Ga naar het forum
Het grote Eredivisi...

Meldingen
Alles wissen

Het grote Eredivisie topic!

3,340 Berichten
145 Gebruikers
18 Reacties
185.8 K Weergaven
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat zou inderdaad mooi zijn. Vandaag zien wat Feyenoord in Zwolle zal presteren nu Ajax al gespeeld heeft dit weekend. Al lijkt me dit wel een team dat met de druk om zal kunnen gaan.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Eerste keer dat druk nu idd bij Feyenoord ligt en dat ze echt gelijk staan, we zullen zie hoe ze daar mee om gaan.

Laatste 4 jaar hebben ze verloren bij Zwolle op bezoek maar ja resultaten uit verleden zeggen niks......

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde
Poker Player

Pec zwolle uit, altijd lastig... :mdr: :mdr: :mdr: :mdr: :mdr: :mdr:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Robbie825
Moet wel lachen om die Bosz. Wat is dat toch een theaterpopje. Daar prikt toch iedereen zo doorheen, de drama queen. En maar loeien erover dat Ajax slechts twee dagen rust heeft gehad...even tellen: laatste pot op woensdag, volgende op zaterdag. Twee dagen? Zeker, twee volle dagen zonder wedstrijd, nl. donderdag en vrijdag. Maar als we even goed tellen zit er tussen woensdagavond en zaterdagavond toch weldegelijk 72 uur, hetgeen gewoon 3 dagen is. Verder traint men toch dagelijks? Wat is dat nu voor gezeur.... En dan tegen NEC....een degradatiekandidaat....

Ach je moet toch iets te zeuren hebben of niet Robbie :), kan hier ook beetje slecht tegen ik loop ook 2x 10 km in drie dagen als het moet dus waarom een voetballer dan niet?

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Feyenoord gaat nog wel een keer punten verspelen. Ze worden alleen kampioen als PSV van Ajax wint denk ik.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Iedereen zegt dat Ajax zwaarder programma heeft maar Feyenoord moet nog tegen 4 clubs die stuk voor stuk in vorm zijn.

Ben na vandaag iig stuk optimistischer, als Ajax alles wint dan moet ik het nog eens zien......

Beantwoorden
Citeren

Doek lijkt me gevallen voor Feyenoord. Moet wel zeggen dat het dit jaar langer duurde dan gewoonlijk. Maar ach...een tweede plaats is toch heel mooi voor een club die wel goede spelers heeft maar gemiddeld echt erg matig speelt.

Kampioen? LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Het wordt nu inderdaad wel heel moeilijk, maar gelukkig heeft Ajax ook nog de Europa League dat ze zou kunnen opbreken.

Beantwoorden
Citeren

Nee, de EL maakt ze alleen maar sterker. Het is voor hun de bevestiging hoe super ze wel niet zijn. Ze moeten de smaak van het verliezen te pakken krijgen. Dus...KOM OP Schalke!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Nah NL heeft de punten hard genoeg nodig, als ik het beetje goed begrijp raken we voor 2018-2019 plekken kwijt maar als Ajax goed presteert kan die plek het jaar er op weer terugkomen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

In dat geval is het ook belangrijk dat de Nederlandse clubs volgend seizoen ook goed presteren in Europa. Het scheelt al een beetje dat PSV vorig seizoen in de Champions League redelijk wat punten heeft gehaald denk ik. Mocht Ajax het voor elkaar verkrijgen dat ze de Europa League winnen dan zijn ze ook rechtstreeks gekwalificeerd voor de Champions League. Dus ze kunnen nog op 2 paarden wedden.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Kunnen ze de EL winnen? Misschien met goede loting maar denk dat de weg via Eredivisie makkelijker is :f_p:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is zeker waar. Al hebben ze de Europa league nog in eigen hand en de Eredivisie niet meer.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Nou in zoverre weet ik niet of Feyenoord alle vier de wedstrijden bij voorbaat wint.

Ze moeten tegen 4 ploegen die in vorm zijn en ook nog ergens voor spelen.

Denk / hoop dat ze nog wel ergens punten laten liggen :f_o:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat zal de tijd leren en dan moet Ajax zelf ook geen punten laten liggen.
Zo moeten ze beide tegen ploegen waar punten van verloren kunnen worden.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Je kunt tegen iedereen punten laten liggen _evil:, maar als Ajax de vorm houdt die ze de komende weken hebben dan laten ze niet veel punten liggen.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Feyenoord moet nog tegen: Utrecht-thuis, Vitesse-uit, Excelsior-uit en Heracles-thuis.

Ik zie ze uit bij Vitesse niet winnen en de kans op puntverlies thuis tegen Utrecht is er ook wel.

Ajax moet nog tegen: Heerenveen-thuis, PSV-uit, Go Ahead-thuis, Willem II - uit.

Go Ahead thuis is een gegarandeerde overwinning. Heerenveen en Willem II is ook een redelijk zekere overwinning.

Als Feyenoord gelijkspeeld tegen Utrecht en Vitesse en de andere wedstrijden wint en Ajax uit bij PSV verliest en de rest wint dat is Feyenoord op doelsaldo kampioen. Ik denk dat Ajax daarom met een punt uit bij PSV ook nog wel tevreden zou kunnen zijn, mocht Feyenoord inderdaad 2x niet winnen. Maarja, als je ziet dat Ajax thuis punten verspeeld tegen Roda en Willem II (?) dat kunnen ze dat ook wel in andere wedstrijden. En Feyenoord verliest uit bij Go Ahead, dus warom niet in de stadsderby op Woudenstein. Komt er dus op neer dat de zekerheidjes op punten er bijna niet meer zijn en dat maakt de Eredivisie echt leuk. PSV verliest uiteraard tegen FC Groningen, dus over hun hoeven we het niet eens meer te hebben :f_tongue:

Beantwoorden
Citeren

Ik pleit voor een verplichte dopingtest voor elke club elke speelronde. Zoals Ajax gisteren Schalke afjoeg is buitenproportioneel. De manier waarop de spelers uit de ogen keken....uhhh, yep totaal stoned.

Tuurlijk kan ik hier reacties met weerstand hierop verwachten, maar als er niks aan de hand zou zijn zal Ajax met graagte hieraan meewerken. Toch?

Beantwoorden
Citeren
MintberryC
PokerStrategist

Als Ajax de huidige vorm vasthoudt, winnen ze 4x, want man, man, man, wat waren ze gisteren goed zeg, echt genieten. Aan de andere kant hebben ze ook recent nog een belachelijk slechte wedstrijd gespeeld tegen Excelsior, dus ik vind het lastig te zeggen.

Bij Feyenoord hangt veel af van de uitwedstrijd tegen Vitesse. Excelsior uit winnen ze wel en thuis zijn ze echt oppermachtig, dus ondanks dat ik natuurlijk hoop dat Utrecht punten kan pakken, denk ik dat ze die twee thuiswedstrijden gewoon winnen.

Op dit moment voorspel ik nog steeds Feyenoord als kampioen, maar ik denk dat dit weekend Beem het wel met me eens is als ik zeg: Forza Utreg! :D

Beantwoorden
Citeren

Schalke speelt typisch Duits, en dat ligt Ajax wel. Verder was de wedstrijd van gisteren de beste van het seizoen, dus vanaf nu wordt het alleen maar minder. Schalke was trouwens onthutsend zwak, hoor.

PSV is erop gebrand om Ajax te vloeren, en dat gaat ook lukken. Verder drie winsten, maar het doet verder niet meer ter zake, want ook Feyenoord wint drie keer.

De titel gaat naar Zuid, en dat mag ook wel eens een keer. Ajax heeft de schaal vaak genoeg gehad. Gun een ander ook eens wat!

Beantwoorden
Citeren