Goeiemorgen/-middag/-avond (hangt ervan af wanneer je het leest
),
Zoals de titel al doet vermoeden wil ik wat informatie voorafgaand aan de aanschaf van een koersfiets.
Het is namelijk zo dat mijn broer en ik samen wat zouden willen trainen en fietsen zou een deel van de training zijn. De training is vooral omdat we een betere conditie willen en gewoon fit in het algemeen willen blijven/worden.
Eventueel zouden we na een jaar af en toe eens voor de lol (niet dat we zouden rondkloten, maar niet met de bedoeling om iedereen eraf te lopen/zwemmen/fietsen) meedoen aan een paar plaatselijke (mini)triatlons.
Oke, dus daarom zouden we een koersfiets willen, maar geen van ons beide (hij is gierig en ik ben arm) wil daar (nu) echt veel geld voor neerleggen.
We hadden al op een site een nieuwe koersfiets gevonden van een niet echt bekend merk voor een euro of 400-500. Dit is natuurlijk niet veel voor een koersfiets en dus had ik nu graag geweten waar je vooral op moet letten bij de aankoop.
De grootte van frame is logisch het eerste.
Maar wat nog allemaal?
Ik denk aan de groepen (versnellingen, remmen, derailleur) , kader zelf, ..
Zo denk ik bv. dat er niet ZO veel verschil zit tussen de kaders? (ik ga er van uit dat ik geen carbon vind voor zo'n prijs, dus alu = alu toch?)
Een hele tekst; voor de tl;dr mensen: Waarop let je dus bij aankoop koersfiets..