Heb ik iets gemist? Morgen maar even terug kijken en dit topic doorlezen!
Tuig! echt schandalig dit! en het zal ook eens niet... weeeeer ajax altijd het zelfde verhaal. Wie geeft hiervoor nou rood... en dan verwachten dat AZ doorgaat met 10 man door zo'n reden.
Lijkt me meer dan duidelijk een onmiddellijke rode kaart. Wie iemand natrapt terwijl hij duidelijk ziet dat de andere op de grond licht en weerloos is verdient rood en een sanctie. Ik weet niet hoe dit überhaupt anders te interpreteren valt.
Dit lijkt me ook geen 'supporter'. Maar is de club niet verantwoordelijk voor iedereen die ze het station inlaten (of i.i.g. de veiligheid van de spelers) ?
Blijf het knap vinden hoe die knurft op veld is gekomen maar goed dat het gebeurd is blijft in en in triest. Vraag me echt af hoe ie die gracht van schat ik zo een 5 meter diep en breed over is gekomen ?(.
Lol. Zag net filmpje van hoe die keeper die kerel eerst lekker ontwijkt (en karate-kick uitvoert) en dan ff trappen!
Vind rood eigenlijk wel beetje dom omdat het geen voetballer was. Een sanctie daarentegen is zéker goed, maar doe het dan op niet-voetbalvlak.
Al is het inderdaad wel weak om zo te trappen tegen weerloze tegenstander.
Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Blijf het knap vinden hoe die knurft op veld is gekomen maar goed dat het gebeurd is blijft in en in triest. Vraag me echt af hoe ie die gracht van schat ik zo een 5 meter diep en breed over is gekomen ?(.
Er was een invalide tribune overheen gelegd, zodat mensen in rolstoelen ook konden kijken. Ajax gaf wel aan dat ze daar extra supposten etc neer zouden zetten.
Van mij had Esteban die zwakzinnige het ziekenhuis in mogen schoppen. Als iemand inbreekt in je huis en je zonder reden aanvalt, schop je hem toch ook de getver in?! Beetje gevoel voor de keeper was hier wel op z'n plaats bij Nijhuis, vond het ook belachelijker dat die rood gaf dan dat die supporter op het veld kwam.
Ik heb zelf overigens een seizoenkaart op Noord en daar is het inderdaad niet al te moeilijk om over het hek te klimmen en dan via het rolstoelplatform het veld op te rennen. De suppoosten die er staan, zijn ook vaak niet de meest oplettende mensen en meestal ook met te weinig.
Aangezien ik hoorde dat die knuppel die het veld inrende al een stadionverbod had, zal waarschijnlijk Ajax uit de beker liggen.
Dus na dat debacle in de Champions League nu weer uitgeschakeld in een bekertoernooi door een derde. En dan hebben ze het nog over Lucky Ajax...
Elke debiel die zegt dat Esteban niets had mogen doen wens ik eenzelfde situatie toe.
Primaire reactie op attack = defend. En dan zorg je ervoor dat die gozer op de grond blijft door te trappen op de benen. Je zorgt niet voor schade, maar wel voor je eigen veiligheid.
Je kan ook duidelijk zien dat Esteban in paniek is en denkt dat er nog meer supporters volgen. Aangezien hij zich in vechthouding omdraait naar de eerste steward die arriveert. Toen hij zag dat het geen supporter was maar een steward, was het klaar.
Sowieso is ajax hier schuldig. Ik ben het ermee eens dat het overal kan gebeuren, maar de club is verantwoordelijk voor de veiligheid. Dus om deze debiel tegen te houden.
Volgens RTV-NH had deze jongen ook nog is een stadionverbod. Dat maakt het nog kwalijker. Sancties voor de club lijken mij dan ook niet meer dan logisch.
Verder is Naaihuis volledig incompetent. Niet eerst even naar Esteban gaan om te kijken hoe het met hem is, maar zo snel mogelijk die rode kaart trekken.
En dan laten we de overduidelijke penalty en rode kaart voor enoh maar achterwege.
Oorspronkelijk gepost door snizzel99
Tuig! echt schandalig dit! en het zal ook eens niet... weeeeer ajax altijd het zelfde verhaal. Wie geeft hiervoor nou rood... en dan verwachten dat AZ doorgaat met 10 man door zo'n reden.
Ben het met je eens dat het schandalig is, maar beetje jammer om weer een sneer naar Ajax uit te delen.
Deze idioot was waarschijnlijk wel in elk stadion in Nederland zonder problemen binnen gekomen en had hier even flink los kunnen gaan. Vind het dus ook niet eerlijk om hier Ajax de schuld te geven, desalniettemin verdiend Ajax hier dan wel weer een flinke straf voor.
Je spreekt jezelf tegen in je laatste zin, Cognitief. Als iemand ergens geen schuld aan heeft, is een straf toch ook niet terecht?
In dit geval heeft Ajax imo wel degelijk schuld. Ten eerste door niet voldoende op identiteit te controleren, ten tweede door het veel te gemakkelijk te maken het veld op te komen en ten derde door de slecht oplettende beveiliging die pas in actie komt als de malloot al bijna bij Esteban is.
Een straf voor Ajax lijkt me hier dus wel degelijk terecht, al is het alleen maar zodat de club er in de toekomst voor gaat zorgen dat dit niet meer voor kan gaan komen.
@Twisted: Ik begrijp dat mijn opmerking over 'naar volk' je steekt. Ik had echter mijn post daarvoor al aangepast. Er zit gewoon naar volk tussen, en dit incident lijkt me hier het bewijs van. Natuurlijk komt dat op veel plaatsen wel voor, maar over andere clubs ging het in deze situatie nu eenmaal even niet. Het is in ieder geval geenszins gericht geweest tegen de 'normale' Ajax-supporter, die het gedrag van deze mafkees veroordeelt.
Njaa, misschien was mijn reactie niet helemaal duidelijk. Ik vind Ajax zeker schuldig in deze en ze verdienen ook een straf.
Maar ik word er een beetje ziek van dat zoveel mensen weer zeggen van ' altijd hetzelfde liedje met Ajax blabla'. Dit had in elk stadion kunnen gebeuren en zo'n gek kun je altijd moeilijk tegen houden.
Altijd grappig om de fanatieke supporters te horen en zich persoonlijk aangevallen voelen wanneer het om 'hun' voetbalclub gaan. Ik ben een redelijke fanatieke AZ'er geweest, maar wat voor nut heeft voetbal precies... Dus om je druk te maken om dergelijke zaken vind ik lachwekkend. Dat mensen hier ook zoveel tijd aan besteden vind ik zonde van de tijd. Het is uiteindelijk maar een spelletje. Wanneer de spelers worden bedreigd in een spelletje, hoezo vinden mensen de reactie van Verbeek dan zielig? Haha!
Deze hele situatie is gewoon volledig te wijten aan dat de veiligheid niet is gewaarborgd, en dus een logisch gevolg heeft - niet meer verder spelen. Dit is Ajax haar verantwoordelijkheid en dus een duidelijke diskwalificatie op die gronden, wanneer de KNVB ook logisch kan zijn. Dat hele procedurele systeem komt me nek uit. Het allereerlijkst is verder spelen met een 1-0 stand 11v11.
Als het waar is dat die jongen al een stadionverbod had, zit Ajax heel diep in de problemen.
Maarja, Ajax is wel Ajax. Die toveren zich wellicht in een positief daglicht door wat connecties met de hoge piefen.
Ik stel voor dat alle AZ-supporters bij AZ-Ajax me z'n allen het veld oprennen om de keeper van Ajax te aaien en te kietelen totdat hij per ongeluk uitschiet met een van z'n armen van het lachen - voor rood.
Wat een mongool. Reis je af naar Amsterdam voor een mooi affiche en een spannende pot, krijg je dit... Deze situatie kent enkel verliezers wat mij betreft.
O bij de ingangen voor vak410 en f-side (zuid) moet je je altijd legitimeren. Andere vakken niet en deze wedstrijd was niet ngeschaald als risicowedstrijd, het is ook bijna niet te doen om een hele ArenA op id te controleren, dat kun je Ajax moeilijk verwijten. Wat mij betreft voeren we zwaardere wetgeving in, stadionverbod --> melden op politiebureau als je club speelt. Beste oplossing is denk ik rood seponeren en uitspelen. Wat een kutavond was het ineens
Oorspronkelijk gepost door KeesAZ
Elke debiel die zegt dat Esteban niets had mogen doen wens ik eenzelfde situatie toe.
Primaire reactie op attack = defend. En dan zorg je ervoor dat die gozer op de grond blijft door te trappen op de benen. Je zorgt niet voor schade, maar wel voor je eigen veiligheid.
Je kan ook duidelijk zien dat Esteban in paniek is en denkt dat er nog meer supporters volgen. Aangezien hij zich in vechthouding omdraait naar de eerste steward die arriveert. Toen hij zag dat het geen supporter was maar een steward, was het klaar.Sowieso is ajax hier schuldig. Ik ben het ermee eens dat het overal kan gebeuren, maar de club is verantwoordelijk voor de veiligheid. Dus om deze debiel tegen te houden.
Volgens RTV-NH had deze jongen ook nog is een stadionverbod. Dat maakt het nog kwalijker. Sancties voor de club lijken mij dan ook niet meer dan logisch.Verder is Naaihuis volledig incompetent. Niet eerst even naar Esteban gaan om te kijken hoe het met hem is, maar zo snel mogelijk die rode kaart trekken.
En dan laten we de overduidelijke penalty en rode kaart voor enoh maar achterwege.
Jouw AZ bril maakt me altijd aan het lachen.
Oorspronkelijk gepost door Orodin
Net op het nieuws: de rode kaart van Esteban wordt geseponeerd.
ik was je voor jonge:D
Erg triest allemaal, maar het volgende:
Wat zou Verbeek hebben gedaan als AZ met 0-2 aan de leiding zou hebben gestaan? Ik denk dat ik het antwoord wel weet.