Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

bankrol managment

55 Berichten
15 Gebruikers
0 Reacties
6,191 Weergaven

Oorspronkelijk gepost door rrrood

Oorspronkelijk gepost door levensgenieter2
Lees hier dat je minimaal $ 100 nodig hebt om redelijk normaal op de 0,01/0,02 cent te gaan spelen zonder broke te gaan. Naar mijn inziens heb je vanaf 20 euro al wel een redelijke basis ?

Een redelijk goede basis om snel blut te gaan als het een klein beetje tegen zit.

$ 20 misschien aan de lage kant maar $ 50 vind ik toch wel de maximale basis om het zo maar te zeggen.

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door rrrood

Lees hier dat je minimaal $ 100 nodig hebt om redelijk normaal op de 0,01/0,02 cent te gaan spelen zonder broke te gaan. Naar mijn inziens heb je vanaf 20 euro al wel een redelijke basis ?

Een redelijk goede basis om snel blut te gaan als het een klein beetje tegen zit.

$ 20 misschien aan de lage kant maar $ 50 vind ik toch wel de maximale basis om het zo maar te zeggen.

Tja als absolute beginner wil je een zo laag mogelijke risk of ruin, of je moet bijstorten makkelijk kunnen doen en het geen probleem vinden om broke te gaan. Aangezien er op deze site nadruk wordt gelegd om vanaf het begin een goede basis te leggen, hoort een solide bankrollmanagement hier bij. Dus zou ik beginnende spelers niet adviseren om zo weinig (10-15 BI) bankroll aan te houden.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

tja, ik kan alleen maar voor mezelf spreken.
Ik ben na de "play money" periode met $20 begonnen op de 1/2c tafeltjes 6max en na pakeweg 3 dagen was dat $40 en na een dikke week $100. Daarna bleef ik wat hangen, omdat ik ook sit and go's ontdekt had en shotjes zat te proberen op 10NL waarbij ik break even speelde (toen had ik nog niet van bankroll management gehoord). Uiteindelijk hebben de 1 dollar mtt's ervoor gezorgd dat ik een deftige bankroll kon uitbouwen door stelselmatig grotere mtt's te gaan spelen!

Maar terug naar de cashgames: Ik denk dat als je een beetje "normaal" speelt aan de 2NL tafeltjes, dat verliezen bijna onmogelijk is.

Maar dat is maar 1 ervaring. Voor de zekerheid kan je met $40 beginnen en overstappen naar 4NL of 5NL wanneer je 25 keer de buy in hebt. En terug zakken wanneer je 20 keer de buy in hebt. Enzovoort... Als je niet zo'n goede discipline hebt met geld dan zou sit and go of mtt een oplossing kunnen zijn.

Groet en succes,
Ad

Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz
Poker Player

omdat ik goed runde??? heb je wel goed gelezen wat ik zei ,ik zeg natuurlijk niet dat ik gelijk alles kan maar ik kan best wel spelen was mijn bedoeling van het zeggen.
runnen is zowizo goed ,maar heb de risico genomen en heb voor mij zeggen goed gespeeld met goede starters handen en zat trouwens wel 6 uur op de stoel dus je mag best wel zeggen dat ik goed heb gespeeld.
trouwen het is geen online het was een real table dus gezichten lezen etc,
je moet natuurlik niet de hele spel afhankelijk maken van brm want bluffen is ook een onderdeel van het spel en daar heb ik profijt van genomen die dag en met sterke handen de bluffers verslagen.

natuurlijk lees ik de artikelen vind ik erg belangrijk

Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz
Poker Player

100 is ok maar $60 of $50 moet kunnen

Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz
Poker Player

ik heb die artikel sit$go 180 bekeken maar ik begrijp 'ROI' niet wat betekend dat?
en ik speel geen hoge buy in ,maar heb ik begrepen in het artikel dat als je meerdere sit&go's tegelik speeld meer kans hebt op winst?

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

ROI = Return On Investment, en is een term die uit de economie komt. ROI slaat op hoeveel je terugwint uit een bepaalde investering. Als je bvb een investering doet van 10 miljoen en denk dat dat 15 miljoen extra winst gaat opleveren dan is je ROI 50% omdat je netto 5 miljoen extra winst hebt, dus 50% van je investering.

In poker dus een gelijkaardige berekening. ROI = netto winst / totaal buy-ins. Als je dus bvb 100 SNGs van $1.1 speelt en daarmee $132 won, dan heb je een ROI van 20%, want je totaal aan inzetten was $110 dus won je netto $22 wat dus 20% is van je totale inzet.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door tjingz
ik heb die artikel sit$go 180 bekeken maar ik begrijp 'ROI' niet wat betekend dat?
en ik speel geen hoge buy in ,maar heb ik begrepen in het artikel dat als je meerdere sit&go's tegelik speeld meer kans hebt op winst?

Is het wel mogelijk om een beetje je best te doen om leesbaar te typen. Want zo kom je niet echt geloofwaardig over -is mijn persoonlijke mening-.

Het verdedigen van of je goed runt of niet, vind ik persoonlijk ook vrij tot zeer zinloos, zelfkritiek is een manier om snel veel beter te worden! Als je dat niet hebt, zal je niet gemakkelijk beter worden.

En dan nog, logisch nadenken:

maar heb ik begrepen in het artikel dat als je meerdere sit&go's tegelik speeld meer kans hebt op winst?

Wat denk je zelf dat er hier mee bedoeld werd, heb je dat artikel goed gelezen en wat zijn je eigen conclusies daarover! En, wat is je vraag hier eigenlijk? Dat kan wel iets specifieker!

Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz
Poker Player

nou mijn vraag hierover iz,ik heb het artikel bekeken van 180 mans sit&go.
dan krijg ik een luisterfilmpje te zien over sit&go's.
niet dat ik er alles van begrepen heb daarom vraag ik het ook.
er werd in het filmpje gesproken over 40 tafels tegelijk spelen ,mijn vraag daarover is ,is dat mogelijk?en er werd ook over uurloon gesproken ivm met meer tafels spelen .kan iemand mij daar uitleg over geven?

bedankt alvast
tjingz

Beantwoorden
Citeren

Met alle respect snap dat je moeite hebt met spelling,zelf ben ik daar ook held in. Maar zou je er toch wat om kunnen denken. Na elke zin hoeft er geen enter tussen en neem aan dat je wel weet dat je na een punt weer met een hoofdletter begint ? Mocht je het in vervolg zo je berichten typen zou dat al een stuk leesbaarder wezen.

Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz
Poker Player

dus bij een 10c/5c cash game tafel heb ik dus een bankrol van $500 nodig?
en bij een$2.50 sit&go heb ik een bankrol van $125 nodig ongeacht hoeveel man?
kan iemand mij ook een artikel verwijzen waarin de brm van een tournooi is? is het ook 50x de buy in ? want tournooien hebben toch een lange wachttijd?

bedankt alvast
tjingz

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Begin nou eens rustig aan bij artikel 1 de basis. Lees rustig BRM door en ga nou eens uit van 40 BI per level, gewoon om te beginnen.
Natuurlijk kun je 40 tafels spelen, je moet er alleen wel hele dikke skills voor nodig hebben om dit ook profitabel te doen, voor een beginner is 1 à 2 genoeg, probeer die eerst eens bijna helemaal perfect te spelen. Daarna kun je kiezen om er een tafel bij te nemen.
Als je sng's wilt spelen zou ik een nog groter BRM aanhouden zeker net Multitable SNG's.

Maar mijn advies begin bij de basis artikelen en lees die door, ga pas verder lezen als je ze van voor tot achter kent, en kunt toepassen dat is nog belangrijker!

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Volgens mij heb jij er echt niks van begrepen :facepalm:.

Voor NL10 heb je een roll van $250 nodig.
Voor Sit&go's van $2,50 wordt geloof ik een BRM van 100 BI gehanteerd (verbeter me als ik het fout heb), dus dan heb je ook een roll van $250 nodig.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Je merkt vanzelf wel wanneer je meer tafels moet gaan spelen.
Dat moment komt er als je je verveelt en veel te veel tijd hebt tussen je beslissingen, dit terwijl je al een winstgevende speler bent! Dat merk je heus wel vanzelf hoor.

Begin bij het begin.

Als dit jou vraag is, of dat mogelijk is, dan is mijn antwoord simpel. Uiteraard, maar IK kan dat niet en mij interesseert dat ook niet. Wat dit evenwel met bankroll management te maken heeft, ontgaat me volledig!

Mijn TIP's om beter te worden:

Strategie artikelen lezen en erover praten met je maten.
Video's kijken en je eigen spel analyseren.
Je verdiepen in 1 bepaald type pokerspel: cash (starthanden in elke bepaalde positie) , sng of mtt (verschillende fases, cameleon).
En de tools die bij dat bepaalde type pokerspel passen aanschaffen, gebruiken.
Kritisch zijn tov jezelf.

Bij cashgames: Handen posten op het forum! Dit hielp mezelf in ieder geval enorm.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Je moet het zien in termen van Buy In (BI).
Bij blinds van 5c/10c is $10 de maximale buy in. (Dit is 100 big blinds.) En wordt als NL10 genoteerd.

Wat de lange wachttijd van een toernooi hiermee te maken heeft, ontgaat me volledig. Leg uit wat je bedoelt, voorlopig is het nog gedachten lezen en daar schijn ik niet goed in te zijn. Zodoende kan ik u ook geen gepast antwoord geven.

Als je het hebt over hoeveel je ergens voor nodig hebt om het te spelen (upmoven), moet je ook voor jezelf vastleggen wanneer je gaan downmoven naar een lagere limiet. (in termen van Buy In, dus bijvoorbeeld 20 BI, dit is dan bij NL10 -> $10*20=$200 :) )

Ik hoop dat je dit verhaal begrijpt, omdat het toch vrij tot zeer straightforward is!

Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz
Poker Player

volgens mij heb ik in het artikel van sit&go gelezen dat je meestal 50 bi's nodig hebt om een sit&go te spelen.ik heb de quiz gehaald trouwens :P
niet dat het wat voorstelde ,maar ja.
dus dat betekend dat als ik een sit&go van $2.50 speel,$125 br nodig heb,dus 50x$2.50=$125

kun je mij het artikel laten zien waar je een bankrol van $250 nodig hebt bij een nl10 casch game tafel?
want ik reken uit: bvb nl10 50x$10=$500
dus ook 50x de buy in

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Voor NL10 moet je dit maar even door lezen.

Klik hier

Beantwoorden
Citeren
Amnesia85
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door tjingz

kun je mij het artikel laten zien waar je een bankrol van $250 nodig hebt bij een nl10 casch game tafel?

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1534/1/

Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz
Poker Player

thanx voor de link iedereen

Beantwoorden
Citeren