Ga naar het forum
Het grote Eredivisi...

Meldingen
Alles wissen

Het grote Eredivisie topic!

3,340 Berichten
145 Gebruikers
18 Reacties
185.9 K Weergaven
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is nog wat te vroeg om dat te concluderen. Al is het wel knap dat Makkelie zijn fout heeft toegegeven.
Dat zou ik zelf niet zo gauw doen en zeker niet op televisie, maar ik ben ook geen geschikte scheidsrechter.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Tsja hij kan het lastig ontkennen al kan ik me vanuit hoek waaruit hij het zag wel weer voorstellen dat hij er penalty in zag.

Hij kon bal verder niet zien en zag alleen Milik onderuit gaan.......

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Als je de bal niet kan zien mag je nooit een penalty geven. Het 1e wat je leert als scheidsrechter is dat je alleen beslissingen moet nemen als je er helemaal zeker van bent.
Dus als hij de bal niet ziet kan hij er niet zeker van geweest zijn dat Janssen de bal niet speelde en had hij helemaal nooit mogen fluiten. Heeft Makalie dit gezegd? dan zou hij namelijk de hele scheidrechtercursus een keer over moeten doen, en dan bedoel ik de meest basis cursus die je krijgt als je senioren wil gaan fluiten.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Misschien moet ie dat dan maar doen _evil:, dit is wat ie zei:

http://nos.nl/video/2099768-makkelie-ik-zie-nu-dat-het-geen-strafschop-is.html

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Als hij niet had gefloten en de speler had alleen de man geraakt was het ook niet goed.
Dus blijft het lastig om een scheidsrechter te zijn.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Als nog... je kan niet fluiten als je niet ziet wat er gebeurt....
Jammer genoeg doen bijna alle scheidsrechters dat wel, maar het zou niet mogen. Als je niet ziet wat er gebeurt kan je de situatie niet goed beoordelen, hier mist hij een heel cruciaal iets: speelt Janssen eerst de bal en dan de man, of alleen de man.... Aangezien hij de bal niet kan zien is het onmogelijk voor hem om de situatie te beoordelen.
Hij had dus nooit mogen fluiten....

Hierom ben ik ook een groot voorstander van video-hulpmiddelen. Ook dan gaan er fouten gemaakt worden (Bij hockey worden ook nog fouten gemaakt), maar een stuk minder en vaak minder cruciaal.

Voetbal kan zeer zeker een voorbeeld nemen aan andere sporten wat betreft regelhandhaving. Bij hockey en rugby wordt dit veel en ik bedoel ook echt VEEL beter gedaan!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

PSV heeft druk weer bij Ajax gelegd als is 2-0 als het op doelsaldo aankomt niet echt hele grote druk.

Als Ajax nu 3x met 1 doelpunt verschil wint moet PSV sowieso over 2 wedstrijden nog 7x scoren, is te doen maar niet makkelijk.

Verwacht bijv. dat Cambuur zich volgende week compleet in gaat graven voor een 0-0......

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Aan een gelijkspel zal SC Cambuur ook weinig aan hebben.
Dus ze zouden elke wedstrijd voor de winst moeten gaan.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ieder puntje is er 1 in degradatiestrijd he :P, en als Cambuur vol op aanval gaat tegen PSV is dat pure zelfmoord.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

cambuur heeft minimaal nog 2punten nodig als de graafschap niets pakt.... dus ze moeten wel voor de winst gaan...

Edit: aangezien De graafschap net heeft gewonnen moet Cambuur uit de komende wedstrijden 5 (eigenlijk 6 vanwege doelsaldo)punten halen... dus Cambuur moet tegen PSV op de aanval spelen....

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

En dan vol in mes van PSV lopen :P, ik denk dat ze zich zomaar eens minuutje of 70 in gaan graven en dan hopen dat PSV steekje laat vallen in hun jacht naar goal die ze moeten maken. Vol op aanval gaan is kansloze missie voor Cambuur......

Heb ff programma Cambuur er bij gepakt, Willem II thuis, PSV uit en Excelsior thuis dus ik weet wel in welke wedstrijden ze op de aanval gaan _evil:.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Ach ja, we gaan het zien...

Maar als de scheidsrechters Ajax zo blijven helpen moet PSV het doelsaldo even snel gaan opvijzelen....

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Heb wedstrijd van Utrecht - de Graafschap niet gezien maar lekker dan een midweekse ronde in week bekerfinale....... Ze moeten die finale gewoon na seizoen houden dan krijg je ook dat tactische gedoe niet om posities rond play offs.

En ja penalty was weer wat makkelijk gegeven al maakt ie misschien wel kleine beweging met hand naar de bal. Maar goed denk dat Ajax sowieso wel had gewonnen. Twee wedstrijden nog en als Ajax die wint moet PSV sowieso 8x scoren en niks tegenkrijgen, is te doen maar dan moet of Cambuur of PEC meewerken..... Cambuur vecht voor laatste kansen en PEC zit op randje play offs dus makkelijk zijn die wedstrijden sowieso niet. Ajax speelt nog tegen Twente en de Graafschap die misschien nergens meer voor spelen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik denk dat het voor SC Cambuur nu zoiezo de dood of de gladiolen zal worden nu ze 5 punten achter staan en zal het heel moeilijk worden om niet te degraderen.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Kan de graafschap zich niet nog veilig spelen? ze staan 4 punten achter op een veilige plek, maar ik heb het speelschema niet voor me, dus weet niet of er onderling daar nog tegen elkaar wordt gespeeld...

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

de Graafschap moet nog AZ uit en Ajax thuis, dat is niet bepaald makkelijker :P.

En aangezien concurrentie wel tegen lagere ploegen moet zie ik ze zichzelf niet safe spelen. Doel was niet voor niks niet rechtstreeks degraderen he.

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Oke, maar de graafschap stond na 7wedstrijden op 1 punt ofzo... dus niet degraderen toen was wel een logische gedachtegang...

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Was volgens mij meteen in seizoen al de insteek maar goed Cambuur pakte maar puntje gisteren en dus zal het nu heel lastig verhaal worden aangezien ze 2x moeten winnen.....

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat zal normaal gesproken ook niet gebeuren, want dan zou PSV en Excelsior alle 2 van SC Cambuur moeten verliezen en dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Nou ja het mag van mij uiteraard wel _evil:

Beantwoorden
Citeren