Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Coewele

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
407 Weergaven
Coewele
PokerStrategist

Hallo iedereen!

Mij even voorstellen:

Ik ben Tom, Belg, 28j.

Wat mijn pokerervaring betreft kan ik het volgende kwijt. Maandelijks komen we met een groepje vrienden samen, waar we voor klein geld een pokeravond organiseren.
Online heb ik nog nooit voor echt geld gespeeld, maar met de $50 gratis bonus die PokerStrategy weggeeft, ben ik eens benieuwd of dit mij even goed afgaat dan de irl spellen.

Verder hoop ik nog een hele hoop over het spel te leren op deze site. Ik durf er geld op inzetten dat dit ook zo zal gebeuren...en nee, dit is geen bluf ;-).

Grtz,

Tom

6 reacties

Welkom op het forum, veel plezier !

Hey Tom!

Welkom bij PokerStrategy.com! :)

$50 gratis startkapitaal is natuurlijk een leuke manier om het poker ook online eens te proberen. Door al het materiaal wat je hier op de site kunt vinden zul je ook meteen weer een extra voorsprong krijgen op je vrienden, waardoor je hun weer wat 'klein geld' afhandig kunt maken. ;)

Zo te zien heb je je startkapitaal al ontvangen, dus je bent neem ik aan al begonnen? Welke variant ga je spelen?

Veel succes!
Xpload

Coewele Topicstarter
Coewele
PokerStrategist

Hey Xpload!

Thx!

Voila, dacht ik er ook aan. En als het dan nog kan door een site waar je nog een hele hoop kan bijleren, dan is dat extra goed meegenomen.

Momenteel is het de voorsprong op mijn vrienden proberen te houden. Voorlopig 8/10 maanden gewonnen. De eindoverwinning kan me ook nog moeilijk ontsnappen voor dit jaar. +28.68 vs -1.55 voor de tweede (we beginnen altijd met €5 buy-in en 1/2 cent blinds).

Ik was eerst van zin om sitngo te spelen, maar uiteindelijk besloten om dezelfde variant te spelen als wat ik irl speel, no limit hold'em cash games (micro), aan 6 player tafel.

Ik ben er inderdaad al ingevlogen.

En ik moet zeggen, de start was ronduit desastreus.

Zondag 1 sitngo om er in te komen => $48.8

Maandag ondanks een vrij tight spel ben ik vrij snel naar $41 gezakt (I know, klinkt raar ^^). Ik liep echt tegen de meest gekke handen aan. Maar...BRM uiteraard toegepast (dus $1 dollar buy-in op 1/2 cent tafels), en dus waren die bad beats niet catastrofaal. Even een uurtje pauze gepakt en besloten dat ik toch maar voor $2 buy-in ging gaan, om niet telkens als shortstack te beginnen en zo iets comfortabeler te kunnen spelen. Uiteindelijk dan de dag gisteren nog breakeven afgesloten, op $49.

Vandaag rustig verder blijven spelen, met een $50.58 tussenstand.

Dus, de slechte start uitgeveegd en weer vol goede moed verder pokeren ;-). Op naar de $100, zodat ik mij terug aan de "regels" van het BRM kan houden.

Je bent dus weer op de goede weg ;) Zo zien we het graag natuurlijk. Overigens is het wel verstandig om, als je de Bigstack Strategie volgt, echt met de volle stack aan tafel te gaan. Op NL2 (1/2 cent) is dat dus $2. Ik lees dat je eerst met $1 aan tafel ging zitten. Je zou kunnen zeggen dat dit 'veiliger' is, omdat je minder riskeert, maar je spel zou wiskundig gezien anders moeten zijn om dat profitabel te doen. ;) Met een halve stack profitabel spelen vergt meer kennis dan met een shortstack (20 big blinds) of een bigstack (100 big blinds).

Maar je hebt nog een prima bankroll om met een degelijk BRM (25 buy-ins voor BSS) NL2 te spelen, dus je kunt nog wel even vooruit.

Ik zie trouwens dat je Shorthanded (6-max) speelt. Over het algemeen zou ik zelf aanraden met Fullring te beginnen, om daar de basis onder de knie te krijgen en later over te stappen op Shorthanded. Maar je kunt er ook direct beginnen, al is de variance wel wat hoger.

Mocht je nog vragen hebben, just let me know ;)

Veel succes!

Coewele Topicstarter
Coewele
PokerStrategist

Ik was goed op weg => $2 buy-in naar $7 gespeeld. Dan in 2 handen terug naar af ($0.87). Eerste hand was netjes gespeeld van mijn tegenstander. A5 schoppen voor mij, pocket 4 tegenstander. Geen te hoge inzet preflop (paar centen). flop 8 4 8 (2 schoppen). Op de turn hit ik mijn flush, met alle gevolgen vandien. En de volgende hand ff niet helder meer nagedacht, weer een goede les geweest ^^.

Kalm gebleven, rustig terug opgewerkt en met de laatste hand van de avond toch nog van $2.xx naar $6 gegaan en dus op $53 momenteel.

Mag ik de 3 belangrijke handen van vanavond eens doorsturen? Dan kan je ze eens analyseren en zien waar ik beter een andere beslissing had genomen. Eentje zit heel duidelijk fout voor mij ;-).

Je raad van de BSS ga ik zeker opvolgen. Heb het al mogen ondervinden dat dit toch makkelijker speelt.

Vanwaar het aanraden van de Fullring? Ik ben Shorthanded meer gewoon, daar de maandelijkse pokeravond ook meestal met 5 à 6 man plaatsvindt. Ik wil gerust ook Fullring spelen. Je mag mij altijd even vertellen waar ik dan anders op moet letten dan bij het Shorthanded spel.

Alvast bedankt!

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

hey Coewele

woei, grote swing van $7 naar $0.87...das altijd vervelend als je zo een paar handen achter elkaar verliest. Wat je zou kunnen doen is als je met veel geld aan tafel zit en er zitten nog een paar andere spelers met zoveel geld, dat je dan van tafel gaat en een andere tafel zoekt. Zo kun je weer met $2 beginnen en voorkom je dat je potten van $8 speelt tegen andere spelers die veel geld hebben.

Over het posten van handen: Doe dat zeker! Dat is een perfecte manier om fouten uit je spel te halen doordat je ziet hoe andere spelers over het spel denken en in jouw situatie zouden spelen.

Je kunt deze het beste posten op het handbeoordelingsforum, daar worden ze ook beoordeeld door onze handbeoordelaars.

Hier vind je meer informatie over hoe je een hand kunt posten:

Uiteraard kun je ook nog even vragen als je hulp nodig hebt met het posten.