Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Poker Laptop

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
509 Weergaven
3HUNNA

Ik ben op zoek naar een laptop die ik kan gebruiken als Dekstop.
Heb namelijk mijn Dekstop PC verkocht en dit leek me wel wat.

Spoiler

Een supersnelle, technisch goede en zeer degelijke HP Elitebook 8460p. Ideaal voor onderweg, maar ook geschikt voor iedereen die een laptop zoekt die tegen een stootje kan. Windows is binnen 15 seconden opgestart!

Specificaties, o.a:

i7-2640M 2.8GHz (3.2GHz Turbo Boost)
14,1" 1366x768 (WXGA Wide)
USB 3.0
4GB DDR3 RAM
128GB Micron (Crucial) SSD (af-fabriek)
Intel HD Graphics 3000
DVD+/-RW
WiFi
Bluetooth
Webcam
QWERTY toetsenbord
Originele HP oplader

De laptop heeft wat gebruikerssporen, is volledig gereinigd, is gebruiksklaar en de accu verkeert in prima conditie (gemiddeld 4-5 uur, afhankelijk van de activiteit).

Is dit 330 euro waard 2de hands er van uitgaande dat de accu dus 4-5 uur meegaat en de laptop koel blijft bij het importeren van vele handen en kijken van twitch streams e.d.
Gamen zal ik er niet op doen maar wel dus lang gebruik elke dag en voornamelijk poker en streams.
Die Intel HD Graphics zal bijv waarsch niet echt sterk zijn?

De laptop naam = HP EliteBook 8460p

Ik sluit de laptop dan aan via DisplayPort naar mijn 24 inch monitor om te grinden.
Verder zal ik de laptop af en toe mee naar school nemen voor groepsopdrachten e.d.

Hopelijk heeft iemand hier verstand van.

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
3HUNNA Topicstarter
3HUNNA

Het gaat mij er ook een beetje om dat als ik een i3 laptop kan aanschaffen voor 150-175 euro en er een SSD in prop.
Als dat dan ook lekker snel werkt voor mijn doeleinden steek ik dat geld liever in mijn bankroll.

Een pluspunt vind ik dan wel weer dat die Elitebook er stevig uitziet maar ik wil ook niet een hoop gaan betalen voor een i7 als dat nergens voor nodig is.

Nog een zorg die ik heb dat 128GB misschien onvoldoende is voor alle programma's e.d.
Voor overige opslag van films enzo wil ik best een externe HDD kopen.

Ik waardeer jullie mening dus hoor het graag!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Misschien is het verstandig om een vriendschapsverzoek naar ViperPP te sturen.
Hij heeft denk ik het meeste verstand van computers op het forum.
Aangezien ik een lake op dit gebied en de andere mods volgens mij ook :f_rolleyes:

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Ik betwijfel of ik het meeste verstand van computers heb :P. Wel is het zo dat ik meestal wel reageer op dit soort vragen, dus misschien vandaar je indruk :).

SSD van 128GB vind ik persoonlijk inderdaad wel krap, al hangt het er ook gewoon van af hoeveel en welke software je daarop wil draaien. Ik neem bvb aan dat je wel HEM of PT gebruikt, en dan heb je al ettelijke GB nodig voor je database. Ik haal zelf toch wel heel weinig volume en zit nu al aan meer dan 20GB voor mijn PostgreSQL. Moet er wel bij zeggen dat dat al mijn databases zijn van 7 jaar ver. Als je voor de rest geen games, video-bewerking e.d. gaat doen, dan kan 128GB nog best voldoen.

Om te pokeren heb je alleszins geen i7 nodig en een i3 gaat ook ruim voldoen. Een jaar geleden zat ik nog te pokeren op een PC van 7 jaar oud met een CPU (Core2Duo) die al niet mee kan met een mobiele i3, en daar kon ik toch ook vlot 4 tafels op spelen met PT4 HUD. Idem voor de GPU, de integrated Intel graphics gaan in principe ruim volstaan om te pokeren of Twitch te bekijken. Het is vooral 3D games dat je daarop wel mag vergeten.

Of die 2dehands prijs goed is, heb ik geen idee van. Kijk zelf gewoon een beetje rond om te vergelijken. Mogelijk ben je inderdaad nog wel goedkoper af als je zelf een SSD gaat kopen (reken op ruwweg €100 voor ene van 240GB) maar dan ga je dus wel nog wat tijd spenderen aan het overzetten van je Windows van de HDD naar de SSD.

Beantwoorden
Citeren
3HUNNA Topicstarter
3HUNNA

Oorspronkelijk gepost door ViperPP
Ik betwijfel of ik het meeste verstand van computers heb :P. Wel is het zo dat ik meestal wel reageer op dit soort vragen, dus misschien vandaar je indruk :).

SSD van 128GB vind ik persoonlijk inderdaad wel krap, al hangt het er ook gewoon van af hoeveel en welke software je daarop wil draaien. Ik neem bvb aan dat je wel HEM of PT gebruikt, en dan heb je al ettelijke GB nodig voor je database. Ik haal zelf toch wel heel weinig volume en zit nu al aan meer dan 20GB voor mijn PostgreSQL. Moet er wel bij zeggen dat dat al mijn databases zijn van 7 jaar ver. Als je voor de rest geen games, video-bewerking e.d. gaat doen, dan kan 128GB nog best voldoen.

Om te pokeren heb je alleszins geen i7 nodig en een i3 gaat ook ruim voldoen. Een jaar geleden zat ik nog te pokeren op een PC van 7 jaar oud met een CPU (Core2Duo) die al niet mee kan met een mobiele i3, en daar kon ik toch ook vlot 4 tafels op spelen met PT4 HUD. Idem voor de GPU, de integrated Intel graphics gaan in principe ruim volstaan om te pokeren of Twitch te bekijken. Het is vooral 3D games dat je daarop wel mag vergeten.

Of die 2dehands prijs goed is, heb ik geen idee van. Kijk zelf gewoon een beetje rond om te vergelijken. Mogelijk ben je inderdaad nog wel goedkoper af als je zelf een SSD gaat kopen (reken op ruwweg €100 voor ene van 240GB) maar dan ga je dus wel nog wat tijd spenderen aan het overzetten van je Windows van de HDD naar de SSD.

Hey Viper, bedankt voor je post.

Ja inmiddels heb ik een deal gesloten met iemand waarvan ik een zeer stevige nieuw uitziende HP Elitebook 8570p kan kopen. Tot november 2016 nog garantie, hij is dus 2 jaar gebruikt.
Met een i5 3380m 2.9 GHz en 8GB RAM, zit standaard een 500GB HDD in die ik er gewoon in hou.
Maar ik kan bijv online een 240GB SSD kopen voor zo'n 50-70 euro 2de hands, lijkt me niks mis mee.

Deze Elitebook heeft DisplayPort i.p.v. HDMI dus dat is ideaal voor het scherm wat ik wil aanschaffen.

Ben dus druk op zoek naar een betaalbaar 2560x1440 (27 inch of groter) scherm zodat ik gewoon comfortabel met 1 screen kan grinden.
Ondertussen probeer ik dan mijn Dell Ultrasharp U2412M te verkopen die minimaal voor 160 euro word verkocht, maar hij ziet er zo nieuw uit dat ik er nog wel ¬ 180-190 voor kan krijgen denk ik. (255 nieuw)

Maar nogmaals bedankt voor je post en als je iets ziet in deze post wat niet in de haak is, laat het even weten.

Beantwoorden
Citeren