Ga naar het forum
Het grote Eredivisi...

Meldingen
Alles wissen

Het grote Eredivisie topic!

3,340 Berichten
145 Gebruikers
18 Reacties
185.9 K Weergaven
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Prima dagje voor Feyenoord. De 1-1 thuis tegen de Eagles valt natuurlijk dik tegen.

Beantwoorden
Citeren

De concurrentie weer ietsje verder achterop. Als je het logisch bekijkt staat niets een titel voor Feyenoord in de weg.

Ten eerste geen last van Europees voetbal meer, ten tweede is de ploeg nog steeds goed in vorm, ten derde zijn ze psychologisch gegroeid, ten vierde zit de ploeg nog in de beker waar men zich nog verder aan kan optrekken, en ten vijfde start men de volgende seizoenshelft met vijf punten voorsprong op de nummer twee, waardoor Ajax nu verder onder druk staat. En ja...de Amsterdammers spelen ook nog eens Europees.

Als Feyenoord dit niet haalt ligt dat honderd procent aan hun zelf.

Zoals eerder aangegeven moet ik het allemaal nog zien. De hoop is wel al wat groter geworden, maar de beste middenvelder in de Eredivisie is er een aantal partijen niet bij. En de eerstvolgende wedstrijd is tegen....Roda JC, een vreselijk rotte tegenstander. Maar...Ajax zou weleens een schuiver kunnen maken bij PEC.....

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Leg me even uit waarom niet Europees spelen een voordeel is maar nog in de beker zitten dan ook een voordeel is......

Beantwoorden
Citeren

Europees spelen is een zware belasting voor een team. Je zag het bij Feyenoord er goed inhakken de laatste weken. De beker is echter wel een voordeel, psychologisch dan. De dubbel is iets waar men graag op aast.

Is allemaal logisch, toch?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ook zul je Europees 2 wedstrijden om je te kwalificeren voor de volgende ronde waarvan 1 wedstrijd in het buitenland. Dat is ook een nadeel van Europees spelen denk ik t.o.v. de beker. Voordeel is wel dat je tegen betere teams speelt wat team beter kan maken.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ligt er beetje aan waar je naar toe moet, kijk een wedstrijd in Oostenrijk die Ajax nu moet doen is wat dat betreft misschien net zo zwaar qua belasting als een wedstrijd tegen Vitesse, maakt volgens mij niet veel uit.....

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik wist niet dat Legia Warschau een Oostenrijkse club is.
Aangezien Warschau in Polen ligt zal het wel een foutje zijn :f_ugly:

Beantwoorden
Citeren

LOL

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oeps naja het scheelt qua afstand niet zo veel :P.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Het is natuurlijk een compleet andere kant op. Al kan het denk ik best spoken in Polen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Inmiddels heeft SC Heerenveen goede zaken gedaan door het talent Martin Odegaard.
Hij zou wel eens een beste aanwinst kunnen zijn voor hen, maar tijd zal het leren.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Een speler van Real Madrid is voor iedere club in NL een goede zaak :f_cool:.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Dat lijkt me spelers van MAn. City ook zo, maar NAC is er niet echt blij mee. Unal en Baker van Chelsea zijn wel goede huurlingen, maar verder valt het best tegen. Deze jongen gaat ook floppen denk ik.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ja je moet geen speler hebben van het 2e elftal of zo maar goed we gaan het zien.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hij is wel een groot talent. Dus ben wel benieuwd hoe het gaat lopen en zich kan ontwikkelen de komende 1,5 jaar.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Afgelopen weekend geen echte verrassingen in de competitie. Komend weekend staan er een aantal mooie wedstrijden op het programma, zoals FC Utrecht-Ajax en PSV-SC Heerenveen. Daar kunnen punten gemorst worden en dat zou mij wel goed uitkomen. Al moet Feyenoord eerst zelf zien te winnen tegen Willem II.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Moet het dan nog minder spannend worden :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat zou wel mooi wezen inderdaad.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Flauw hoor, vorig jaar kon het je niet spannend genoeg zijn en nu ineens niet meer.....

Beantwoorden
Citeren

Het is al zeker niet spannend als alleen maar Ajax kampioen wordt. Die hebben het intussen wel vaak genoeg gehaald. Nu de beurt aan andere teams.

Willem II is een zeer goed spelende ploeg. Zeer zeer oppassen! Utrecht lijkt sterk, maar is inwendig brandhout. Ik verwacht een bijzonder gemakkelijke winst voor Ajax. PSV zou weleens kunnen verliezen van SC Heerenveen.

We gaan het zien!

Beantwoorden
Citeren