Ga naar het forum
Het grote Eredivisi...

Meldingen
Alles wissen

Het grote Eredivisie topic!

3,340 Berichten
145 Gebruikers
18 Reacties
185.9 K Weergaven

Ik heb ze wel gezien, en het was echt heel zwak.

Feyenoord werd in de eerste helft trouwens brutaal weggezet, maar in de tweede helft gaf de ploeg voluit gas. Dat was voor mij verrassend. Er zit duidelijk meer in het team uit Zuid dan ik dacht. Maar....nu wordt het een kwestie van zenuwen. En hoe houdt El Ahmadi zich? Die jongen heeft echt een loodzwaar seizoen tot nu toe. Ik vind het knap hoe hij er telkens maar weer staat.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ajax viel me wel behoorlijk tegen gisteren. Al zal het inderdaad met het Europees avontuur te maken hebben, maar komende zondag zal wel een cruciale wedstrijd worden voor beide teams denk ik. Al ligt de druk natuurlijk bij de Amsterdammers die moeten winnen om de kansen levend te houden. Ook qua programma lijkt het er op dat na de wedstrijd van komende zondag dat Ajax een zwaarder programma heeft met PSV dat ze nog uit krijgen en dat Feyenoord nog uit naar Vitesse moet compenseert dat denk ik ruim.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Is volgende week pas he SDK, eerst weer weekje interland drama voor NL :f_cry:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat had ik gemist denk ik. Dan kunnen beide teams zich relatief rustig voorbereiden.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Vandaag is het eindelijk zover Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Winst van Feyenoord zou het mooiste zijn, maar dat zullen we na 16.30u weten wat de uitslag zal zijn. Voor Ajax een alles of niets wedstrijd.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Nou ik zou persoonlijk wel winst voor Ajax willen, beetje spanning terug is niet verkeerd.

Alles minder dan winst voor Ajax betekent titel naar Feyenoord zo simpel is het......

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Ik denk dat Ajax wint, maar natuurlijk hoop ik op Feyenoord

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Helaas won Ajax, maar gelukkig is er nog niks aan de hand.
Al wordt het zo wel weer spannend tussen Feyenoord, Ajax en PSV.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Vind er niks helaas aan :f_love:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Morgen zullen we in ieder geval zien hoe iedereen van het weekend is hersteld met het doordeweekse programma.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Go AZ :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

AZ deed het niet eens zo heel slecht, maar uiteindelijk verloren ze wel vrij dik door 3 goals in de laatste fase van de wedstrijd. Feyenoord heeft zich knap herstelt tegen Go Ahead Eagles dat eigenlijk nooit een wedstrijd werd, maar komend weekend moeten ze er ook weer staan natuurlijk.

Beantwoorden
Citeren

Bij 0-0 bij PEC ben ik tevreden. Ajax gaat ABSOLUUT verliezen bij PSV. PSV is gewoon beter in dat soort potjes. Bovendien heeft Ajax een ontzettende angst voor PSV, zeker als ze uit moeten. Die hebben daar vaak genoeg forse klappen gehad, en dat zal ook nu niet anders zijn. Feyenoord mag gewoon verliezen van Vitesse, de rest winnen, titeltje in the pocket.

Beantwoorden
Citeren

Nog over gisteren. Elleboogje van Viergever onbestraft gelaten (altijd rood, wat moet een arm in het gezicht van de ander?), gevaarlijk spel bij de tweede goal, en een ronduit belachelijke pingel.... Het is allemaal overduidelijk. Beschamend, opnieuw. Knvb? Optiefen! Het is beter dat in NL de DFB de lakens gaat uitdelen. Wordt het tenminste eerlijk.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Robbie825
Bij 0-0 bij PEC ben ik tevreden. Ajax gaat ABSOLUUT verliezen bij PSV. PSV is gewoon beter in dat soort potjes. Bovendien heeft Ajax een ontzettende angst voor PSV, zeker als ze uit moeten. Die hebben daar vaak genoeg forse klappen gehad, en dat zal ook nu niet anders zijn. Feyenoord mag gewoon verliezen van Vitesse, de rest winnen, titeltje in the pocket.

Prachtig betoog Robbie over PSV - Ajax, maar heb even de laatste 5 wedstrijden uit Eredivisie er bij gepakt en daarvan heeft Ajax de laatste 2x gewonnen en uit andere 3 ook nog 1x gewonnen en 1x gelijk in Eindhoven :). Ajax is zeker in deze fase van competitie sterk als het echt moet.

Verder is de 8-0 van gisteren mooi maar het risico dat ze denken nu weer helemaal het mannetje zijn is ook groot. Kijk kans is groot dat Feyenoord "gewoon" wint maar PEC kan link ploegje zijn in Zwolle.

Enne onderschat de laatste uitwedstrijd tegen Heracles niet, die zijn lekker in vorm na winterstop!!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Zolang ze het stap voor stap bekijken en het is inderdaad nog te vroeg om op basis van 1 wedstrijd te zeggen hoe het gaat aflopen. Eerst het weekend afwachten en dan zien we weer verder. In ieder geval heeft PSV zichzelf gisteravond een slechte dienst bewezen met een gelijkspel.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Daar kan nu wel streep door, 7 punten haal je normaal gesproken niet meer in in nog 5 wedstrijden......

Beantwoorden
Citeren

Door het slechte resultaat van PSV gisteren is de kans op de titel voor Ajax ineens een heel stuk groter geworden. Heeft PSV nog het heilige vuur als het tegen Ajax aantreedt?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat zal de tijd leren, maar eerst het weekend afwachten en PSV heeft er alle belang bij om 2de te worden.

Beantwoorden
Citeren

Ik denk dat Feyenoord zelden zo onder druk heeft gestaan als vandaag. Dat is iets dat die club totaal niet aankan, en toch is dat juist de positie waar ze zich zelf doorlopend in plaatsen.

Moet wel lachen om die Bosz. Wat is dat toch een theaterpopje. Daar prikt toch iedereen zo doorheen, de drama queen. En maar loeien erover dat Ajax slechts twee dagen rust heeft gehad...even tellen: laatste pot op woensdag, volgende op zaterdag. Twee dagen? Zeker, twee volle dagen zonder wedstrijd, nl. donderdag en vrijdag. Maar als we even goed tellen zit er tussen woensdagavond en zaterdagavond toch weldegelijk 72 uur, hetgeen gewoon 3 dagen is. Verder traint men toch dagelijks? Wat is dat nu voor gezeur.... En dan tegen NEC....een degradatiekandidaat....

De knvb plaatst de Klassieker ook mooi na een interland, dus de meeste jonkies kunnen rusten van de mentale inspanningen. Interland is een toetje, zo simpel is dat. En in NL neemt men dat al helemaal niet serieus. Een rustweek dus. En om onze Bosz bij te praten: er zit twee weken tussen. Snappie?

Kom op, Feyenoord, verlos ons van dat Ajacisme! Het wordt de hoogste tijd dat die blaaskaakjes eens een toontje lager gaan zingen.

Beantwoorden
Citeren