Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

WK Voetbal 2014

503 Berichten
52 Gebruikers
0 Reacties
74.7 K Weergaven

Oorspronkelijk gepost door Christoph34
die eeuwige discussie over belgie en holland is zo triestig, ik woon op de nederlandse grens, en als het belgie-nederland is dan hoop ik op belgië , maar anders supporter ik evengoed voor nederland.. altijd zo belachelijk dit gedoe :facepalm:

?

Ik ben een Belg en supporter zowel voor België als Nederland. Als ze tegen elkaar spelen supporter ik vanzelfsprekend voor België maar ik maak er geen probleem van om toe te geven dat NL op dit moment beter is dan België. Ik breek niemand af, ik vind beide ploegen super. Er wordt hier niet gediscussiërd :P.

Beantwoorden
Citeren
Twisted1984
Elite Grinder

Iedereen is een beetje opportunistisch geworden na die 5-1. België heeft een heel solide team, met een mindere coach en vrij weinig ervaring op grote toernooien. Nederland heeft ook veel onervaren spelers, maar er zitten er toch 4 bij die alles al meegemaakt hebben en de rest kan optrekken.

Als het erop aan komt denk ik dat beide ploegen niet veel voor elkaar onder doen.

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door darko163
Ok.... zet de selectie van België dan maar eens naast die van Nederland.

Ik geef toe dat Lukaku nog lang geen van Persie is en Hazard is ook nog geen Robben... maar Vlaar komt nog niet aan de knieën van Kompany en Vertonghen, Vermaelen, van Buyten, Alderweireld zijn stuk voor stuk beter dan de Nederlandse verdedigers en spelen allemaal bij grotere teams.

Wat betreft doelmannen zijn Mignolet en Courtois ook beter dan Cilessen of Krul.

In het middenveld hebben jullie Sneijder en de Jong als grote namen, maar daar moeten jongens als Dembele, Witsel, Defour, Fellaini, Mirallas absoluut niet voor onderdoen.

Enkel in de aanval hebben jullie twee absolute toppers, maar in het algemeen hebben wij daar Hazard, Lukaku, de Bruyne, Januzaj, Mirallas, ...zet dat eens naast Depay, Lens, Kuyt en Huntelaar (hoewel die laatste wel veel beter kan).

Ik blijf erbij dat ze op papier sterker zouden moeten zijn dan Nederland. Het gemiddelde niveau van de Belgische selectie is gewoon hoger als je kijkt naar de teams waar ze spelen. Nederland heeft absolute toppers, maar de rest zijn spelers van Feyenoord, Ajax of de onderste regionen van de Premier League.

Zeg wat je wilt, dat is gewoon de kijk van een supporter (zo kijk ik uiteraard ook). Anders houden we het er gewoon op dat we het niet eens worden ;).

dembele doet inderdaad Niet onder Voor sneijder :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door darko163
Ok.... zet de selectie van België dan maar eens naast die van Nederland.

Ik geef toe dat Lukaku nog lang geen van Persie is en Hazard is ook nog geen Robben... maar Vlaar komt nog niet aan de knieën van Kompany en Vertonghen, Vermaelen, van Buyten, Alderweireld zijn stuk voor stuk beter dan de Nederlandse verdedigers en spelen allemaal bij grotere teams.

Wat betreft doelmannen zijn Mignolet en Courtois ook beter dan Cilessen of Krul.

In het middenveld hebben jullie Sneijder en de Jong als grote namen, maar daar moeten jongens als Dembele, Witsel, Defour, Fellaini, Mirallas absoluut niet voor onderdoen.

Enkel in de aanval hebben jullie twee absolute toppers, maar in het algemeen hebben wij daar Hazard, Lukaku, de Bruyne, Januzaj, Mirallas, ...zet dat eens naast Depay, Lens, Kuyt en Huntelaar (hoewel die laatste wel veel beter kan).

Ik blijf erbij dat ze op papier sterker zouden moeten zijn dan Nederland. Het gemiddelde niveau van de Belgische selectie is gewoon hoger als je kijkt naar de teams waar ze spelen. Nederland heeft absolute toppers, maar de rest zijn spelers van Feyenoord, Ajax of de onderste regionen van de Premier League.

Zeg wat je wilt, dat is gewoon de kijk van een supporter (zo kijk ik uiteraard ook). Anders houden we het er gewoon op dat we het niet eens worden ;).

Ik denk dat jij Cilessen nu stukje onderschat maar goed die heeft idd nog niet de status van Courtois dat klopt maar ja als je zag hoe hij die stift van die Spanjaard pakt en dus NL in wedstrijd houdt dat was prachtig :)

Verder eens (ondanks dat ik eerder anders zei), heb in mijn Scorito pool zelfs wel een Belg (Lukaku) en geen NL speler dus dat zegt ook wel weat. Nu hopen dat mijn vertrouwen niet wordt geschaad en hij tegen Algarije, Zuid Korea en Rusland speelt en er ook wat inlegt. Geen idee of hij vaste speler is anders word ik boos :rage:, maar zag hem in vermoedelijke opstellingen wel staan dus heb maar gegokt.

Enne wij hebben van Gaal die punten kan pakken tactisch is hij zeker niet te onderschatten en maakt jonge spelers ook echt beter!!

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Mooi, dan zijn we het daar over eens :P

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Yep, Lukaku is een basisspeler hoor ;).

En van Gaal mag van mij een standbeeld krijgen...dat is echt een toptrainer!

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Ach Christoph, dat is helemaal niet vervelend bedoeld hoor! Dat hoort toch gewoon bij de sport? Elk land heeft wel een ander land waar ze telkens mee vergelijken of waar er net wat meer competitiviteit is. Hoe denk je dat Nederland - Duitsland beleefd wordt? Of Frankrijk - Engeland, Schotland - Engeland, Argentinië - Brazilië, ..... noem maar op, maar dat geldt voor elk land. (en zelfs voor competitieteams, bv. Brugge vs Anderlecht, Feyenoord vs Ajax).

Zolang het respectvol blijft, maakt het wedstrijden in mijn ogen alleen maar leuker :).

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

This so much!

Vind alleen dat SDK wat kuttere voorspellingen moet gaan doen zo langzamerhand :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Christoph34
PokerStrategist

Gezonde rivaliteit is inderdaad leuk, ik woon aan de grens en morgen ga ik op groot scherm naar belgië kijken tussen 50% belgen en 50% nederlanders, maar ik lees nix anders meer en daar word ik beetje moe van ;)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Tsja we zitten hier met NL en BE en dan ga je elkaar soms beetje op zoeken, lijkt me ook niks raars aan zolang het maar respectvol gebeurd iig

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Vandaag komen eindelijk de Rode Duivels in actie.
Hopelijk wordt het een mooie wedstrijd vanavond voor hen tegen Algerije.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Nou van mij mag Lukaku er 5 maken en dat zeg ik als Nederlander _cool:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dan gaat hij meteen de geschiedenis in als de speler die in 1 wedstrijd op het WK 5x scoort. Volgens mij is dat nog nooit gebeurd :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ach 3 doe ik het ook voor, ik heb puntje of 30 nodig om in werkpool 1e plek te pakken :coolface:.

Beantwoorden
Citeren

Lukaku gaat het doen vanavond. Lock it up

Beantwoorden
Citeren

België heeft een zeer goede ploeg, maar NL heeft Van Gaal. De etterbak pur sang die van een middelmatige speler nog een topper maakt. Louis doet iets dat de meeste trainers van tegenwoordig niet kunnen: je technisch beter maken. Het voetje net 2 mm bijdraaien als je schiet, of je een halve meter naar links zetten zodat je een speler beter kunt bewaken. Slechts twee van de talloze voorbeelden.

Vanwege die verwaande Van Gaal komt NL toch weer onverwacht ver.

Discussie m.b.t. NL en BE? Onzinnig, want die Duitsers lopen straks weer met de beker onder ons raam door. Trouwens liever de Duitsers dan dat misselijke Brazilië of Argentinië....

Het toernooi tot nu toe is leuk om te zien, en de scheidsen doen nu eindelijk ook mee: één groot blunderfestival om de beoogde finale te verkrijgen: Argentinië-Brazilië.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Maar krijgen de Belgen al beetje kriebels in de buik?

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel
PokerStrategist

3-0 met 2 goals van Bart de Wever

Beantwoorden
Citeren
likeit27
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Dan gaat hij meteen de geschiedenis in als de speler die in 1 wedstrijd op het WK 5x scoort. Volgens mij is dat nog nooit gebeurd :f_biggrin:

Oleg Salenko ;)

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Nou van mij mag Lukaku er 5 maken en dat zeg ik als Nederlander _cool:

Zeg je ook alleen maar vanwege je poule :D

Beantwoorden
Citeren