Stomste tackle die ik ooit gezien heb. Buys van Nac, tegen Twente.
Donk
Zo, de kampioen is al bekend.
In het nieuwe stadion maar één keer thuis van PSV gewonnen. Dat was het kampioensjaar. Dat wordt weer een mooi feest!
Oorspronkelijk gepost door KeesAZ
Zo, de kampioen is al bekend.
In het nieuwe stadion maar één keer thuis van PSV gewonnen. Dat was het kampioensjaar. Dat wordt weer een mooi feest!
Ik gun het je van harte
Maar lag dit nu aan AZ of aan psv?
Beide imo. AZ speelde redelijk (zit zeker nog wel verbetering in), maar PSV oogde niet echt als een team. Leek in ieder geval alsof AZ als team wat beter op elkaar was ingespeeld dan PSV.
Weet overigens niet of dit niveau van AZ voldoende was. Ik hoop het, maar tegen clubs als Ajax en Twente zal het moeilijker zijn. Volgende week de echte vuurdoop. Als we uit tegen Twente kunnen winnen, ziet het er goed uit, mits het niveau de rest van het seizoen zo blijft.
AZ als kampioenskandidaat is nogal heel erg optimistisch na een overwinning op een zwak PSV :P. Uiteraard kunnen ze tegen Twente winnen, maar het gaat om een heel seizoen. Ik denk niet dat de selectie van AZ breed genoeg is om het hele seizoen supergoed te blijven spelen om uiteindelijk titelkandidaat te worden.
Dat zullen we met z'n allen gaan afwachten... Hoewel ik denk dat je gelijk hebt.
Ik heb ook nooit gezegd dat AZ per definitie titelkandidaat is dit seizoen. Maar een overwinning op PSV is lekker, en daarom zeg ik ook: als ze met goed spel van Twente kunnen winnen, dan zie ik wel kans dat ze ver kunnen komen.
Los daarvan: als ik realistisch ben zie ik op dit moment AZ eerder rond plek 3 à 4 eindigen, omdat ik denk dat ze Twente en Ajax voor zich zullen moeten laten.
Maar goed, 't blijft allemaal speculeren. De tijd zal het leren :).
Lol mensen. Spot the sarcasm..
AZ gaat dit seizoen gewoon weer keurig op de 4de plek eindigen. Staat gewoon eenzelfde team als vorig seizoen. Verdedigend staat het als een huis, maar aanvallend missen ze nog 2 creatieve spelers op de flanken. Dat zal ze wel weer een aantal wedstrijden opbreken tegen de zwakkere tegenstanders, die zich gaan ingraven.
Gisteren werd er ook verdedigend (hoi Dirk Marcellis :D) het verschil gemaakt.
Dit plus de hoeveelheid energie die AZ in het spel legde was de basis voor de overwinning.
Ben benieuwd of ze dat nu ook tegen de kleinere tegenstanders kunnen. Daar lag vorig seizoen het grote probleem. En wat ik in Jablonec heb gezien, leek daar weer precies op..
Volgende week Twente. Hopen dat Ruiz verkocht wordt deze week.
Als Ruiz de overstap naar Tottenham maakt zie ik Twente geen kampioen meer worden. Zonder echte toppers (Janssen en Ruiz) denk ik dat zelfs Co er niet meer dan een tweede of derde plek uit kan knijpen. PSV heeft zich goed versterkt dus die zie ik het dit seizoen uitvechten met Ajax voor de titel.
Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
Als Ruiz de overstap naar Tottenham maakt zie ik Twente geen kampioen meer worden. Zonder echte toppers (Janssen en Ruiz) denk ik dat zelfs Co er niet meer dan een tweede of derde plek uit kan knijpen. PSV heeft zich goed versterkt dus die zie ik het dit seizoen uitvechten met Ajax voor de titel.
Maar bij PSV staan ook Toivoinen en Engeleaar in de belangstelling. Pieters wil trouwens ook weg, omdat die niet basis stond tegen AZ.
In dat geval gaat het alsnog tussen Ajakkes en AZ dit seizoen en wordt AZ dus gewoon weer kampioen :D...
van alle ploegen die dit weekend hebben gespeeld vond ik AZ de beste indruk achter laten.
Als ze voorin ook nog versterking krijgen van bijvoorbeeld Beerens dan zouden ze wel een een goede titelkandidaat kunnen worden.
Ik denk dat ze in Altidore eindelijk weer een echt scorende spit hebben, iets dat ze 2 seizoenen gemist hebben.
Mark my words... Altidore gaat nog problemen geven.
Volgens mij is dat het type heethoofd dat nog wel eens tegen een hele domme rode kaart aan kan lopen die AZ punten kan kosten.
Dat ie scoort tijdens z'n debuut is dan wel mooi meegenomen natuurlijk
Mooi aangegeven van Maher ook !
Jammer dat Engeland - Nederland morgen niet doorgaat trouwens (ivm onrusten aldaar). Meestal wel leuk tegen de grotere landen al is het vriendschappelijk dan nog speelt prestige mee.
Edit: En de jacht naar plek 1 op de wereldranglijst
Oorspronkelijk gepost door mvd1978
Jammer dat Engeland - Nederland morgen niet doorgaat trouwens (ivm onrusten aldaar). Meestal wel leuk tegen de grotere landen al is het vriendschappelijk dan nog speelt prestige mee.Edit: En de jacht naar plek 1 op de wereldranglijst
![]()
Nog jammerder nu Spanje ook echt heeft verloren, maar we pakken die gasten nog wel. Moet zeggen Spanje valt me niet mee laatste maanden en ze verliezen nogal wat na WK-finale. Payback time
volgend jaar in Polen en Oekraine, maar eerst die 1e plek maar eens pakken!!
Oorspronkelijk gepost door Orodin
Mark my words... Altidore gaat nog problemen geven.Volgens mij is dat het type heethoofd dat nog wel eens tegen een hele domme rode kaart aan kan lopen die AZ punten kan kosten.
Dat ie scoort tijdens z'n debuut is dan wel mooi meegenomen natuurlijk
Mooi aangegeven van Maher ook !
![]()
was zn eerste officiele doelpunt in 3 jaar ofzo?
Hij heeft wel talent en ervaring van Villareal, kan best weer opleven bij Az.
Wat zijn die uit-shirts van PSV lelijk! Schande om zo'n mooie kleuren te verprutsen met zo'n lelijk shirt!
Oorspronkelijk gepost door elrio
Wat zijn die uit-shirts van PSV lelijk! Schande om zo'n mooie kleuren te verprutsen met zo'n lelijk shirt!
Zoals Rene vd Gijp zei: het zijn net damborden
moet ik toch maar weer even voetbal international terug gaan kijken:D maar het utrecht shirt mag er ook wezen;)
AZ speelde slecht vanavond...
Maar toegegeven: Twente maakte het goed af. Mooie goal van Ruiz. Ik hoop voor Twente dat ze 'm nog even kunnen houden