hey ik kom elke keer in de problemen omdat mijn c schijf bijna volzit.
mijn d schijf heeft voldoende ruimte dus wou dit verdelen doormiddel van partition wizard. maar ik krijg het niet voor elkaar
iemand met skype die kan helpen?
hey ik kom elke keer in de problemen omdat mijn c schijf bijna volzit.
mijn d schijf heeft voldoende ruimte dus wou dit verdelen doormiddel van partition wizard. maar ik krijg het niet voor elkaar
iemand met skype die kan helpen?
Kun je niet gewoon handmatig wat folders met normale data moven, of enkele programma's reinstallen op de D schijf?
Of is dat te makkelijk gedacht en is je C schijf gewoon echt belachelijk klein? ♠_biggrin:
Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
Kun je niet gewoon handmatig wat folders met normale data moven, of enkele programma's reinstallen op de D schijf?Of is dat te makkelijk gedacht en is je C schijf gewoon echt belachelijk klein? ♠_biggrin:
veel programmas beginnen moeilijk te doen als ik ze ergens anders dan c instaleer
en mijn c schijf is maar 60gb terwijl d 880gb is.
Oorspronkelijk gepost door kennethjeu
wat wil je precies doen?
100 gb van d naar c verplaatsen, heb gelezen dat het mogelijk is..
met partionen moet je meestal ook formatteren.
sowieso aan te raden om dat 1 a 2x per jaar te doen en weer schoon te beginnen. Met windows installen kun je dan de partities herindelen.
wel even irritant om alles te moeten backuppen...
Die 60gb is niet toevallig een SSD?
er staat dat het systeem NTFS is, is dit wat je bedoeld?
Dit leunt meer aan naar wat je zoekt denk ik... Meer vind ik niet direct...
ga eerst ff backuppe dan zal ik daarna een poging wagen, bedankt alvast
heb een backup gemaakt maar krijg het niet voor elkaar.
kan ik ook opnieuw windows installeren om zo de indeling te veranderen (en daarna de backup in te schakelen of veranderd dan de groote mee terug?)
Oorspronkelijk gepost door Gamblewhitme
veel programmas beginnen moeilijk te doen als ik ze ergens anders dan c instaleer![]()
Vraag me wel af hoe jij dat klaarspeelt. Ik heb vroeger zelf nog de gewoonte gehad om alle programma's op een andere partitie te zetten, en heb daar nooit, maar eens nooit, problemen mee gehad.
Herpartitioneren vind ik nogal ingrijpend, en het is nog maar de vraag of je überhaupt 1 enkele schijf hebt, want een C van 60G en een D van 880G klinkt helemaal niet als de onderverdeling van één schijf. Herpartitioneren gaat immers (uiteraard) maar op 1 enkele schijf.
Oorspronkelijk gepost door ViperPP
Oorspronkelijk gepost door Gamblewhitme
veel programmas beginnen moeilijk te doen als ik ze ergens anders dan c instaleer![]()
Vraag me wel af hoe jij dat klaarspeelt. Ik heb vroeger zelf nog de gewoonte gehad om alle programma's op een andere partitie te zetten, en heb daar nooit, maar eens nooit, problemen mee gehad.
Herpartitioneren vind ik nogal ingrijpend, en het is nog maar de vraag of je überhaupt 1 enkele schijf hebt, want een C van 60G en een D van 880G klinkt helemaal niet als de onderverdeling van één schijf. Herpartitioneren gaat immers (uiteraard) maar op 1 enkele schijf.
Ow, zijn het dan toch niet 2 verschillende schijven? Omdat hij 60G zei, ging ik er vanuit dat het een SSD was... Heb zelf ook zo'n 60G schijfje steken en heb er ook even een capaciteit-probleempje mee gehad (vooral door HEM, die gooide da ding echt veel te snel vol :p). Zelf ook nooit problemen met de programma's op men HDD te zetten en te genieten van de snelle windows op men SSD
EDIT: je kan een partitie ook maken over meerdere schijven... ook wel raid genoemd..
EDIT: je kan een partitie ook maken over meerdere schijven... ook wel raid genoemd..![]()
Duh... RAID is wel iets helemaal anders dan 'een partitie over meerdere schijven'.
Oorspronkelijk gepost door ViperPP
EDIT: je kan een partitie ook maken over meerdere schijven... ook wel raid genoemd..![]()
Duh... RAID is wel iets helemaal anders dan 'een partitie over meerdere schijven'.
jep

Oorspronkelijk gepost door sfinxs1000
Met partition magic hoef je niet te formatteren. Super handig programma.
Kan dat ook met Windows XP?
Yup. Programma is inmiddels gestopt, dus niet geschikt voor Vista en hoger, maar alles wat daar onder zit, perfect.
Oorspronkelijk gepost door sfinxs1000
Yup. Programma is inmiddels gestopt, dus niet geschikt voor Vista en hoger, maar alles wat daar onder zit, perfect.
Inmiddels gedownload.
Zonder het snel te hebben doorgenomen, wat zijn nu de volgende stappen?
Ik kan resizen/moven, wanneer ik dat doe, gebeurd er niks?
Svp klein tippie van de sluier svp?