Komaan! nog 1 iemand en we kunnen vertrekken!
PLAYER: KiBr
NAME: Joe Goldfish
HISTORY: Als enige vishandelaar in het dorp heeft Joe bijzonder veel succes. Vissen zijn dan ook erg in trek bij de dorpsbewoners en Joe weet zijn zelfgevangen vissen dan ook nagenoeg altijd te verkopen.
Alhoewel hij een bloeiende zaak heeft is Joe allerminst rijk. Zijn geld jaagt hij er meestal door, aan allerlei weddenschappen met de andere dorpsbewoners (die hij meestal verliest en hij ook nooit geluk heeft!) en de rest drinkt hij op in de kroeg, maar dit stoort Joe allerminst, hij is van de mening dat geld moet rollen.
Ok, we zijn nu met 9 spelers en ikzelf als spelleider.
Maandag wordt ik bij wijze van de start van het spel vermoord en zal er een eerste doodsbericht komen over mij, vermits ik als spelleider moeilijk kan meedoen. In dit bericht komen +-3 hints, waarvan er minstens 1 naar een weerwolf verwijst.
Even herhalen van de functies:
2 weerwolven
1 ziener
1 beschermengel
1 jager
5 burgers
En naast deze functies ook 2 geliefden.
Deze functie krijgen jullie dit weekend doorgestuurd. Mensen die nog willen meespelen, kunnen nog snel proberen te zijn, en dan zet ik ze er nog bij.
Vanaf maandag kunnen jullie overleggen om iemand te lynchen.
Enkele extra regels voor het spelverloop iets te verbeteren:
* Iedereen moet stemmen. 2 keer na elkaar niet stemmen is instant death.
* Er mag ook gecommuniceerd worden over het spel buiten de topic, er mag samengespannen worden, wat je maar wil. Post je belangrijkste conclusies wel in de topic uiteraard. Doden mogen ook nog meepraten en nog mee hints zoeken.
Echter: restricted information mag niet uitgewisseld worden. Dus, als de ziener sterft, mag hij niet posten welke rollen hij heeft opgevraagd, als een weerwolf sterft, mag hij zijn soortgenoten niet verraden, enzoverder.
Oorspronkelijk gepost door Marple08
Heb geen idee hoe het spel gaat werken, maar dat zien we dan wel weer.
Same here maar het lijkt alvast niet moeilijk
AANPASSING!
Alle mensen hebben nu een rol gekregen in een mail, als je hem niet hebt aangekregen dan zet je het hier maar.
Als je rolgerelateerde vragen hebt en je weet niet zeker of je het kan vragen op het forum dan stuur je maar een mailtje en dan zet ik eventueel uitleg op het forum.
Het spel begint vrijdag om 00:01.
Het is dag van vrijdag 00:01 tot maandag 23:59.
Dan is het nacht van dinsdag 00:01 tot woensdag 23:59.
Overdag discussiëren jullie dus over wat de hints betekenen, wie jullie verdenken, etc.
s'Nachts sturen alle speciale rollen mij een mail met hun acties zoals ik hen heb uitgelegd.
Als jullie snel sturen kan ik eventueel ook sneller een doodsbericht opstellen, zodat we sneller verderkunnen.
Tot op mijn sterftedag morgen!
BERICHT DES DOODS
Het was laat die avond. Gertjie pakte zijn gitaar in en verliet de stank van de dorpskroeg om de stank van buiten in te wandelen. De koelte van de buitenlucht deed hem niettemin goed. Hij liep richting zijn huisje in het maanlicht toen hij plotseling langs achter aangevallen werd door een weerwolf. Het wilde beest overmande hem, gooide hem tegen de grond en maakte zich klaar om de laatste slag toe te dienen. Vlak voor hij stierf mompelde hij nog tegen het beest zijn laatste woorden: “Jij mijn vriend?” *Reutel*
Het bloedende lijk van Gertjie werd de volgende ochtend ontdekt en na verder onderzoek lijkt minstens 1 weerwolf hierbij de dader te zijn. Een klopjacht begint in Winak…
-----------------------------------------------------------------------------------
SLACHTOFFER: Gertjie/Mezmy
IDENTITEIT: Burger/Spelleider
-----------------------------------------------------------------------------------
Discussiëer er op los!
Stemmen kan tot maandag 23.59
BERICHT DES DOODS Het was laat die avond. Gertjie pakte zijn gitaar in en verliet de stank van de dorpskroeg om de stank van buiten in te wandelen. De koelte van de buitenlucht deed hem niettemin goed. Hij liep richting zijn huisje in het maanlicht toen hij plotseling langs achter aangevallen werd door een weerwolf. Het wilde beest overmande hem, gooide hem tegen de grond en maakte zich klaar om de laatste slag toe te dienen. Vlak voor hij stierf mompelde hij nog tegen het beest zijn laatste woorden: “Jij mijn vriend?” *Reutel* Het bloedende lijk van Gertjie werd de volgende ochtend ontdekt en na verder onderzoek lijkt minstens 1 weerwolf hierbij de dader te zijn. Een klopjacht begint in Winak…
Aan mij de eer om het als eerste te proberen:
Het gedeelte over dorpskroeg lijkt op kibr of mijzelf te slaan, ben ook van mening dat de stank een mogelijke hint is.
Hoewel onwaarschijnlijk, mompelde kan op Spaarvarken slaan (praten met dieren). Waarschijnlijker lijkt mij dat de onduidelijk geformuleerde zin op Pvdheuvel slaat.
Succes in het spel allen!
Mompelde tegen het beest kan idd op Zwijntje slaan, hoezo denk jij dat het op Henk slaat?
Stank kan op de vishandel van Joe Goldfish slaan
mijn vriend kan op de vriendjespolitiek van Elrio slaan
PS: het lijkt mij gemakkelijker om NAME te gebruiken om misverstanden te vermijden.
Ik snap het spel niet goed, wat moet ik juist doen als weerwolf?
No seriously, just kidding... or am I?
Voor de duidelijkheid: weerwolven moeten zorgen dat burgers gelynched worden door ze verdacht te maken, en andersom. Alleen weten de burgers niet wie de weerwolven zijn..
mogelijke daders in mijn ogen, vanwege de bar/stank
Doler, Voetsel, Joe Goldfish, Zwijntje
Opvallend is dat juist Voetsel gelijk de verdenking probeert te verleggen naar mij en Zwijntje. Ik vermoed hierdoor dat juist Voetsel een weerwolf is, en dat dit bewijst dat Zwijntje en ik dat niet zijn.
(Mocht Voetsel geen weerwolf zijn, dan is Zwijntje automatisch weer verdacht.)
Stank kan inderdaad heel goed slaan op Joe Goldfish, en daarnaast is hij vaak in de kroeg te vinden, net als Gertjie, waardoor Gertjie hem waarschijnlijk wel als vriend beschouwd.
als ik even het verhaal overloop dan kom ik tot de volgende conclusies ...
Dorpskroeg
... Dit kan op deze bewoners slaan : Doler (drankprobleem), Voetsel (woont in herberg)
-> Zwijntje daarentegen zie ik als klein meisje en met haar ouders met een drankprobleem niet in de kroeg zitten.
-> Thrall heeft geen drankprobleem dus de kans dat hij in de kroeg zit is ook heel klein, of wel is het voor te kaarten
Dan komen we bij de tweede belangrijke tip
verliet de stank van de dorpskroeg om de stank van buiten in te wandelen
De stank in de dorpskroeg, ok daar kan ik nog inkomen dat er zowiezo een onfrisse geur hangt, maar de echte hint is dat er een stank buiten hangt, wat wil zeggen, dat er al iets of iemand buiten stond die de stank veroorzaakte toen Gertjie buiten wandelde, als deze persoon hem volgde dan zou hij deze stank niet onmiddellijk ruiken!!!
Aangezien Zwijntje iemand is die ik al zeker niet in de kroeg zou zien, kan het zijn dat ze het slachtoffer buiten stond op te wachten, en ze is onverzorgd en hangt veel rond dieren wat de stank kan veroorzaken.
Iemand die savonds naar de kroeg gaat, zorgt ervoor dat hij verzorgd is, maar iemand die niet van plan is binnen te gaan ...
mompelde
Dit wordt hier aangehaald als hint, maar IMO is dit niet echt een hint, omdat het slachtoffer mompelde en niet de dader.
jij mijn vriend
Dit is iets dat juist Elrio uitsluit als dader ipv hem verdacht maakt, omdat hij iemand is die veel belang hecht aan vriendschap en deze niet verraadt.
Aangezien Doler door de meeste dorpsbewoners wordt gemeden, kan deze tip op Voetsel slaan, die hij kent uit de kroeg.
In mijn ogen zijn de mogelijke daders Voetsel of Zwijntje.
Ik neig wel vooral naar Zwijntje door de tip over de stank.
"Jij mijn vriend" slaat mogelijk op "Et tu, Brute" afkomstig uit Shakespeare's Julius Ceasar.
Dit komt qua aanwijzing het dichtste bij Marcus Romitus in de buurt, vanwege zijn Latijn klinkende naam, en wellicht zijn literuur/filosofie achtergrond.
Lijkt alleen wat vergezocht...