Ga naar het forum
Hud Waarde instelle...

Meldingen
Alles wissen

Hud Waarde instellen SNG en welk popup

11 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
1,733 Weergaven

Wat zijn de hud waarde bij het volgende:
VPIP (total)
PFR (total)
3bet vs steal
postflop ag

En welke pop up desinger is handig om snel zijn volledige stats te bekijken,een korte overzichtelijk met veel info pop up (je weet wel wanneer je met je muis over de hud gaat je een pop up krijgt, die bedoel ik)

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Heb mijn twijfels wat je bedoeld met de Hudwaarde bij de betreffende stats, maar VPIP, PFR en 3 bet vs steal zijn percentages en postflop ag is een kengetal.
Ben benieuwd hoe je Hud eruit ziet en of je weet wat de stats allemaal betekenen?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

om eerlijk te zijn is zijn vraag meer gericht op de hudwaarde van 3bet vs steal en postflop af...

zijn hud instelling:

VPIP: 0-15, 15-30, 30-<

betekenis: in deze volgorde: Weaky tight player, TAG player, SHARK player

PFR: 0-10, 10-30, 30-<

betekenis: hoe hoger je waarde hoe meer handen en flop je ziet (meer spelen van handen)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik gebruik zelf VPIP en PFR samen om een redelijke indruk te hebben of het een goede speler is. Zo liggen beide stats behoorlijk dicht bij elkaar bij goede spelers. Verder geeft PFR aan hoeveel % van alle handen jij raised en VPIP aan hoeveel % van de handen gespeeld wordt. Dus dat is precies het tegenovergestelde wat jij denkt.

3 bet vs steal is niet een stat die ik regelmatig gebruik, maar dat houdt in de percentage dat jij 3 bet (re-raise) op een steal (raise vanuit CO, button en SB).

Postflop ag houdt in hoe agressief de betreffende speler na de flop gedeeld (post-flop) is speelt.

Is het zo wat duidelijker?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

oohh wat een fout, wat een verkeerde indicatie van de stats..... :f_cry: :facepalm:

Ja nu is het wat duidelijker....

alleen is het niet duidelijk hoe je de stats moet instellen van 3bet vs steal en postflop af :f_eek:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Kan de beste overkomen en zeker als je pas net begint om een trackingprogramma te gebruiken ;)

Ik gebruik zelf de overall 3 bet stats, zoals TOT 3 bet en Fold to 3 bet.
Bij TOT 3 bet heb ik het zelf onderverdeeld in:
<5 weinig 3 bet %
>5 <10 normale 3 bet %
>10 veel 3 bet

Dus is het bij 3bet vs steal de percentages wat hoger. Al is dit wel een vrij specifieke stat en zeker voor iemand die nog weinig ervaring heeft met HM2 is het niet een heel eenvoudige stat om mee te beginnen.

Postflop ag heb ik ook onderverdeeld in 3 categorieën:
<2 passief post-flop
>2 en <4 normale agressie
>4 zeer agressief post-flop.

Al kun je ook de Cbet-stats, zoals Flop Cbet en Flop Fold to CB gebruiken. Daar kijk ik zelf vaker naar dan Postflop ag.

Verder heb ik de thread verplaatst naar Software & pokertools want daar past deze thread wat beter.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ok bedankt voor de info

bij 3bet vs steal is het percentage wat hoger, oke dan wordt dit zo:

<6 weinig 3 bet %
>6 <11 normale 3 bet %
>11 veel 3 bet

even op die ene zin reageren....:

' Al is dit wel een vrij specifieke stat en zeker voor iemand die nog weinig ervaring heeft met HM2 is het niet een heel eenvoudige stat om mee te beginnen. '

wat is de beste instelling dan voor een beginner?

(pokerstars tafels: sng: 180 man 50c en 1 dollar)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik neem aan de stats die je het best kunt gebruiken als je net begint met HM2 of PT4 voor je Hud.
Dat zijn de algemene stats, zoals VPIP, PFR, TOT 3Bet, TOT Fold to 3Bet, TOT Steal, TOT fold to Steal, Flop Cbet en Flop Fold to CB.
Mocht je van plan zijn op PT4 te gebruiken kunnen enkele stats wat afwijken van naam.
Eventueel kun je ook de thread HM2 HUD instellen voor No limit holdem bekijken.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

hoi

ik heb weer een vraagje

wat zijn de waarde voor tot steal - tot fold to steal - flop C bet - flop fold C bet

met waarde bedoel ik 0-11 of is het 0-8 ?

en wat zijn de betekenis ervan? hoe hoger het getal betekent dat je steelt met alle handen?

en hoe zit dat met de overige die ik opgenoemd heb, hierboven...

?(

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Zowel steal als Cbet stats zijn percentages. Dus als iemand bijvoorbeeld 30% steelt dan raised hij 30% van zijn handen op de CO, button en SB positie. Bij 100 is het alle handen, maar dat zou krankzinnig zijn als iemand dat over meer dan 1.000 handen zou hebben.

Voor de steal% stats gebruik ik zelf:
<30 weinig
30-60 gemiddeld
>60 hoog

Dat geld ook voor fold to steal en Fold flop CBet.

Voor Flop Cbet zijn de % gemiddelde iets hoger en hanteer ik zelf deze %:
<50 weinig
50-75 gemiddelde
>75 hoog

Ik neem aan dat je de 3 bet% vs steal bedoelt met wat jij hierboven genoemd hebt.
Dat zal denk ik t.o.v. totale 3 bet stats die ik voor SNG's een stuk hoger zijn.

Dus zal denk ik 3bet vs steal ongeveer dit zijn:
<10 weinig
10-20 gemiddelde
>20 hoog

Zo wat duidelijker?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt

Ik denk wel dat het nu duidelijk is

Beantwoorden