Ga naar het forum
Handige tabellen in...

Meldingen
Alles wissen

Handige tabellen in pop-ups HEM2

18 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
2,995 Weergaven
Frietje1986
PokerStrategist

Zie hier SAGE in een HEM2 pop-up. Voorheen had ik een printje langs mijn scherm liggen. Binnenkort heb ik alle tabellen in mijn HUD verwerkt.

Ben nu ook bezig aan:
-Nash
-Sklanksy-Chubukov
-Sklansky tourney call-charts (6:5 3:1 2:1)
-Standaard push/fold tabellen per positie
-Rebound-chart per positie
-Odds&outs tabel
-Formulekaart
-En een tabel met alle percentages van 1 tot 100 en de daarbij horende odds

Als er iemand een exportje wil, dan hoor ik het wel. :f_love:
Als er iemand nog tips heeft, hoor ik dat nog liever. _confused:

Mzzl, Robin

ps: Ik heb hem voor het plaatje ff grof met paint bewerkt, omdat ie geen Prt Sc van het hele scherm maakte. Maar het idee is duidelijk dacht ik.

Beantwoorden
Citeren
17 reacties

als je met nash en p/f tabel klaar ben ben ik ZEER geinteresseerd

Hoe doe je dit eigenlijk?

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door hoedinie
als je met nash en p/f tabel klaar ben ben ik ZEER geinteresseerd

Hoe doe je dit eigenlijk?

HUD-options -> Pop-up designer -> New Pop-up

In plaats van stats kun je ook gewoon tekst gebruiken. Je kunt per cel lettertype/letterkleur/lettergrootte/celkleur etc. instellen.

Als je dan naar Stat appearance gaat, dan kun je per stat een pop-up instellen. Ik heb deze tabel op de stat "stack in BB" ingesteld. Als je er dan overheen hovert komt ie in beeld.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ik heb zelf ook een en ander gemaakt voor PT3 en PT4.
Wat heel handig is in combinatie met die statische tabellen, is een stat die de effective stacksize in BB toont. Want dat is uiteindelijk het getal waarmee je naar die tabellen moet gaan kijken. Dus ik zou zeker eens kijken of die stat beschikbaar is in HEM2 of dat je die eventueel zelf kan maken.

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ViperPP
Ik heb zelf ook een en ander gemaakt voor PT3 en PT4.
Wat heel handig is in combinatie met die statische tabellen, is een stat die de effective stacksize in BB toont. Want dat is uiteindelijk het getal waarmee je naar die tabellen moet gaan kijken. Dus ik zou zeker eens kijken of die stat beschikbaar is in HEM2 of dat je die eventueel zelf kan maken.

Er bestaat in HEM een stat die alle stacksizes van iedereen in BB aangeeft. Dat is dus niet de effectieve stack ... maar die heb je zo gevonden.

In PT zit wel de stat "M" ... Maar die refreshed niet snel genoeg, heb ik de ervaring.

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Shiiiit! Ben nog steeds bezig met NASH. Gaat toch veel werk inzitten. Zeker als je laptop 5 seconden over een cel doet.

... Wat me op het volgende idee bracht: Ik ga (als ik volgende week zowat klaar ben) een pakketje samenstellen van alle charts en tabellen. En die verpats ik voor een symbolische dollar p/s. _biggrin: ... Over te maken op mijn Stars account.

Of anders een "trial" waarbij je een chart voor niks krijgt.

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Eigenlijk zou je gewoon een IMG moeten kunnen loaden, en die als pop-up kunnen gebruiken. Scheelt zoveel overtypen.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Frietje1986
In PT zit wel de stat "M" ... Maar die refreshed niet snel genoeg, heb ik de ervaring.

Voor PT3 en PT4 heb ik gewoon zelf de Effective Stacksize stat gemaakt.
Ik snap trouwens niet wat je bedoelt met 'die refresht niet snel genoeg'. De M-stat (of eender welke stat) updatet onmiddelllijk mee met alle andere stats. Voor mij is het zelfs gewoon een van de belangrijkste stats in mijn HUD (is zelfs color coded op basis van de Harrington zones).

Wat wel een probleem is, is dat in de eerste hand van een nieuw blindlevel de stat verkeerd is, doordat alle statistieken gebaseerd zijn op de HH en de M (of Effective Stack) dus gebaseerd is op de blindlevels van de vorige hand. Vraag me af of HEM2 dat wel correct kan.

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Oorspronkelijk gepost door Frietje1986

Voor PT3 en PT4 heb ik gewoon zelf de Effective Stacksize stat gemaakt.
Ik snap trouwens niet wat je bedoelt met 'die refresht niet snel genoeg'. De M-stat (of eender welke stat) updatet onmiddelllijk mee met alle andere stats. Voor mij is het zelfs gewoon een van de belangrijkste stats in mijn HUD (is zelfs color coded op basis van de Harrington zones).

Wat wel een probleem is, is dat in de eerste hand van een nieuw blindlevel de stat verkeerd is, doordat alle statistieken gebaseerd zijn op de HH en de M (of Effective Stack) dus gebaseerd is op de blindlevels van de vorige hand. Vraag me af of HEM2 dat wel correct kan.

Oh ja. Dat was het idd. Lang geleden dat ik PT3 had. Volgens mij is HEM vrij snel daarmee. Ik speel 45 mans turbo. Over het algemeen zijn de stacks daar ook makkelijk in een oogopslag in te schatten.

Zie hier: NASH ... Dat werkt toch iets verfijnder dan SAGE

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Ook altijd fijn in je HUD

Wat ik nu heb gedaan is het volgende:

-Ik heb wat onzin stats aangemaakt en ingesteld op "for Hero only"
-Deze stats heb ik een abbreviation gegeven genaamd "NASH" en "Odds"
-Vervolgens de stats op zwart ingesteld, zodat de percentages niet zichtbaar zijn.
-En als laatste de pop-ups (de charts) eraan gelinkt.

Echt wel handig!

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Tjee, daar moet ik ook eens induiken. Wist niet dat dit kon :D

Ik heb echter nog steeds dat ik alleen nieuwe statswaardes krijg wanneer een tegenstander werkelijk heeft gespeeld.

Iemand nog een idee hoe je dat oplost?

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ZeezoutWist niet dat dit kon

Is ook maar wat statische tekst he ;). Zoals frietje aanhaalt is het vooral omslachtig en tijdrovend. HM en PT zouden beter een feature hebben dat je een gif kunt includen in je HUD :).

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Iemand nog een idee hoe je dat oplost?

Al eens de officiële support-kanalen geprobeerd ?

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Nee, nog geen tijd voor gehad :D

Kon echter zijn dat iemand het zo al wist.

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Nice! Nu heb ik het helemaal mooi gefixt. Heb een "new panel" gekozen en daar alle charts ingezet. Staat nu mooi rechtsboven in het hoekje.

De standaard p/f charts per positie staan erin. Nu nog de rebound-chart en wat andere handige tabellen. Het belangrijkste is i.i.g. af.

Beantwoorden
Citeren

hey frietje,

Is je hud al helemaal af?

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door hoedinie
hey frietje,

Is je hud al helemaal af?

Yup. Werkt zeer goed. Je was geinteresseerd in NASH en p/f charts toch? Als je me je mailadres even geeft, dan stuur ik een export file van mijn HUD. Dan kun je het zelf uitproberen. Graag dan even wat feedback =)

Beantwoorden
Citeren

vriendverzoek gestuurt.
of voeg me even toe op skype

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

het voordeel van overtikken ipv jpg-uploaden, dat je meteen de informatie langer onthoudt (wat natuurlijk een groot voordeel is :D )

ipv prt scr zou je ook "snipping tool" kunnen gebruiken, zit op elke windows-based pc en die vind je onder start>(bureau)accessoires>snipping tool

Good luck!!

roger

Beantwoorden
Citeren