Ga naar het forum
HM2 hulp nodig!

Meldingen
Alles wissen

HM2 hulp nodig!

26 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
3,414 Weergaven

Welke statistiek laat mij zien hoevaak de tegenstander in kwestie fold op mijn bet op de flop en hoevaak hij hierop raised?

Alvast bedankt!

Beantwoorden
Citeren
25 reacties
Moderator
SDK1987

Ga naar reports en daarna naar 'more reports' en daarna naar 'pre-flop' en daarna naar 'holecards' en dan zie je per verschillende handen hoeveel je hebt gewonnen of verloren. Je kunt dit zowel bij 'tournements' als bij 'cash' instellen.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

gewoon alle tabs openen en overal op klikken, krijg je vanzelf door waar je wat kunt doen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Ga naar reports en daarna naar 'more reports' en daarna naar 'pre-flop' en daarna naar 'holecards' en dan zie je per verschillende handen hoeveel je hebt gewonnen of verloren. Je kunt dit zowel bij 'tournements' als bij 'cash' instellen.

Thanks! Toch vreemd om te zien dat ik met AA de hoogste netto winst heb gemaakt, gezien de bad-beats die je er vaak mee krijgt, haha.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ook nog de vraag of iemand mij uit kan leggen welke statistieken ik precies aan moet klikken, want ik denk dat ik het verkeerd heb gedaan. Ik wil de volgende dingen kunnen aflezen:

- VPIP
- PFR
- Fold op 3BB raise PF
- Hoevaak hij Cbet
- Fold op Cbet

Ik had een bepaalde statistiek aangevinkt, waarmee ik dacht dat ik zijn 3betting stats had, maar toen hij mij 3bette gingen de statistieken niet omhoog..

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door JDooms
Ook nog de vraag of iemand mij uit kan leggen welke statistieken ik precies aan moet klikken, want ik denk dat ik het verkeerd heb gedaan. Ik wil de volgende dingen kunnen aflezen:

- VPIP
- PFR
- Fold op 3BB raise PF
- Hoevaak hij Cbet
- Fold op Cbet

Ik had een bepaalde statistiek aangevinkt, waarmee ik dacht dat ik zijn 3betting stats had, maar toen hij mij 3bette gingen de statistieken niet omhoog..

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

- VPIP
- PFR
- Fold op 3BB raise PF
- Hoevaak hij Cbet
- Fold op Cbet

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

- VPIP (TOT VPIP)
- PFR (TOT PFR)
- Fold op 3BB raise PF (TOT fold to 3Bet)
- Hoevaak hij Cbet (FLOP CBet)
- Fold op Cbet (Flop Fold to CB)

Fold op 3bb raise PF weet ik niet zeker wat je daarmee bedoelt, maar ik ging ervan uit dat je fold op 3 bet bedoeld. Je kunt deze statistieken toevoegen of verwijderen via de HUD-options onder 'Displayed Stats'

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Fold op 3bb raise PF weet ik niet zeker wat je daarmee bedoelt, maar ik ging ervan uit dat je fold op 3 bet bedoeld. Je kunt deze statistieken toevoegen of verwijderen via de HUD-options onder 'Displayed Stats'

Hiermee bedoel ik hoevaak de speler foldt op het moment dat ik voor de flop 3 big blinds zet. Klopt de stat die je bedoelde nu nog?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Dan klopt die stat dus niet. Volgens mij bestaat er geen stat waar je op basis van raise grote pre-flop. De stat die er nu staat is hoeveel tegenstander fold op een re-raise (3 bet).

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb nu:

TOT VPIP / TOT PFR
Postflop Call vs Bet / Postflop Raise vs Bet
Flop Bet - Fold / Flop Bet - Reraise

Ik dacht dat 'Flop Bet - Fold' het percentage aangaf hoevaak hij foldde als ik bette op de flop en ik dacht dat 'flop bet - reraise' aangaf hoevaak hij re-raisde op een bet op de flop (cbet). Dit blijkt niet het geval, want daarnet bette ik op de flop en hij foldde, maar de dikgedrukte statistiek ging NIET omhoog.

Is er iemand die begrijpt wat ik bedoel en die me uit kan leggen welke stats wel aangeven wat ik hierboven beschreven heb?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb nu:

TOT VPIP / TOT PFR
Postflop Call vs Bet / Postflop Raise vs Bet
Flop Bet - Fold / Flop Bet - Reraise

Ik dacht dat 'Flop Bet - Fold' het percentage aangaf hoevaak hij foldde als ik bette op de flop en ik dacht dat 'flop bet - reraise' aangaf hoevaak hij re-raisde op een bet op de flop (cbet). Dit blijkt niet het geval, want daarnet bette ik op de flop en hij foldde, maar de dikgedrukte statistiek ging NIET omhoog.

Is er iemand die begrijpt wat ik bedoel en die me uit kan leggen welke stats wel aangeven wat ik hierboven beschreven heb?

Beantwoorden
Citeren
divvie

Het gaat om jezelf bij die stats. Dus als jij bet en daarna fold op een raise van hem. Flop Bet - Reraise betekend dat jij een flop raise van iemand reraised.

Als iemand cbet kan je niet meteen reraisen. Je hebt eerst een raise en daarna pas een reraise/3bet.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door divvie
Het gaat om jezelf bij die stats. Dus als jij bet en daarna fold op een raise van hem. Flop Bet - Reraise betekend dat jij een flop raise van iemand reraised.

Dat is ook wel stom, wat interesseert het mij nou wat ik zelf doe aan tafel, dat weet ik toch zelf ook wel :P

/edit: weet je toevallig ook de statistiek waarbij ik die van de tegenstanders kan zien?

Beantwoorden
Citeren
divvie

Wacht je begrijpt me verkeerd haha. Uiteraard is die stat op iedereen van toepassing en kan je die bij iedereen checken. Jij zei alleen van: ik dacht dat die stat was dat als ik cbet en hij fold. Dan ga je van zijn actie op jouw bet uit, terwijl de stat van jouw eigen actie uit gaat.. dus hoe vaak jij/iemand fold op een flopraise.

lol lastig om dit uit te leggen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door divvie
Wacht je begrijpt me verkeerd haha. Uiteraard is die stat op iedereen van toepassing en kan je die bij iedereen checken. Jij zei alleen van: ik dacht dat die stat was dat als ik cbet en hij fold. Dan ga je van zijn actie op jouw bet uit, terwijl de stat van jouw eigen actie uit gaat.. dus hoe vaak jij/iemand fold op een flopraise.

lol lastig om dit uit te leggen.

Ik zal mijn vraag anders formuleren, misschien dat het helpt voor jou om het uit te leggen.

Ik wil dit:
Het percentage onder iedere speler zien hoevaak deze speler fold op een bet en raised op een bet (na de flop). Ongeacht van welke speler de bet in kwestie komt.

Welke statistiek moet ik selecteren?

Edit: Voorbeeld:

Speler X heeft 20 handen aan mijn tafel gespeeld. Gedurende deze 20 handen heeft hij 6x preflop gecalld
Op de flop zelf heeft hij 2x een bet gecalld en 1x een bet geraised, de andere 3 flops die hij zag foldde hij op een bet

Statistieken:
Speler X 20
30/0
33 / 16

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Ik zou zelf het mezelf niet te moeilijk maken met stats die je niet begrijpt.
Zou zelf de volgende stats gebruiken.
Total Hands
TOT VPIP (VPIP)
TOT PFR (PFR)
TOT 3 Bet (% speler 3 bet)
TOT Fold to 3Bet (% speler fold op 3 bet)
TOT Steal (% speler first in raised vanuit SB, BU en CO)
TOT Fold to Steal (% speler fold op een steal)
Flop CBet (% speler CBet op flop)
Flop Fold to CBet (% speler fold op CBet op de flop)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Total Hands
TOT VPIP (VPIP)
TOT PFR (PFR)
Flop CBet (% speler CBet op flop)
Flop Fold to CBet (% speler fold op CBet op de flop)

Dit wou ik horen, bedankt!

Beantwoorden
Citeren
divvie

Bij mij stond die fold to cbet etc er standaard er in. Maar je kan bovenin bij HM het kopje More Filters aanklikken. Daar staat het wel tussen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Total Hands
TOT VPIP (VPIP)
TOT PFR (PFR)
Flop CBet (% speler CBet op flop) --> FLOP BET
Flop Fold to CBet (% speler fold op CBet op de flop) --> FLOP FOLD (onder het tabblad flop vs bet)

Ik denk dat de vetgedrukte tekst de statistieken zijn die je in HM2 moet hebben, klopt dit?

Beantwoorden
Citeren