Ga naar het forum
HEM1 op verschillen...

Meldingen
Alles wissen

HEM1 op verschillende computers

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
328 Weergaven

Ik heb nu HEM1 op mijne vaste computer, maar hoe kan ik deze ook gebruiken op mijne laptop dat ik dezelfde statistieken kan gebruiken.

Beantwoorden
Citeren
2 reacties
Sailer85

handhistories overzetten

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Er zijn wel een paar mogelijkheden.

1. Met een gedeelde database werken. Bvb je zet PostgreSQL op je laptop, en telkens je HEM op de desktop wil gebruiken, zet je ook je laptop aan en gebruikt je desktop dus die database. Voordelen: slechts 1 database, dus zeker dat het de juiste is met alle handen en alle manuele acties (correcties, notes...). Nadelen: iets complexer om op te zetten (vooral om dus van 1 machine aan de database op de andere te kunnen), de PC met de database moet aanstaan ongeacht waar je speelt.

2. Met afzonderlijke databases waarbij je, zoals Sailer aanhaalt, de HH files telkens ook op de andere machine copieert. Voordelen: gemakkelijk om HEM+PostgreSQL op te zetten. Nadelen: telkens HH files weg en weer copiëren is een last en is ook zeer gemakkelijk een fout in te maken waardoor de databases ineens niet meer in-sync zijn; ook andere manuele acties moeten dubbel gedaan worden, denk bvb aan notes e.d.

Zelf werk ik (welliswaar met PT4) met de eerste optie, maar waarbij mijn database zelfs nog op een 3de machine staat, namelijk onze thuis-server die 24/7 aanstaat en bereikbaar is. Dit heeft overigens ook een nadeel: als ik niet thuis ben, kan ik ook niet aan mijn database tenzij via VPN wat eigenlijk te traag is om deftig te grinden.

Beantwoorden
Citeren