Oorspronkelijk gepost door darko163
Ok.... zet de selectie van België dan maar eens naast die van Nederland.
Ik geef toe dat Lukaku nog lang geen van Persie is en Hazard is ook nog geen Robben... maar Vlaar komt nog niet aan de knieën van Kompany en Vertonghen, Vermaelen, van Buyten, Alderweireld zijn stuk voor stuk beter dan de Nederlandse verdedigers en spelen allemaal bij grotere teams.
Wat betreft doelmannen zijn Mignolet en Courtois ook beter dan Cilessen of Krul.
In het middenveld hebben jullie Sneijder en de Jong als grote namen, maar daar moeten jongens als Dembele, Witsel, Defour, Fellaini, Mirallas absoluut niet voor onderdoen.
Enkel in de aanval hebben jullie twee absolute toppers, maar in het algemeen hebben wij daar Hazard, Lukaku, de Bruyne, Januzaj, Mirallas, ...zet dat eens naast Depay, Lens, Kuyt en Huntelaar (hoewel die laatste wel veel beter kan).
Ik blijf erbij dat ze op papier sterker zouden moeten zijn dan Nederland. Het gemiddelde niveau van de Belgische selectie is gewoon hoger als je kijkt naar de teams waar ze spelen. Nederland heeft absolute toppers, maar de rest zijn spelers van Feyenoord, Ajax of de onderste regionen van de Premier League.
Zeg wat je wilt, dat is gewoon de kijk van een supporter (zo kijk ik uiteraard ook). Anders houden we het er gewoon op dat we het niet eens worden ;).
Ik denk dat jij Cilessen nu stukje onderschat maar goed die heeft idd nog niet de status van Courtois dat klopt maar ja als je zag hoe hij die stift van die Spanjaard pakt en dus NL in wedstrijd houdt dat was prachtig
Verder eens (ondanks dat ik eerder anders zei), heb in mijn Scorito pool zelfs wel een Belg (Lukaku) en geen NL speler dus dat zegt ook wel weat. Nu hopen dat mijn vertrouwen niet wordt geschaad en hij tegen Algarije, Zuid Korea en Rusland speelt en er ook wat inlegt. Geen idee of hij vaste speler is anders word ik boos :rage:, maar zag hem in vermoedelijke opstellingen wel staan dus heb maar gegokt.
Enne wij hebben van Gaal die punten kan pakken tactisch is hij zeker niet te onderschatten en maakt jonge spelers ook echt beter!!