Ga naar het forum
Van Gaal nieuwe bon...

Meldingen
Alles wissen

Van Gaal nieuwe bondscoach Nederlands elftal

20 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
2,281 Weergaven
Orodin
PokerStrategist

Bron: nu.nl

Van Gaal nieuwe bondscoach Oranje

HOOFDDORP - Louis van Gaal is door de KNVB benoemd tot bondscoach van het Nederlands elftal. Dat heeft de voetbalbond vrijdagavond bekendgemaakt.
Foto: KNVB

Van Gaal treedt per 1 augustus aan. De geboren Amsterdammer heeft een contract voor twee jaar ondertekend, tot en met het WK in Brazilië in 2014. Danny Blind zal hem assisteren.

De zestigjarige trainer volgt Bert van Marwijk op, die na het teleurstellende EK van vorige maand zijn ontslag indiende.

Van Gaal was begin deze eeuw ook al bondscoach van Oranje, zonder veel succes. Hij vertrok nadat het Nederlands elftal zich niet plaatste voor het WK in 2002.

De laatste klus van Louis van Gaal was als trainer bij Bayern München, waarmee hij de Champions League-finale bereikte maar in april vorig jaar vanwege tegenvallende resultaten werd ontslagen.

Dit jaar zou Van Gaal als algemeen directeur bij Ajax aan de slag gaan, maar door die benoeming zette de rechter in februari een streep omdat niet de juiste procedure was gevolgd.

Reactie Van Gaal
''Ik ben blij dat de KNVB mij heeft benaderd. Dit is de uitdaging waarop ik wachtte'', aldus Van Gaal in een eerste officiële reactie.

Ook de directeur betaald voetbal van de KNVB, Bert van Oostveen, toont zich tevreden en kijkt uit naar de samenwerking. "We zijn verheugd dat we er met elkaar zijn uitgekomen. We zochten een trainer met een schat aan ervaring en met persoonlijk en vakinhoudelijk overwicht. Van Gaal heeft zowel nationaal als internationaal zijn sporen verdiend en wij kennen hem als een toegewijd en zeer gedreven coach."

"Binnenkort buigen we ons over de verdere invulling van de begeleidingsgroep van het Nederlands elftal'', aldus Van Oostveen.

Blind
Assistent-bondscoach Blind vertrok eerder dit jaar bij Ajax, waar hij hoofdtrainer Frank de Boer assisteerde en later op interim-basis technisch directeur was.

Hij zou ook bij Ajax al gaan samenwerken met Van Gaal, die zijn trainer was toen Ajax in 1995 de Champions League won. Toen de rechter in februari besliste dat Van Gaals voorgenomen benoeming onrechtmatig was, stapte Blind op.

Beantwoorden
Citeren
19 reacties
Rogier
Oldschool Grinder

baas imo.

ook wel prettig voor Blind, die volgens een paar mensen die tegenover m wonen de afgelopen 2 jaar 10 jaar ouder is geworden

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

lijkt me een prima keuze

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Denk ook dat het een goeie keuze is. Ik hoop alleen van harte dat niet heel Nederland hem afbrandt als het WK over 2 jaar niet een geheel succes oplevert, terwijl hij dan nog bezig is nieuw beleid door te voeren, team met nieuwe spelers bij elkaar te krijgen (en als team te laten samenwerken), etc.etc...

Dat heeft me bij Van Marwijk ook zo ontzettend gestoord. Twee jaar geleden was ie de held van Nederland en nu brandde iedereen hem volledig af. Wat een onzin (nog steeds jammer dat ie weg is btw...)

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Orodin

Twee jaar geleden was ie de held van Nederland en nu brandde iedereen hem volledig af. Wat een onzin (nog steeds jammer dat ie weg is btw...)

Daarin geef ik je gelijk. Begint steeds meer op Engeland te lijken hier qua bondscoachschap. Ik baalde ook flink van die wedstrijden maar als je naar álle wedstrijden (inclusief kwalificaties) kijkt was er vaak meer te genieten dan te irriteren.

Ben benieuwd wie Van Gaal eruit zet en welke spelers hij voor het eerst zal selecteren. Hij is altijd van het jonge talent geweest en die hebben we zeker weten in Nederland. Spelers als Maher, Narsingh. De Jong etc

(edit: ik bedoel: Laat spelen ipv selecteren)

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

obv betekent dit dat Robben wel zal spelen wss, maar er zal wel een verjonging plaatsvinden.

De Jong zal altijd een matige keuze zijn, gezien RvP en KJH gewoon te goed zijn om te ditchen. Dus ik verwacht dat die niet superveel zal spelen maar wel zn minuten meepakt

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

Denk ook dat het een goeie keuze is. Ik hoop alleen van harte dat niet heel Nederland hem afbrandt als de WK-kwalificatie niet een geheel succes oplevert

FYP :coolface:
En ik die dacht dat jullie iets hadden geleerd na het EK :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door wcgrutto

Denk ook dat het een goeie keuze is. Ik hoop alleen van harte dat niet heel Nederland hem afbrandt als de WK-kwalificatie niet een geheel succes oplevert

FYP :coolface:
En ik die dacht dat jullie iets hadden geleerd na het EK :coolface:

realistisch gezien is t belachelijk als je 2e in een groep eindigt met Turkije als grootste competitie. De groep van Belgie is een stuk zwaarder, en de groep met Rusland en Portugal zou waarschijnlijk te zwaar zijn :)

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

true, ik kende jullie voorrrondegroep niet. Turkije is zelfs nog erger dan Denemarken :P

Ma tis wel nogal gebeurd, onder van Gaal.

Maar om even over dat afbranden te hebben . Is het niet vrij logisch dat coaches er meestal vandoor gaan door tegenvallende resultaten. Of het daarom aan de coach ligt? Ik krijg soms het idee dat spelersgroepen om de zoveel tijd gewoon nood hebben aan iets nieuws?

Beantwoorden
Citeren

Dat heeft me bij Van Marwijk ook zo ontzettend gestoord. Twee jaar geleden was ie de held van Nederland en nu brandde iedereen hem volledig af. Wat een onzin (nog steeds jammer dat ie weg is btw...)

En dit is waarom Nederland nooit kampioen zal worden. Veel te veel egoïstische spelers en de enigen die afgerekend worden zijn de coaches.

Zelf ben ik wel blij dat ie vertrekt, hij zat veel te veel Van Bommel voor te trekken. Niet dat het een slechte speler is, maar dat is ook zo'n "ik ben belangrijk" figuur en ik denk dat dat echt de sfeer in de groep negatief beïnvloedde.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

coaches die worden afgerekend op t resultaat heeft niks te maken met nederland of niet. Dat is gewoon super standaard, vooral gezien een coach ook de groepssfeer moet bewaken en dat absoluut niet is gelukt.

voorderest met je post eens

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Mwah, Nederland gaat echt nog wel kampioen worden hoor. Best veel goede spelers en ook coaches en net zoals bij poker zit er altijd wel een keer die run tussen dat alles lukt...

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Mwah, Nederland gaat echt nog wel kampioen worden hoor. Best veel goede spelers en ook coaches en net zoals bij poker zit er altijd wel een keer die run tussen dat alles lukt...

alleen niet in de komende 10 jaar wss :P

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

^ Nederland haalt vrijwel altijd de kwart, halve of zelf de finales op eindrondes. Zelden zien we zo'n afgang als dit jaar. En ja, het was inderdaad Van Gaal die er mede debet aan was dat 'we' ons niet plaatste in 2002. Dat we een kleine kans hebben in de komende 10 jaar een finale te winnen of uberhaupt te halen, zeker gezien het feit dat er volgend EK ook nog meer landen mee gaan doen, zal inderdaad klein zijn. Maar wat wil je tegen landen met 60, 70, 80, 150 miljoen mensen. De spoeling is dun maar de opleiding en de vele amateurclubs, trapveldjes die wij in Nederland hebben zorgt altijd voor talent. Misschien een voordeel dat we een een vlak land hebben :) Zie nergens ter wereld zoveel voetbalveldjes als hier in woonwijken.

Edit: Op zich werkt het trouwens in ons voordeel met meer landen. Minder kans op zo'n poule als dit jaar :f_love:

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

Een strenge schoolmeester kan denk ik even geen kwaad na afgelopen EK :) Bovendien moeten we gaan verjongen en doorselecteren richting 2016 wat mij betreft, Van Gaal kan dat als geen ander :)

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx

En dit is waarom Nederland nooit kampioen zal worden. Veel te veel egoïstische spelers en de enigen die afgerekend worden zijn de coaches.

Zelf ben ik wel blij dat ie vertrekt, hij zat veel te veel Van Bommel voor te trekken. Niet dat het een slechte speler is, maar dat is ook zo'n "ik ben belangrijk" figuur en ik denk dat dat echt de sfeer in de groep negatief beïnvloedde.

Ik weet niet waarom je die quote van mij gebruikt in je reactie?? Je reactie heeft namelijk niets te maken met wat ik zei...

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door mvd1978
^ Nederland haalt vrijwel altijd de kwart, halve of zelf de finales op eindrondes. Zelden zien we zo'n afgang als dit jaar. En ja, het was inderdaad Van Gaal die er mede debet aan was dat 'we' ons niet plaatste in 2002. Dat we een kleine kans hebben in de komende 10 jaar een finale te winnen of uberhaupt te halen, zeker gezien het feit dat er volgend EK ook nog meer landen mee gaan doen, zal inderdaad klein zijn. Maar wat wil je tegen landen met 60, 70, 80, 150 miljoen mensen. De spoeling is dun maar de opleiding en de vele amateurclubs, trapveldjes die wij in Nederland hebben zorgt altijd voor talent. Misschien een voordeel dat we een een vlak land hebben :) Zie nergens ter wereld zoveel voetbalveldjes als hier in woonwijken.

Edit: Op zich werkt het trouwens in ons voordeel met meer landen. Minder kans op zo'n poule als dit jaar :f_love:

er is een groot gapend gat na de ajax-generatie van 1995 die toen de CL wonnen, die is aangevuld met wat spelers als RvP/Robben/Huntelaar.

Probeer s spelers van 25 of jonger te noemen die nu een klein beetje bij in de buurt komen bij t niveau Van der Vaart van toen. Toen was de eredivisie ook nog een stuk hoger niveau, won NL internationaal ergens nog wat (feyenoord de EC2, PSV quarters of halve finale CL enzo)

Beantwoorden
Citeren

Ik weet niet waarom je die quote van mij gebruikt in je reactie?? Je reactie heeft namelijk niets te maken met wat ik zei...

Natuurlijk wel. Jij zei dat hij eerst de held was van Nederland omdat hij de finale haalde, en nu wordt hij afgebrandt. Mijn reactie hierop was dat dat de reden is dat Nederland nooit kampioen zal worden, omdat de coaches veel te veel beoordeeld worden op resultaat. Het is het tegenovergestelde van de politiek.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Rogier

Probeer s spelers van 25 of jonger te noemen die nu een klein beetje bij in de buurt komen bij t niveau Van der Vaart van toen. Toen was de eredivisie ook nog een stuk hoger niveau, won NL internationaal ergens nog wat (feyenoord de EC2, PSV quarters of halve finale CL enzo)

Miss gregory van der Wiel?

Beantwoorden
Citeren
Gangstahhh
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door martijnde666

Oorspronkelijk gepost door Rogier

Miss gregory van der Wiel?

Nah die viel me echt zeldzaam tegen op het EK, alles wat hij normaal goed doet, deed hij nu niet

Beantwoorden
Citeren