Ga naar het forum
opstarten HEM1

Meldingen
Alles wissen

opstarten HEM1

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
706 Weergaven

Hallo

Ik heb zopas HEM1 terug op mijn computer geïnstalleerd nadat ik het er een tijdje geleden afgegooid heb, maar nu heb ik een probleem.

Wanneer ik HEM1 opstart krijg ik volgende foutmelding "The following error occured when trying to open the database: failed to establish a connection to 127.0.0.1" Als ik dan op OK klik krijg een scherm genaamd "Database Control Panel"

Ziet er ongeveer zo uit:

server name:127.0.0.1 Port number: 5432
Login name: postgres Pasword: postgrespass

Als ik hierbij op connect klik krijg ik volgende melding "A connection to PostgreSQL could not be made. Would you like to have Holdem Manager attempt to start the service?

Wanneer ik dan op Yes klik krijg ik volgende melding "Sorry, Holdem Manager was unable to start the service.

Ik klik dan op OK, maar krijg dan volgende melding "Holdem Manager has started the service, please try again".

Als ik dan op OK klik krijg ik terug het Database Control Panel, maar werkt HEM1 nog altijd niet.

Dit was mijn hele uitleg. Heeft nog iemand ooit van die soort problemen gehad of weet iemand hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt voor het antwoord!!!

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
pmania
PokerStrategist

Je moet even nagaan of PostgreSQL uberhaupt nog wel geinstalleerd is op je pc.

Ga naar start uitvoeren en type in: services.msc
Als je geen uitvoeren hebt open je een dos prompt, welke vaak in start alle programma's bureau accesoires of accesoires te vinden valt. En dan type je in de dos prompt hetzelfde in services.msc [enter]

Dan opent er een venster met al je windows services (lokaal)

Scroll naar beneden en kijk of er eentje tussen staat genaamd PostgeSQL- 8.3 8.4 9.0 9.1 9.2 en kijk of deze wel gestart is dat zie je aan die play/stop/pauze/herstart knopjes iconen of gebruik je rechter muisknop als je op starten kunt klikken klik erop en kijk wat er gebeurt.

Probeer nu nogmaals holdem manager op te starten
Misschien werkt het nu wel of je krijgt een foutmelding dat het wachtwoord niet klopt, dat kan dan geloof ik ook nog pgpass zijn of je eigen wachtwoord misschien.

Als je helemaal geen PostgreSQL service ziet in het venster services, dan moet je postgresql op je pc installeren. Het makkelijkste is het om dan holdemmanager te deinstalleren en opnieuw te installeren als jet het volledige installatiebestand hebt kun je postgresql aanvinken tijdens de installatie, zoniet download dan holdem manager opnieuw. Kijk op de website voor een download bestand genaamd holdem manager setup first install exe zip iets in die trant. Of download gewoon hm2 daar zit postgresql ook bij inbegrepen natuurlijk dan kun je daarna desgewenst alsnog hm1 erbij installeren.
www.holdemmanager.com -> http://www.holdemmanager.com/store/downloads-manuals.php
www.postgresql.org

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Alles wat je hierboven beschreven hebt, heb ik geprobeerd, maar niks helpt. PostgresQl blijft er op 1 of andere manier altijd opstaan terwijl het al gedeinstalleerd heb en ook al proberen te verwijderen.

Het enige wat ik niet gedaan heb is naar start uitvoeren gegaan omdat bij windows 8 geen startknop meer aanwezig is. Hoe ik bij windows 8 dos prompt moet openen weet ik ook niet. Weet iemand anders dit misschien.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door racing32
Het enige wat ik niet gedaan heb is naar start uitvoeren gegaan omdat bij windows 8 geen startknop meer aanwezig is. Hoe ik bij windows 8 dos prompt moet openen weet ik ook niet. Weet iemand anders dit misschien.

De Startknop is gewoon vervangen door een heel Startscherm. Druk gewoon op de Windows knop van je toetsenbord om te wisselen tussen Startscherm en Bureaublad. In het Startscherm staan initieel enkel de applicaties die je echt wil zien. Als je hier rechtsklikt krijg je rechtsonder 'All Apps' te zien en door daarop te klikken, krijg je alle applicaties te zien en ga je dus ook ergens 'Command Prompt' zien staan.

Overigens een rappere manier om iets te openen in het Startscherm is door gewoon de naam van de applicatie te beginnen typen. In dit geval type je dus gewoon 'cmd' en vind je hem dus ook direct.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Oorspronkelijk gepost door racing32

De Startknop is gewoon vervangen door een heel Startscherm. Druk gewoon op de Windows knop van je toetsenbord om te wisselen tussen Startscherm en Bureaublad. In het Startscherm staan initieel enkel de applicaties die je echt wil zien. Als je hier rechtsklikt krijg je rechtsonder 'All Apps' te zien en door daarop te klikken, krijg je alle applicaties te zien en ga je dus ook ergens 'Command Prompt' zien staan.

Overigens een rappere manier om iets te openen in het Startscherm is door gewoon de naam van de applicatie te beginnen typen. In dit geval type je dus gewoon 'cmd' en vind je hem dus ook direct.[/qu

Ik heb het gevonden, maar ik kan postgres niet starten en krijg volgende foutmelding:

Kan postgresql 8.4 - postgreSQL 8.4 server op lokale computer niet starten.
Fout 2 Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb nu geprobeerd om 9.1 te installeren, maar deze staat na de installatie niet tussen de services

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Is gewoon dat hele HM gedoe. Heb na bijna een jaar of zo nog steeds HM2 niet goed draaiende op deze PC. Krijg telkens rare stats, die gewoon regelmatig weer op 0 springen en zo. Ook alles wissen en opnieuw installen werkte niet.

Heb het maar opgegeven (en reuze spijt dat ik ooit HM1 heb geüpdate. Krijg ook die nu niet meer normaal werkend).

Wel jammer, want HM1 werkte altijd prima.

Hopelijk gaat de volgende (web)versie beter werken...

Beantwoorden
Citeren
pmania
PokerStrategist

Rechtermuisknop linksonder op dat startschermpje werkt ook, 2e keuze van onderaf. Uitvoeren en opdrachtprompt 2 maal staan er tussen, eenmaal inclusief als adminstrator. Welke je soms ook nodig hebt.

http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-8&faq=7

Beantwoorden
Citeren
YxieAA
Oldschool Grinder

Hoi Racing32,

heb jij dit nog op kunnen lossen?
Heb hier nu ook opeens last van op mijn desktop PC. Op mijn laptop werkt HEM1 nog wel gewoon ?( ?(

Beantwoorden
Citeren