Voor mij magere score zonder goals voor spitsen maar goed schade blijft beperkt, lijk wel op Ajax met voorsprong conserveren terwijl merendeel Pelle op tribune heeft zitten :coolface:.
Oorspronkelijk gepost door pcbeem
...terwijl merendeel Pelle op tribune heeft zitten :coolface:.
Lekker in het zonnetje op de tribune, niets mis mee
On topic: Zelf ben ik de mist in gegaan met Traore die in de winter naar Vitesse kwam, echt spelen doet hij niet, voor het geld wat hij op Scorito gekost heeft.
Geen best weekend voor mijn team met 3 spelers die ineens niet mee deden zijnde Moisander / Luickx / Johansson; ineens 200 punten van de 600 die ik voorsprong had kwijt :f_cry:.
Je staat er nog steeds prima voor met 410 punten voorsprong op nummer 2. Had zelf wel een goed weekend, maar ik speel momenteel vooral om 4de te worden. Verder nog een midweeks programma dat de boel weer overhoop kan halen.
Het is ook nog geen alarmfase 1 idd maar nog zo weekend in komende 3 weken kan ik niet gebruiken
Zegt ie niks mis mee, is verkeerde stadion![]()
dat is toch dat stadion waar altijd de bekerfinale word gespeeld, waar die club van wie dat stadion is nooit in meedoet?
Dat klopt niet, want sinds de finale wordt gehouden in de Kuip (vanaf 1989) heeft Feyenoord 7 keer de finale gehaald waarvan 1 dat in 2010 over 2 wedstrijden ging. Dus is het 6x dat Feyenoord het thuisvoordeel had tijdens de bekerfinale
Weet je wat het is? Ik ben zelf Feyenoord fan sinds geboorte. Ik woon in Hellevoetsluis in de regio Rotterdam-Rijnmond. Je hebt hier fans van Sparta, Excelsior en Feyenoord. Uiteraard zijn er ook mensen hier in de regio die voor Ajax of PSV zijn maar die zijn in de minderheid.
Ja het klopt dat Feyenoord al een decennia lang zuigt. Laatste grootste prijs is die UEFA cup geweest. Maar zoals ik mij op nu.nl al soms moet verdedigen omdat wij die club een warm hart toedragen...ik bekijk elke wedstrijd op zich. Ja, de titel gaat naar Ajax dit jaar (wederom) maar wij gaan nu voor plek 2 met voorronde Champions League. Dan is elke wedstrijd letterlijke een wedstrijd op zich en is het falen van de concurrent (Twente/Vitesse) altijd leuk.
Je moet ook toegeven dat de Kuip elke week weer vol zit. Jaren van misère maar toch houden we van deze club. Grote schulden had Feyenoord, zo rond de 30 miljoen of in die richting. Inmiddels is dat afgelost en kunnen we verder bouwen. De laatste jaren doet Feyenoord het weer goed en mogen we blij zijn met de 2e, 3e en misschien dit jaar wederom de 2e plek.
Er waren ook jaren waar PSV iets van zes keer op rij kampioen werd. Dat gunde is ik ze ook, net zoals ik nu Ajax de titel weer gun. Er zat gewoon niet meer in voor Feyenoord blijkbaar. Volgend jaar weer een nieuw seizoen.
Oh ja...ik hou ook van het Nederlands elftal en lees soms reacties in de media dat we kansloos zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Voor zo'n klein landje presteren we meestal boven ons stand. Finales, halve en kwartfinales en mooi zeges op EK's al in 2008 op Frankrijk en Italie. Ook toen zouden 'wij' geen kans hebben. Soms zou ik willen dat er net als Brazilie, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Engeland, Italie ook zo'n 50, 70, 80 tot 150 miljoen inwoners zou hebben. Dan hadden we al lang meer titels gewonnen.
Lang verhaal
Ik ga lekker op de fiets naar een coffeeshop, auto maar laten staan. Misschien dat ik dit later teruglees en dingen zou willen verwijderen maar dit is hoe ik over voetbal denk
Komende zondag mag Pelle weer meedoen.
Dan komen er hopelijk wat extra punten voor mij binnen.
Het is ook nog geen alarmfase 1 idd maar nog zo weekend in komende 3 weken kan ik niet gebruiken![]()
Het wordt nog spannend tussen jouw en kokkie1975. Nog maar 29 punten verschil.
Zelf heb ik mijn 4de plaats verstevigd en dat lijkt op dit moment ook het eindstation voor mij.
Ik vrees dat ik er aan ga, mijn team draait gewoon weken minder en nu mis ik volgende week ook nog spits en die zijn erg belangrijk in de punten.
Dat is zo, maar je hebt wel vaker wat tegenslag gehad met je spelers en dat pakte niet eens zo heel slecht uit. Dus het is afwachten hoe het voor je gaat uitpakken de komende weken.
Ach misschien ook wel, als Johansson van AZ er gewoon drie in had geschoten had het er heel anders uit gezien
Oorspronkelijk gepost door mvd1978
Oh ja...ik hou ook van het Nederlands elftal en lees soms reacties in de media dat we kansloos zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Voor zo'n klein landje presteren we meestal boven ons stand. Finales, halve en kwartfinales en mooi zeges op EK's al in 2008 op Frankrijk en Italie. Ook toen zouden 'wij' geen kans hebben. Soms zou ik willen dat er net als Brazilie, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Engeland, Italie ook zo'n 50, 70, 80 tot 150 miljoen inwoners zou hebben. Dan hadden we al lang meer titels gewonnen.
Probleem is dat we in 2008 4 spelers die van real kwamen, 1 van united en 1 van arsenal. Verder kwam de rest waren belangrijke spelers van middenmoters in engeland/spanje/duitsland en topploegen in Nederland. De Nederlandse competitie was toen ook een stuk sterker dan nu.
Op dit moment hebben we 2 echte topspelers, Robben en van Persie. Die zijn imo van een even goed niveau als toen. Het probleem is echter dat de rest van het elftal veel en veel te slecht is om het goed te doen. Sneijder is een redelijk goede middenvelder, die als hij in vorm is een ploeg beter kan maken. Maar daarna houdt het wel op. We hebben spelers die bij buitenlandse middenmoters niet in de basis staan en jochies die in de nederlandse competitie niet op de been kunnen blijven tegen Pelle.
Als je dat vergelijkt met wat de andere grote buitenlandse team meenemen naar het W.K. dan krijg je het toch wel even benauwd. Kijk naar landen als Argentinië, Brazilië, Duitsand, Spanje en Italië, en zelfs België die op bijna elke positie iemand hebben van een topploeg. Dan moet je toch concluderen dat het nederlands elftal wel heel erg magertjes is.
Maar wat zijn de verschillen dan precies met het elftal van 2010 die wel finale haalde?
Even de namen van toen op rijtje tegen wat er nu staat:
Doel: Stekelenburg vs Cillisen -> tsja was wel beter jaar van Stekelenburg maar denk dat Cillisen dat niveau ook wel kan halen
Verdediging:
v/d Wiel vs Janmaat / van Rhijn -> van Rhijn doet soms domme dingen maar in de basis is die imo niet minder is net als Janmaar trouwens dan v/d Wiel die zelf evt ook beschikbaar is
Heitinga -> is denk ik niet veel beter dan die jochies die er nu staan
Mathijsen -> was toen imo al te traag
van Bronckhorst -> daarin mis je wel een echte leider maar als je echte vleugelspeler (I know zijn er niet veel) tegen hem zet dan had je daar ook niet veel aan. Blind is nu nog niet van dat niveau maar die heeft wel goede sprongen gemaakt op dat vlak.
Kortom verdediging tsja of die veel slechter is weet ik niet.
Middenveld:
van Bommel -> die was toen goed is vorm maar daarvoor zou Strootman niet onderdoen als hij er bij zou zijn
de Jong -> niks beter dan wat er nu staat imo
Sneijder -> niet best in vorm maar als hij dat wel komt zeker versterking
Aanval:
Kuyt -> toen al harde werker en als je hem daar nu weer neerzet denk ik dat er hetzelfde uitkomt
van Persie -> is er nog steeds
Robben -> dito
Dus tsja of het huidige team veel minder is dan 2010 qua spelers weet ik niet. Goede spelers is leuk maar het moet ook een goed team zijn en dat kun je over het algemeen wel aan van Gaal overlaten ♠_grin:.
Maar wat zijn de verschillen dan precies met het elftal van 2010 die wel finale haalde?Even de namen van toen op rijtje tegen wat er nu staat:
Doel: Stekelenburg vs Cillisen -> tsja was wel beter jaar van Stekelenburg maar denk dat Cillisen dat niveau ook wel kan halen
Verdediging:
v/d Wiel vs Janmaat / van Rhijn -> van Rhijn doet soms domme dingen maar in de basis is die imo niet minder is net als Janmaar trouwens dan v/d Wiel die zelf evt ook beschikbaar is
Van Der Wiel was toen in topvorm. Janmaat en van Rhijn hebben niet bepaald een indrukwekkend seizoen gespeeldHeitinga -> is denk ik niet veel beter dan die jochies die er nu staan Was veel beter dan wat er nu staat. Speelde elke week in de engelse competitie
Mathijsen -> was toen imo al te traagMee eens, maar wat we nu hebben is nog een tikje slechter
van Bronckhorst -> daarin mis je wel een echte leider maar als je echte vleugelspeler (I know zijn er niet veel) tegen hem zet dan had je daar ook niet veel aan. Blind is nu nog niet van dat niveau maar die heeft wel goede sprongen gemaakt op dat vlak.
Kortom verdediging tsja of die veel slechter is weet ik niet.
We zijn echt een stuk achteruit gegaan op elke positie in de verdedigingMiddenveld:
van Bommel -> die was toen goed is vorm maar daarvoor zou Strootman niet onderdoen als hij er bij zou zijn Mee eens Strootman was tot zijn blessure een bepaalende speler bij een grote club in een sterke competitie. Alleen is hij er niet bij. Nu hebben we Clasie of Blind die in de Nederlandse competitie redelijk goed spelen, maar niet vaak uitblinken.de Jong -> niks beter dan wat er nu staat imo De Jong was toen gewoon basisspeler bij City en speelde daar, in de beste competitie van de wereld, elke week goed.
Sneijder -> niet best in vorm maar als hij dat wel komt zeker versterking Zelfde verhaal. Sneijder was toen de ster van het team dat de champions league won en speelde in een erg sterke competitie, was op dat moment een van de beste spelers in de wereld. Op dit moment kan hij zich niet echt onderscheiden in een competitie waar je, op een paar grote clubs na, je uitwedstrijden op een modderveld in een dorpje voor 12 toeschouwers speelt.Aanval:
Kuyt -> toen al harde werker en als je hem daar nu weer neerzet denk ik dat er hetzelfde uitkomt Hij is nu te oud om hard te werken en hij is nooit goed genoeg geweest om voetballend waardevol te zijn. Hij speelde toen wel elke week in de basis bij liverpool, nu speelt hij net als sneijder op een modderveldje voor 12 man.van Persie -> is er nog steeds Ik denk dat Van Persie op dit moment zelfs een stukje beter is dan toen
Robben -> dito Is in de vorm van zijn leven en echt significant beter dan toen, is imo een van de beste spelers van de wereld op dit moment
Dus tsja of het huidige team veel minder is dan 2010 qua spelers weet ik niet. Goede spelers is leuk maar het moet ook een goed team zijn en dat kun je over het algemeen wel aan van Gaal overlaten ♠_grin:.
Al met al denk ik dat we, op Robben en van Persie na, op elke positie echt een stuk zwakker zijn geworden. Helaas kan je met 2 spelers geen wereldkampioen worden, zeker als de concurrentie 8 a 10 topspelers heeft, of in sommige gevallen zelfs 20+
We zijn zeker niet sterker geworden maar in 2010 hadden we ook geen 8 topspelers en toen ook finale gehaald dus zeg niet dat het niet kan zonder ♠_cool:.
Verder weer ff ontopic: ik heb met moeite 11 spelers op been kunnen brengen maar bank zit vol met twijfel gevallen dus vrees dat ik daar sowieso weinig aan ga hebben. Kortom vrees dat ik 1e plek deze week kwijt ga raken ♠_frown:.
Nou mijn team gaat dwars door de gehaktmolen deze ronde zie ik wel :f_cry:. Geen idee wat het is, liep tijdje meer dan aardig maar laatste drie weken is het echt janken met de pet op ♠_frown:.