Ga naar het forum
Hup, Holland, Hup -...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Hup, Holland, Hup - Congratulations!

96 Berichten
42 Gebruikers
0 Reacties
12.5 K Weergaven

Oorspronkelijk gepost door anunaki
het was geen buitenspel

als je zonder toestemming van de scheids buiten de lijnen gaat, tel je nog gewoon mee als veldspeler

Volgens de UEFA regels dus...dus idd geen buitenspel

Bizar dat het volgens de nationale regels wel buitenspel zou zijn...

Herseel
Oldschool Grinder

Het was idd maar net buitenspel als het al buitenspel zou zijn. Los hiervan vind ik wel dat het eigenlijk buitenspel zou moeten zijn. Een speler die buiten het veld "gekwetst" ligt (of een beetje pijn heeft om het voor voetballers te laten opgaan :tongue: ) kan je toch niet meetellen...

Van der Sar heb ik altijd al goed gevonden en die heeft gisteren zeker weer zijn werk gedaan. De bal die door de benen van een verdediger gaat in het begin van de match was niet zo makkelijk als het leek denk ik zo.

En als ie dan in het veld geblesseerd ligt?

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens :)

huh? volgens nationale regels wel buitenspel?

er is toch maar 1 set spelregels voor voetbal? Van de Fifa? En regel 11 daarvan zegt dat je iemand niet buitenspel kan zetten door buiten het veld te stappen?

of begrijp ik het nu helemaal verkeerd

Hmmm, Van Nistelrooy scoort toch alleen uit buitenspel. Dus het feit dat hij scoort, zegt genoeg ;). Nee, serieus, een geblesseerde speler die buiten het veld ligt kan toch echt niet het buitenspel opheffen... Als dat de regel is, dan is die al even dom als een gele kaart trekken voor bloesje uittrekken.

Voor de rest, één van de mooiste en moedigste wedstrijden die ik al gezien heb in een eindronde. Die aanvallen waren échte top...: jullie team heeft cohones.

die regel is op zich niet dom, alleen zijn er (zoals bij elke regel) situaties te bedenken waarbij het onhandig uitkomt.

Maarja, als een verdediger door over de achterlijn te stappen iemand buitenspel kan zetten, is dat ook behoorlijk zuur

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

ja indit geval had het inderdaad buitenspel kunnen zijn. maar wanneer je door over de lijn te stappen (als je geblesseerd bent) iemand buitenspel kan zetten, dan zal dat natuurlijk leiden tot spelers die constant over de achterlijn stappen en dan een blessure/extreme pijn faken, waardoor de aanvaller buitenspel staat.

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik vind het een volkomen logische regel. Niet omdat het nu in ons voordeel was, maar omdat je grenzen moet trekken. Dan zou iedere speler die even buiten de lijn komt te liggen na bv. een sliding, ook moeten gaan wachten op een signaal van de scheidsrechter om weer terug te mogen komen. Dat wordt onspeelbaar.

Bovendien is op dat moment niet afgefloten dus kan de speler ook gewoon een toneelstukje opvoeren. Zolang de wedstrijd loopt is hij m.i. gewoon in het spel tot hij door de scheids uit het spel is gehaald.

Je kunt je hooguit afvragen of hij niet eerst had moeten kijken hoe het mnet die speler ging, maar dat doe je niet in zo'n aanval denk ik

Ben maar een leek, maar zo zie ik het.

Volkomen terecht doelpunt en goed geredeneerd en gehandeld van de arbitrage.

DeKuip
Elite Grinder

Ik vond de arbitrage sowieso erg goed.
Ze lieten veel doorspelen en weinig gele kaarten.
Die scheids heeft echt een prima wedstrijd gefloten!!

huh? volgens nationale regels wel buitenspel?

er is toch maar 1 set spelregels voor voetbal? Van de Fifa? En regel 11 daarvan zegt dat je iemand niet buitenspel kan zetten door buiten het veld te stappen?

of begrijp ik het nu helemaal verkeerd

FIFA en UEFA hebben soms kleine verschillen. Waarom het in (ik dacht) Griekenland en Portugal dan weer vlgs UEFA-regels zou zijn snap ik ook niet echt...

de regel is terecht en bovendien: Panucci werd geblesseerd door zijn EIGEN keeper......

ok dan

ik heb op de KNVB site gelezen dat wij in NL de FIFA regels volgen

en die zijn het in dit geval eens met die van de UEFA

ok dan

ik heb op de KNVB site gelezen dat wij in NL de FIFA regels volgen

en die zijn het in dit geval eens met die van de UEFA

Normaal volgen alle landencompetities de FIFA regels, dus dat is normaal.

UEFA regels zijn voor EK,UEFA Cup en CL. Blijkbaar is er op dit punt net wel een verschil (tenminste volgens de Belgische scheidsrechtersbaas)

elrio
PokerStrategist

nouja, er zullen altijd discussies blijven ontstaan over buitenspel. In iedere match komt er wel een situatie voor waar er over buitenspel kan gediscusieerd worden.
Een raar beest dat buitenspel :D

Yoghi
BlackMember

Afschaffen zou wel leuk zijn, wordt het veld groter. Tegenwoordig staat alles zo dicht op elkaar.

dan krijg je spitsen die de hele wedstrijd bij de keeper blijven staan, net als voordat het werd ingevoerd

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Euhm, komaan jullie overdrijven toch echt. Het gaat echt niet zomaar gepikt worden dat een speler even voor de lol over de lijn gaat om iemand buiten spel te zetten... Ik vind dit echt een goeie en noodzakelijke regel. Trouwens als ze iemand even van het veld dragen zeggen ze ook telkens: ze spelen nu met 10 man.

Yoghi
BlackMember

Kan er toch een verdediger bij blijven staan?

elrio
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Kan er toch een verdediger bij blijven staan?

Dat zal mooi voetbal geven de spitsen en verdedigers staan bij elkaar elk aan een goal en het middenveld vecht het uit :D

Herseel
Oldschool Grinder

Ik stem voor!

Nog iemand die Toni slecht vond trouwens? Ik vond die dat door Del Piero vervangen werd veel beter...