Ga naar het forum
Nieuwe poker laptop...

Meldingen
Alles wissen

Nieuwe poker laptop?

9 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
2,215 Weergaven
tuffnut

Hoi,

Tegenwoordig komen de IPS schermen als standaard naar voren in de laptops met steeds hogere resolutie en ik vroeg me af welke laptop (vooral welk formaat beeldscherm+resolutie) goed is om bv 6 tafels mee te kunnen spelen zonder een extra scherm aan te koppelen.

Zo komt er binnenkort de Lenovo Yoga 2 uit met een 13.3 inch scherm en een resolutie van 3200 x 1800. Ik vraag me af of je hier lekker op kunt kijken of dat alles super klein wordt?
Toestel ziet er in elk geval gaaf uit.

Verdere eisen:

Hij moet licht en dun zijn
SSD van Minimaal 256 (Kan die ook zelf erin zetten dus is niet echt een vereiste maar dunne laptops hebben bijna altijd al een mSata SSD erin)
Lang op de batterij meegaan

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
ViperPP

3200x1800 op 13" ? WTF, volgens mij moet je met je neus op je scherm hangen om de pixels nog te onderscheiden. Kan m.i. nooit relaxed werken zijn. Los daarvan is die resolutie ook redelijk overdreven als je maar 6 tafels wil spelen, want je hebt dan ruwweg 500x300 pixels per tafel wat belachelijk veel is. Met een simpel 1920x1080 scherm ga je je tafels gewoon even goed kunnen lezen.

Kijkhoek is overigens de belangrijkste factor. Als je bvb 40cm afzit van een 26", dan moet je op een 13" al op 20cm zitten om eenzelfde beelgrootte te ervaren. Op 20cm van een laptopscherm zitten spelen lijkt me allesbehalve aangenaam.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut

Bedoel je 1920x1080 op een 13,3 inch scherm? Want daar zat ik ook over te denken omdat de Yoga 1 dit scherm heeft

Het liefst zou ik een 14 inch laptop willen

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door tuffnut
Bedoel je 1920x1080 op een 13,3 inch scherm? Want daar zat ik ook over te denken omdat de Yoga 1 dit scherm heeft

Schermgrootte doet er weinig toe. Wat ik bedoel is dat 6 tafels op een 13" van 1920x1080 gewoon even goed werkt als op een 13" van 3200x1800. Voor 5x4 tafels zou je liever 3200x1800 maar dan zit je gewoon met het probleem dat de tafels piepklein gaan zijn, zelfs al zijn ze haarscherp door die enorme resolutie.

Beantwoorden
Citeren
pmania

Uploaded with ImageShack.us
Tafels zullen volgens mij wel echt klein worden, probeer dat maar op 13 inch te kijken. Maar als je minder tafels speelt worden ze wel groter al heeft pokerstars voor meerdere tafels wel een maximum, voor een enkele niet gewoon helemaal naar links slepen. Deze laptop word waarschijnlijk wel weer iets goedkoper als de Samsung die al beschikbaar is, maar er komen denk ik ook wel laptops met UHD schermen 3840x2160 (Met deze res hou je nog wel precies ruimte over voor een windows balk onderaan, met 24 tafels niet meer. Maarja gewoon nog een extra scherm erbij. ) want Sharp heeft de panelen al. Dat gaat alle prijzen vermoedelijk in de toekomst wel drukken, het is volgens mij ook wachten op hdmi 2 en dat zit toch ook op laptops. Ohja dit is misschien nog wel een handige guide: http://www.firsttimepokerplayer.com/online-poker/hardware/monitors/

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut

Denk dat ik al blij ben met 4 tafels naast elkaar op laptop laptop en voor het betere werk / grindsessies zal ik dan mijn extra monitor 1920x1200 aansluiten.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Lijkt me inderdaad een beter idee ;). Of gewoon stacked (of gecombineerd met tiled) spelen, dat gaat ook prima. Persoonlijk vind ik dat zelfs minder vermoeiend dan dat je ogen constant naar een andere plek van je monitor moeten springen.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut

Ik wil een keuze maken tussen een laptop met 14 inch of 15,6 inch scherm.
Beide zijn 1920x1080 IPS scherm

Volgens mij moet ik dan 6 schermen netjes naast elkaar kunnen spelen. Vraag me dan alleen of welk formaat scherm het fijnste zou zijn.

Specs zijn minder belangrijk, Indien SSD zal ik deze vervangen door een grotere.

15,6 zonder touch
http://tweakers.net/pricewatch/348631/acer-aspire-v5-573g-54208g50aii/specificaties/

15,6 met touch
http://tweakers.net/pricewatch/340751/acer-aspire-v7-582pg-54208g52tii/specificaties/

14 inch met touch
http://tweakers.net/pricewatch/340730/acer-aspire-v7-482pg-54208g52tii/specificaties/

Heb nu zelf al een 14 inch en dat vindt ik een heerlijk formaat voor alle andere dingen dan poker. Maar de resolutie is maar 1366x768. (Op een externe Samsung monitor speel ik 1920x1200 en dat is de bijna ideale resolutie)

Dus ik neig naar de 14 inch voor een korte grindsessie met 4 tafels en dan mijn externe Samsung voor de wat langere / meerdere tafels sessies.

Beantwoorden
Citeren
pmania

En 13,3 inch, want ik zie dat je al een laptop er tussen hebt staan van 984,1. Dus waarom dan geen Apple MacBook Pro 2012 13" Retina core i5 128 gig SSD, je kan er altijd via Parallels Windows erbij op installeren dualboot en linux triple ook nog wel. Volgens mij kun je dat als je bij Apple zelf besteld er direct ook bij bestellen dat parallels alleen leveren ze waarschijnlijk geen support. Ik denk wel dat iemand hier zo'n laptop wel heeft, die zou je misschien kunnen vertellen hoe het is om zo'n klein scherm te spelen. Maar een hogere resolutie lijkt me altijd beter, als je het tijdens standaard grindsessie's bij max 6 tafels houd moet dat volgens mij echt wel speelbaar zijn. Je kan even die links van de vorige post checken daar staan wat screenshots van inet poker tafels. En mocht het even te klein worden ofzoiets dan hook je toch gewoon je externe monitor erbij aan. Dual monitor grind zowieso 10x beter, met een poker tracker ernaast. Alleen de prijs tjsa 200.9 meer, maar houden de apple macbooks pro niet iets meer waarde als pc laptops ? Er loopt ook een topic over op 2+2 met screenshots, maar ik zie het zo nog niet zo 123 om er echt een voorstelling van te krijgen. Ohja en als je ook gamed moet de videokaart wel upgradeable zijn en dat vermoed ik misschien van niet. Volgens mij is het dat alleen op het duurste model een optie dus zal ook wel geen optie achteraf ofzo voor bestaan.
Kan jammergenoeg zo snel niet even een youtube filmpje vinden dat iemand op zo'n mac aan het grinden is, maar wel deze:

Ik weet wel dat je echt wel scherpere tekst wilt en hoe groter je je tafels kan maken doordat je over hogere resoluties beschikt hoe meer info er zal passen in je hud. Dit is nog de voorloper van UHD, dus de prijzen zijn al aan het dalen.

http://store.apple.com/us/product/FD212/refurbished-macbook-pro-25ghz-dual-core-intel-core-i5-with-retina-display Hmmm zie btw nu wel dat deze proc een dual core is ipv quad core, wel 4 threads.
Pfff zitten ook nog i7's dual core's tussen wist niet eens dat ze bestonden, maar deze niet: http://store.apple.com/us/product/FC975LL/A/refurbished-macbook-pro-23ghz-quad-core-intel-i7-with-retina-display

Beantwoorden
Citeren