will tell you how often your opponents are three-betting. Once you have a few hundred hands, this information will be accurate enough to influence your decisions. If you have fewer than 100 hands on an opponent, you can't be sure of the 3b stat, while anything over 1,000 hands is a large enough sample size to be certain that your opponent's 3b stat is accurate to within 2%.

The generally assumed correct range for 3b is quite wide and there is some debate over it. Aggressive players who enjoy three-betting light can be as high as 7% and still come out ahead, although anything over 6% requires picking your spots very carefully. If you see a player higher than 6%, then you know they are three-betting too often and you can come over the top with a four-bet or an all-in push without a monster. Good hands for this include Ace-King and middle pairs like T-T and 9-9.

A 3b stat below 3% is much too tight and anyone who is below 4% has a big hand whenever they re-raise. Against these players, you may want to throw that ace-king or pair of nines in the muck if the three-bet is too large to call to try and hit a big flop with your mediocre hand.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

allemaal leuk en aardig, maar wat hoog en wat laag is hangt helemaal af van wat je speelt...

PLO heeft andere ranges dan FLHE en weer hele andere ranges dan Razz of 5card draw.
Dus voor je hier iets zinnigs over kan zeggen geef eerst het volgende aan:

Welk spel speel je? (Omaha, Razz, Hold'em, 5card draw)
Welke variant speel je? (pot limit, fixed limit, no limit, speel je hi/low etc..)
Welke limieten speel je? (3betten op de limiet 1/2ct moet je anders op reageren dan op 1000/2000)

Beantwoorden
Citeren