Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Hallo iedereen!

19 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
2,522 Weergaven
Cabooter
Legacy Member

Beste pokervrienden,

Ik ben Wouter, 20 jaar en woon op dit moment in Utrecht. Ik zwerf al een tijdje erg passief rond op Pokerstrategy, lees hier en daar een artikel en browse wat op het forum. Ik poker al een jaar of twee voor de fun, maar ben nu op zoek naar meer. Het is haast te zeggen dat mijn passie echt bij poker ligt. Ik kijk ontzettend veel naar professioneel poker zoals grote toernooien e.d..

Ik merk de laatste tijd flink wat verbetering in mijn spel, sinds ik wat meer tijd steek in het verdiepen van de strategie. Het spel begint me steeds meer te boeien en ik krijg er ontzettend veel plezier in. Ik speel voornamelijk sit&go's en af en toe wat cashgames, op microstakes. Sinds kort noteer ik al mijn sessies in Excel. Mijn bankroll is op dit moment $16,86. Dit is wat laag, maar ik heb er laatst wat afgehaald.

Mijn doel is om op alle factoren een betere pokerspeler te worden, en er een leuk zakcentje aan over te houden. Om het wat concreter te formuleren: Ik wil graag naar een bankroll van $500. Op een of andere manier lukt het helaas niet om via Pokerstars strategypoints door te geven naar Pokerstrategy. Ik weet ook niet hoe ik dit moet fixen.

Ik heb ontzettend veel zin om te beginnen! Ik waardeer elke tip en ieder advies wat jullie me geven om dit doel te bereiken, en waar ik zou moeten beginnen. Ook als jullie nog vragen hebben over mijzelf, vraag maar raak. :)

Groeten!

Beantwoorden
Citeren
18 reacties
Cabooter Topicstarter
Cabooter
Legacy Member

Ik heb eigenlijk al een vraagje.

Is het slim om bepaalde software te gaan gebruiken? Ik heb een de trial van PokerTracker gehad, maar die is inmiddels verlopen en ik weet niet of ik er $59,99 voor wil betalen.

Al het advies is welkom!

Bankroll inmiddels op $22,66. 3x 0,50 45 man Sng gespeeld. In eentje tweede geworden, en een $1,5 SnG gewonnen! Gaat de goede kant op.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hallo Wouter

Welkom op het PokerStrategy forum.

Ik zou zelf er eerst voor zorgen dat je een groot genoeg bankroll hebt om Pokertracker met je bankroll te kunnen betalen, want de 50c 45 mans en de $1,50 9, 18, 27 of 45 mans kun je ook zonder hud prima beaten zolang je ook notities maakt van je tegenstanders en dat kan prima op PokerStars.

Ik zag ook al dat je een hand had gepost op het handbeoordelingsforum op waarschijnlijk de verkeerde plek. Dus ik zou ook de belangrijke informatie van het handbeoordelingsforum goed bestuderen.

Verder kun je op de site genoeg video's en artikelen over poker vinden. Ook is het niet verkeerd om regelmatig een Nederlandse of Engelse coaching te volgen, zodat je daarmee aan je spel kunt werken en je kunt vragen stellen aan de betreffende coach.

Ik denk dat je hiermee voldoende informatie hebt voorlopig en mocht je verder nog vragen hebben stel ze gerust.

Groeten,
SDK1987
MTT Handjudge

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Hoi Wouter,

Welkom op Pokerstrategy.

Dat je geen Strategypoints krijgt van Pokerstars komt waarschijnlijk doordat je niet getracked bent. Je hebt je dus (waarschijnlijk) niet geregistreerd via de link op deze site of er is iets fout gegaan. Je kunt altijd een ticket sturen om dit even na te laten kijken. Of een andere room gaan zoeken waar je wel tracked kunt spelen al is dat wat lastiger voor iemand die mttsng speelt.

Wat software betreft zou ik ook even wachten tot je roll groot genoeg is. Op de lagere limieten is trackingsoftware niet echt noodzakelijk. Om handen makkelijk te converteren als je ze wilt posten op het forum kun je ook Sidekick gebruiken.

Schroom verder niet en post al je vragen hier op het forum. Genoeg mensen die 45mans spelen of gespeeld hebben die je zeker willen helpen.

gl

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Hallo Wouter en welkom! Als je niet direct bij het aanmaken van je account hebt aangegeven dat je via deze site daar gekomen bent gaat dat waarschijnlijk niet lukken, anders zou een mailtje naar Pokerstars en een mailtje hier snel helpen.

De lage limieten kun je prima aan met goed opletten en idd, wat SDK zegt, notities maken/ kleurtje geven ( reg/ fish/ tight of wat jij makkelijk vindt). Moet alleen wel zeggen dat het werken met HUD normaal is tegenwoordig, ook op de lage limieten en dat stats ook voor een goede beoordeling van je hand ook van belang zijn. Dezelfde kaarten speel je anders tegen andere tegenstanders. Verder helpt het je ook om zelf een goed inzicht te krijgen in je goede en zwakke punten zodat je gericht kunt werken aan je leaks.

Ik heb zelf vrij lang zonder gespeeld en dat vind ik achteraf gezien zonde omdat poker ook leuker wordt met Hem of PT. Zou het alleen niet nemen voor ik een goed inzicht had in de basis van de stats. Zitten veel mogelijkheden in en als je de basis niet snapt biedt het niet veel meerwaarde.

Leuk dat je zo enthousiast bent en met een beetje inspanning zal die 500 er wel komen. Veel plezier en succes!

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ik ga de reacties hierboven tegenspreken. Als je sowieso al 2 jaar pokert en van plan bent het nu eens echt serieus aan te pakken, vind ik PT4 (of HEM2) echt bijna een must. Het zal je gewoon veel meer voldoening geven om handen deftig te kunnen reviewen, je resultaten te kunnen bekijken over een bepaalde periode, etc... En dan heb ik het dus zelfs nog niet eens over het gebruik van een HUD wat een onderdeel is dat zich sowieso op termijn terugverdient.

Het argument over bankroll hoor ik wel vaker, maar sowieso hebben we al de luxe van een hobby te hebben die ons geld oplevert ipv geld kost. $60 is al goedkoper dan bvb een nieuwe PS3 game (om nu maar een voorbeeld te geven van iets waar veel pokerspelers wellicht met gemak wel geld aan uitgeven). Dus op zich zou de kostprijs voor de meesten geen probleem mogen zijn. Vraag is dan nog, of het zijn geld waard is, en dan vind ik dat het antwoord toch wel duidelijk ja is, zelfs voor micro-spelers.

PS: welkom :)

Beantwoorden
Citeren
Cabooter Topicstarter
Cabooter
Legacy Member

Ik zit er toch aan te denken om PT later te betalen met mijn bankroll. Dit komt ook door m´n huidige financiële situatie.

Is het een idee om te investeren in een Silver status? Voor de artikelen en dergelijke? Of is dat nog niet nodig.

Ik merk nog dat ik moeite heb met het vinden van het juiste aantal tafels om op te spelen. Als ik slechts één tafel speel merk ik dat ik vrij snel verveeld raak, wat we natuurlijk niet moeten hebben. Met twee tafels ben ik snel bang dat als ik op twee tafels tegelijk beslissingen moet maken, sneller de foute beslissing maak. Is dit te verhelpen door het juist meer te doen? Of is het slimmer om het toch bij die ene tafel te houden.

Ook ben ik weer even gezakt naar de $0,50 45 man SnG's. Deze passen wat beter in mijn bankrollmanagement dan de $1,50 SnG's.

Ik vind het moeilijk om te bepalen of er op de lange termijn iets inzit voor me, of dat ik aan het investeren ben in een bodemloze put.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is lastig in te schatten. Zou eerst maar eens wat handen gaan posten op het handbeoordelingsforum en dan kunnen we zien wat er nog aan schort aan je spel.

Beantwoorden
Citeren
ElDenisius
PokerStrategist

Vooral donbartos zijn filmpjes niet te missen prachtige voorbeelden ;) .

Succes !!!

Beantwoorden
Citeren
Cabooter Topicstarter
Cabooter
Legacy Member

Thanks voor alle positieve reacties!

DonBartos is zeker een goede speler om te volgen!

Ik zit in een prima upswing, vier $0,50 gespeeld afgelopen twee dagen. Twee gewonnen, eentje gebubbled en in eentje vrij vroeg eruit. Speel nog steeds één tafel per keer, dat verloopt te goed om daar nu van af te wijken. Bankroll up naar $28,40. Ik heb ook nog een bonus openstaan van $10, die moet ik vrijspelen voor 31 december. Dat komt helemaal goed.

Ik zal nog wat handjes plaatsten op het handbeoordelingsforum. Hier is in ieder geval een leuke die me hielp om het toernooi van net te winnen. :)

Known Players:
BU: 19954 - 17 bb
SB: 28941 - 24 bb
BB: 18605 - 16 bb

600/1200 No Limit Hold'em Toernooi (3 Handed)
Hand recorder voor deze hand:PokerStrategy.com SideKick 1.1.807.1

Preflop: Hero is BB met Q♥, Q♣
SB pays ante (75), Hero pays ante (75), BU pays ante (75), SB posts small blind (600), Hero posts big blind (1200), BU folds, SB raises to 1800, Hero 3-bets 3800, SB 4-bets 26466 and is all in, Hero calls and is all in, SB gets uncalled back (10336)

Flop: (37285 - 31.07 bb) A♣, 8♣, 2♥(2 Spelers)

Turn: (37285 - 31.07 bb) 8♥(2 Spelers)

River: (37285 - 31.07 bb) Q♠(2 Spelers)

EDIT: Ik zie dat ie de hand van m'n tegenstander niet meepakt, hoe fix ik dat? Hij had in ieder geval AK. ^^

Ik hou jullie op de hoogte!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Voor handjudging is het juist wel fijn dat ik de hand van tegenstander niet weet, want dat kan invloed hebben op je visie ook al is dat slecht.

NH verder :pokerface:

Beantwoorden
Citeren
Cabooter Topicstarter
Cabooter
Legacy Member

Ik snap het. Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar het is vrij logisch eigenlijk.

Vandaar dat mensen de uitslag ook vaak in spoilers zetten.

Tijd voor nog een SnG´tje. :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Succes met je SNG :pokerface:

Beantwoorden
Citeren
Cabooter Topicstarter
Cabooter
Legacy Member

Zo, de laatste tijd behoorlijk druk gehad. Nieuwe baan gevonden en moet op zoek naar een nieuwe woonplek. Weinig tijd om te pokeren. De tijd die ik heb gepokerd ging niet fantastisch. Weinig geluk, op zich wel tevreden over m'n spel. Ik begin nu wel software als pokertracker of HM2 te missen. Aan de andere kant wel een lekker motivatiefactor om voor te werken en te leren. Zit er ook aan te denken om een blogje te starten, om mezelf extra te motiveren!

Komende twee/drie dagen veel vrije tijd, dus lekker veel poker! Bankroll op $22,40. Als ik onder de $20 dollar kom, switch ik naar de $0,25 SnG's, in plaats van de $0,50.

Ik hou jullie op de hoogte!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Veel succes met je nieuwe baan en het zoeken van een huis.
Verder veel plezier met je paar vrije dagen en het pokeren :pokerface:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Cabooter
Is het een idee om te investeren in een Silver status? Voor de artikelen en dergelijke? Of is dat nog niet nodig.

Allereerst ook van mij nog een welkom :coolface: en om je vraag te beantwoorden tsja dat is een keuze die je zelf moet maken. Als je een tracked account kunt maken op een room die je bevalt dan kun je door 10 dagen 1 StrategyPoint te halen al Silver worden. Als je namelijk op een dag 1 SP haalt dan zul je er 10 als bonus cadeau krijgen en zo kun je met relatief weinig moeite alsnog een status omhoog.

Mocht je nog hulp nodig hebben bij deze keuze van een alternatieve room dan kun je in deze thread je wensen achterlaten en dan zul je op basis daarvan een advies krijgen.

mvg pcbeem _cool:

Beantwoorden
Citeren
Cabooter Topicstarter
Cabooter
Legacy Member

Geweldige sessie gehad net! Mooie planning gemaakt voor mezelf vandaag, met de eerste sessie om 11:00. 4x 0,50 SnG gespeeld. Twee keer eerste en een keer tweede! Voelt ontzettend goed.

Zo de Pokerschool League Qualifier meepakken en om 16:00 weer vier SnG's open! Hopen dat de tweede run net zo lekker zal gaan.

Bankroll omhoog naar $31,50.

Beantwoorden
Citeren
Cabooter Topicstarter
Cabooter
Legacy Member

Eeeeeeen die win ik! Premier Skill League Qualifier is in de pocket. $28,34 erbij en bankroll verdubbeld bijna naar $58,71! Wat een mooie dag vandaag!

Straks nog wat SnG'tjes er doorheen knallen!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

GG in de qualifier en succes in de SNG's :pokerface:

Beantwoorden
Citeren