Ga naar het forum
Gebruik Holdem mana...

Meldingen
Alles wissen

Gebruik Holdem manager of Pokertracker?

14 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
5,682 Weergaven
Markd1ce
PokerStrategist

Beste medepokerspelers,

Ik ben in een stadium beland dat ik Holdem manager of pokertracker wil gaan gebruiken. Welk programma adviseren jullie?

Heb van allebei de trial versie gedownload maar bij allebei krijg ik het niet werkend. Op de een of andere manier worden er geen handen geimporteerd denk ik! Kan iemand mij met een van deze twee programma's op weg helpen? (Eventueel via skype of facebook chat ofzo?)

Alvast hartelijk bedankt!

Beantwoorden
Citeren
13 reacties
ViperPP
Oldschool Grinder

Ik neem aan dat de installatie zelf gelukt is ?

De meest voorkomende reden dat import niet werkt, is dat de taal verkeerd ingesteld is. Voor PokerStars moet je er dus op letten dat je de software configureert in het Engels. In het menu heb je 'Language' en daaronder dan 'Play In' en 'Email In' (die zullen wellicht ook anders heten als je bvb Nederlands koos). Kies daar bij allebei English.

Je kan mij ook op Skype contacteren: ViperPP-Skype.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Je moet er trouwens om denken dat je op PokerStars de 'directe handgeschiedenis' en 'toernooigeschiedenis' in het Engels opslaat en dan hoef je als je HM2 gebruikt nog niet perse in het Engels te spelen. Als het gaat om PT4 heeft ViperPP er meer verstand van.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Klopt wat SDK zegt. Ik was eigenlijk verkeerd aan het kijken in de PokerStars menu's. Het is de HH die zeker in het Engels moet staan, en die stel je in via Options-> Instant Hand History Options...
Daar zie je overigens ook in welke directory de HH opgeslagen wordt, en dus check zeker eens of in je PT/HM dezelfde directory ingesteld is. Weet niet of je Belg of Nederlander bent, maar voor pokerstars.be is die directory dus niet dezelfde als wat standaard voor pokerstars.com het geval is.

Beantwoorden
Citeren
Markd1ce Topicstarter
Markd1ce
PokerStrategist

Hartelijk bedankt heren. Ik heb de taal veranderd en nu doet hij het zoals het zou moeten. Nu heb ik het volgende probleem. Wijs uit alle cijfertjes en termen halen. Hebben jullie hier toevallig ook nog tips voor?

Ps: ik kom gewoon uit Nederland

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Op het forum staat aardig wat informatie erover.
Voor informatie over de stats kom je hiermee al een heel end.
Dus eerst even dat doorlezen en dan kun je daarover in die thread zelf vragen over stellen. Mocht je nog meer informatie nodig hebben wat je niet zo gauw op het forum kunt vinden kun je het altijd hier vragen.

Beantwoorden
Citeren

Ik gebruik zelf HEM en ben er erg tevreden over.

Beantwoorden
Citeren
Schelles
Oldschool Grinder

Pokertracker 4 is echt goed + vanaf morgen 20% off via PokerStrategy (check nieuws)

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

25% zelfs ;)

Beantwoorden
Citeren
Markd1ce Topicstarter
Markd1ce
PokerStrategist

Ik heb besloten om Pokertracker (met korting) aan te schaffen. Hier heb ik echter opnieuw het probleem dat er geen handen gevonden worden. Is er bij dit programma een andere reden voor te bedenken?

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die mij via facebookchat ofzo kan helpen met de configuratie van het programma. Ben anders bang dat ik er niet uit kom. Zal jou Viper iig even toevoegen op Skype.

Groet Marl

Beantwoorden
Citeren
Markd1ce Topicstarter
Markd1ce
PokerStrategist

Het programma importeert de handen nu maar er verschijnt geen HUD aan tafel. Iemand enig idee hoe dit komt en wat hier aan gedaan kan worden?

Alvast bedankt!

Groet Mark

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Pokerstars deinstalleren en opnieuw installeren. En dan als installatietaal Engels kiezen.

Dan inderdaad de HH in het Engels op laten slaan.

In welke taal je speelt maakt dan niet uit.

Dat wil ook nog wel eens helpen

Beantwoorden
Citeren
Markd1ce Topicstarter
Markd1ce
PokerStrategist

Dankjewel Bea. Het is nu inderdaad gelukt.

Ik heb nog een vraagje (dit kan een domme vraag zijn;)):

Welke stat geeft bij pokertracker 4 aan of het een winnende of verliezende speler is? Ik kan deze namelijk niet vinden. Ik hoor het graag!

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Wat bedoel je juist met 'winnende speler' ? Als je bedoelt of je manier van spelen winstgevend is, mja, daar is natuurlijk geen stat voor, anders zouden veel spelers wellicht onmiddellijk stoppen mochten ze hun eigen stat zien :D. Je hebt hooguit iets als LeakTracker dat over een grote sample je speelstijl analyzeert en zegt wat je kan verbeteren (bvb teveel handen spelen, te weinig c-betten, etc...). Deze functionaliteit bestaat echter alleen voor cashgames.

Als je daarentegen wil weten hoeveel je al gewonnen of verloren hebt bij je toernooien, dan is dat simpelweg een tracking van je toernooiresultaten. De overeenkomstige stat in PT4 heet 'Net Won' of 'My C Net Won' als je het wil converteren in jouw currency. Die stat staat overigens standaard in de toernooi-overzichten en -rapportjes.

Essentieel hierbij is uiteraard wel dat PT4 voor elk individueel toernooi ook je resultaat kent. Bij veel sites worden de payouts niet mee in de Hand History gezet en moet je dus achteraf zelf manueel die gaan invullen. Bij PokerStars gaat dat iets gemakkelijker omdat je de resultaten kunt laten mailen en die mail dan importeren in PT4 (zie ook: Het grote PT4 tips & truuks topic).

Beantwoorden
Citeren