Dat zeker en het gezeik bij die zogenaamde Ajax supporters nadien maakt ook veel goed natuurlijk.
Al mogen ze dat soort mensen wel opsluiten. Aangezien die het weer verpesten voor de rest mat al die hooliganpraktijken.
Komende zondag valt de beslissing welke teams de finale van de play-offs halen voor de laatste Europa League ticket.
Hopelijk worden het nog leuke wedstrijden:

Hopelijk voor NL haalt Utrecht het ticket binnen, die hebben nu van deze 4 de beste selectie en maken ook meeste kans om EL te halen.
Spoiler
en dat uit de mond van Ajax supporter
Eigenlijk heeft de laatste weet ik hoeveel jaar al bewezen dat de nummer 5 van Nederland (of nog lager) niet in staat is om goed voor de dag te komen, europees gezien. Dat hebben de laatste tripjes van FC Utrecht, Vitesse, PEC Zwolle en FC Groningen toch wel laten zien. De beste spelers verlaten de club na een succesvol seizoen en de vervangers zijn pas een vol jaar later ongeveer zo goed. Ten tijde van de Europese wedstrijden zijn ze nog zeker niet zo goed als hun voorgangers en soms zijn het regelrechte miskopen. De spelers die na het succesvolle seizoen blijven zijn vaak middelmatige spelers die blij mogen zijn met de club waar ze dan voor spelen.
FC Groningen en FC Utrecht hebben een begroting waarmee je nog enigzins "bewezen" redelijke spelers kunt halen. Heracles en Zwolle hebben totaal geen budget om de selectie te versterken. Het is al knap zat wat ze presteren met transfervrije spelers en huurlingen. Dus buiten PSV, Ajax, AZ en Feyenoord heb ik eigenlijk sowieso geen vertrouwen in de NL-subtoppers.
Misschien dat het komend seizoen anders zal gaan, maar het was dit jaar vooral PSV die het goed deed en het zou mooi zijn als andere het ook goed dien in Europa om de tickets op pijl te houden.
Op pijl houden is niet genoeg... Er moet echt een verbetering komen in de punten die binnen worden gehaald anders hebben we over 2 jaar geen (directe) Ch.league meer...
Dat zou inderdaad vervelend zijn. Dus hopelijk wat overwinteraars komend seizoen en dat nu wat structureler zal plaatsvinden. Het leukste zou zijn als zowel Ajax als PSV minimaal de 2de ronde van de Champions League weet te halen, maar dan moet Ajax is nog maar in het hoofdtoernooi zien te geraken.
Het zou leuk zijn idd als Ajax en PSV overwinteren in de Ch.League, maar een NL winnaar van de Eu.League zou ik ook niet erg vinden... Utrecht ofzo
Dan geef ik Feyenoord meer kans om de Europa League te winnen.
Al zou een Nederlandse finale al helemaal geweldig zijn, maar dat is niet heel realistisch.
Zal lastig zijn maar ja PSV werkte bijna Atletico er uit en die staan in finale, en na gisteren die race van Max zeg ik nooit meer nooit :).
Zou wel leuk zijn als de clubs weer aan de weg zouden timmeren op Europees niveau.
Misschien zou je gewoon elke club dezelfde spelersbudget moeten hebben.
Dan zou het ook spannender worden, maar dat zal niet gebeuren.
Nou Twente lijkt te gaan degraderen naar Jupiler League, beetje raar verhaal om dit net in de nacompetitie naar buiten te brengen. Als ze nu echt lef hadden gehad dan hadden ze dit paar weken eerder moeten doen maar ja dan hadden ze de competitie "echt" beïnvloed.......
Heb nu beetje de nasmaak waarom nu wel en paar weken terug niet......
Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Nou Twente lijkt te gaan degraderen naar Jupiler League, beetje raar verhaal om dit net in de nacompetitie naar buiten te brengen. Als ze nu echt lef hadden gehad dan hadden ze dit paar weken eerder moeten doen maar ja dan hadden ze de competitie "echt" beïnvloed.......Heb nu beetje de nasmaak waarom nu wel en paar weken terug niet......
Of gewoon een week later! Nu is er een vreselijk onlogische situatie ontstaan in de play-offs. Als je deze zitting een week later had gevoerd was alles al bekend en is het gekste wat er kan gebeuren dat 1 club heel opgelucht is, doordat ze toch in de eredivisie mogen blijven. Dit slaat nergens op.
Dit is inderdaad reinste competitievervalsing. Zeker omdat het nog niet is besloten, de beslissing is nog niet definitief. Dus stel dat Willem II het nu verliest vanwege het missen van scherpte (of laat lopen) en over 3-4weken wordt bekend dat Twente toch niet terug wordt gezet, dan wordt namelijk pas de definitieve beslissing genomen, dan is Willem II toch gedegradeerd terwijl ze al een maand lang zich voorbereiden (technische zaken iig) op een seizoen Eredivisie....
Belachelijke slechte manier waarop dit gegaan is!
Ach ja het is al jaren puinzooi bij KNVB:
- mensen die rood krijgen en nog vrolijk 2 weken kunnen spelen
- dit verhaal sleept ook al twee jaar en KNVB had al lang in moeten grijpen
- en laten we het maar helemaal niet over EK fiasco hebben waar ook rare keuzes gemaakt zijn
Je benadeeld hier zeker 4 clubs mee en misschien wel meer ik tel nu iig Willem II / de Graafschap / Cambuur en Ajax (al vind ik dit nog minst erge aangezien die het zelf verkloot hebben). En dan zouden er ook nog clubs net buiten play offs EL voetbal gevallen kunnen zijn.......
Het is inderdaad een rare zaak. Hopelijk komt er gauw meer duidelijkheid hierover.
Naja anders zie ik de klacht van bijv. Cambuur mochten zij er niet mogen blijven (en evt Ajax) wel komen..........
Al heeft Cambuur dan stom geluk mochten ze komend seizoen wel eredivisie mogen spelen hoe het nu gaat. Aangezien zij dan eigenlijk de play-offs hadden moeten spelen.
De timing is echt super slecht. Trouwens, ik lees steeds dat ze 'moesten' kiezen tussen of een boete van 42,500 euro (wat gewoon kleingeld is in de voetballerij) of de licentie afpakken. Ook best bizar dat daar niks meer tussenin zit. Licentie afpakken en gelijk een nieuwe geven (waar Twente toch blij mee mag zijn) is dan best een prima oplossing. Bizar dat mensen vinden dat de degradatie te ver gaat en dat Twente al genoeg gestraft was. Genoeg gestraft met die paar minpunten en 3 jaar geen Europees wat ze normaal toch al niet zouden halen? Met de degradatie en gewoon en licentie hebben ze geen reden tot klagen vind ik.