Ga naar het forum
Uitleg over de graf...

Meldingen
Alles wissen

Uitleg over de grafiek(en) van HM2

8 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
1,311 Weergaven
bobo3131
PokerStrategist

Hallo,

Al enige tijd ben ik bezig om mijn pokerspel te verbeteren. Soms lukt het maar ook wel eens niet. Ik probeer allerlei artikelen te vinden over de grafieken van HM2. Ze zijn er wel maar dan krijg je uitleg wat de kleur betekend. Dit is me duidelijk. Maar hoe moet ik mijn grafiek "lezen"?

non-showdown/ rode lijn: is tot de 2000 handen rondom de "0" geschommeld, vervolgens de volgende 10.000 handen niet meer. In de loop de tijd is deze steeds meer gaan stijgen. tot €69.75

winning lijn/ groene lijn: tot de 2000 handen steeds onder de "0". Na 10.000 handen is deze steeds meer gaan dalen. Tot €110.92.

showdown lijn/ blauwe lijn: tot de 2000 handen steeds onder de "0". Is nagenoeg gelijk als de groene lijn. Na deze 2000 is deze steeds gaan dalen.

naarmate ik meer handen speel lopen de lijnen steeds verder uit elkaar.
de rode lijn boven de nul tot €69.75
de groene lijn onder de nul tot €110.92
de blauwe lijn onder de nul naar €183.01

Wie kan mij uitleggen hoe ik mijn grafiek van HM2 moet "vertalen"? En nog veel belangrijker wat moet ik veranderen in mijn spel om winnend te kunnen spelen?

De grafiek zou ik graag willen laten zien voor de duidelijkheid van de tread. Kan dit?

Alvast bedankt voor ieders uitleg.

GR,
Bobo3131

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Het is lastig om op basis van dit verhaal goed te kunnen beoordelen wat er niet helemaal goed gaat.

Op basis van dit verhaal denk ik dat je de afgelopen paar handen meer bent gaan callen. Dat resulteert er over het algemeen in dat je minder verliest/zelfs wint op de handen die het niet brengen tot aan de showdown.

Echter de handen die je wel brengt tot aan de showdown zullen dermate van kwaliteit zijn dat je vaak verslagen wordt. Ook kan het zijn dat je meer bent gaan bluffen wat erin resulteert dat je tegenstanders meer zijn neer gaan leggen voor dat het tot showdown komt.

Zoals uit dit verhaal al blijkt zijn er al minstens twee manieren om die ene lijn naar boven te laten gaan en de andere naar beneden echter het posten van wat handjes in een blog zoals Schelle doet zou kunnen helpen.

En dan nog wat, de hoeveelheid 10k handen zegt niet heel veel. Dit kan behoorlijke variance zijn. Zeg maar de wisselvalligheid van je kaarten, tegenstanders en je eigen spel. Soms kun je tilten en ja dan gaat 't ook niet goed met die lijnen.

Mijn vermoeden is tevens dat je nl10 speelt. Om te beginnen is dit wat aan de hoge kant en zou je kunnen overwegen om een niveau of twee niveautjes naar beneden te gaan en daar de tijd benutten om te leren spelen/dik winnend zijn. Het is gewoon zo dat op een lager limiet de mensen minder goed zijn en je dus meer kans hebt om te winnen en winnen is natuurlijk altijd fijn. De bedragen zijn echter nietszeggend zonder context.

Je kunt trouwens een grafiek hier plaatsen door hem uit hem2 op te slaan op je computer en 'm hier naar deze post te verplaatsen.

SDK kan het een en ander nog wel aanvullen waarschijnlijk:).

Beantwoorden
Citeren
bobo3131 Topicstarter
bobo3131
PokerStrategist

SDK alle info is welkom en Ik kan veel van leren.

Ik speel(de) voornamelijk 0, 01/0, 02 en 0, 02/0, 05. Ben cash games ff zat! Toernooien spelen lukt me beter. Buy inn van max $1, 00

Ik heb al geprobeerd om de grafiek hier naar toe te kopieeren. Lukte me niet. Kon geen bestand invoegen of plakken

Beantwoorden
Citeren
bobo3131 Topicstarter
bobo3131
PokerStrategist

SDK alle info is welkom en Ik kan veel van leren.

Ik speel(de) voornamelijk 0, 01/0, 02 en 0, 02/0, 05. Ben cash games ff zat! Toernooien spelen lukt me beter. Buy inn van max $1, 00

Ik heb al geprobeerd om de grafiek hier naar toe te kopieeren. Lukte me niet. Kon geen bestand invoegen of plakken

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Vreemd dat het bestand invoegen niet lukt. Persoonlijk vind ik je verlies op nl5/nl2 aan de stevige kant, daar moet ook wel wat minder goed spel bij zitten lijkt mij.

Post eens wat handen van je grootste verliespotten?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Een grafiek posten zou geen probleem moeten zijn. Als je op de rechtermuisknop op de betreffende grafiek klikt staat er 'save as'.Dan kun je de grafiek in een .png bestand opslaan op bijvoorbeeld het bureaublad. Dan maak je een nieuwe post en dan sleep je het bestand in deze post en dan word je plaatje upgeload.
Dan ziet het plaatje er zo uit:
Ak is dit natuurlijk een toernooigrafiek, maar ik ga ervan uit dat het bij een cash game grafiek net zo werkt.

Beantwoorden
Citeren
bobo3131 Topicstarter
bobo3131
PokerStrategist

Hallo,

dit is mijn cashgrafiek

dit is mijn toernooigrafiek

Hoe een hand te moeten posten moet ik nog uitzoeken. Is er een topic over?

gr,
Bobo3131

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Sample is natuurlijk bij beide klein om er een goed beeld te hebben, maar het lijkt er wel op dat advancedTN1984 in zijn eerste post de spijker op z'n kop staat. Er was vroeger wel een Nederlandse topic over hoe je handen moet posten, maar die was niet meer up to date en is niet meer vervangen en kun je het best de Engelse thread How to use the hand discussion forums daarvoor gebruiken.

Beantwoorden
Citeren