Nu pas?
Tsja, voorstellen. Lange tijd nadat ik me hier heb aangemeld dan toch maar. Mijn aanmelding staat vrijwel gelijk aan mijn allereerste kennismaking met poker. Destijds helaas net al zelf bij partypoker een account gemaakt en dus de $50 free maar laten schieten...
Over mezelf
Mag mezelf nog heel even twintiger noemen, werk fulltime bij een grote bank en hoop dit jaar af te studeren in bedrijfskunde (deeltijd). Heb twee grote passies: zolang ik me kan herinneren bergen/wintersport en sinds ongeveer anderhalf/twee jaar poker. Helaas door fulltime baan + deeltijdstudie niet altijd zoveel tijd voor poker als ik zal willen.
De aanleiding om te gaan pokeren
Na jaren fanatiek online gamer geweest te zijn in diverse genres was ik er wel op uitgekeken. Hoewel de pokerboom grotendeels langs me heen was gegaan had ik er toch wat over gehoord, dus toen ik stopte met online gamen vond ik dat de moeite waard. Als ik net zoveel tijd in poker had gestopt als in andere games, zo redeneerde ik, had ik inmiddels goed geld verdient. Bovendien ben ik wel heel competitief, dus dat kon ik hier ook in kwijt. Zo gezegd, zo gedaan en ik stortte $25 op partypoker.
Het prille begin, de eerste stappen
Tight is right, dat had ik wel meegekregen. Na enkele $1 sngs gespeeld te hebben (meeste verloren), begon een vriend van mij ook, op de 4NL beginner tables. Dat leek mij ook wel wat. Hoewel ik niet door veel kennis gehinderd werd liep het lekker. Ik las supersystem, nam een trial op pokertracker3 en leegde alle visjes op de FR beginner tables. Doordat er maar 2 tafels van draaide leerde ik ook "regs" daar goed bespelen (fold to flop cbet 0, fold to turn cbet 90%, daar ging ik als een malle op los en herinner ik me nu nog goed!). M'n bankroll was in een anderhalve maand ruim boven de $100 gekomen, alles volgens plan... Tot ik de beginner tafels af moest, normale reguliere tafels... waren niet vriendelijk voor me.
Een stapje vooruit, twee terug
Via FullTilt (zonder rakeback, affiliate of iets, maar wel rush) naar 888 (om HoldemManager te scoren). Afwisselend speelde ik husng (ft) en cash (888). Na een enorme rush op 888 (spelers zoveel fishier dan op party/ft) roll gesplit. BAM van m'n opgebouwde $250 was nog $100 over, bedankt fulltilt!
In de tweede versnelling
Bij 888 gebleven met focus op cash, heel langzaam roll opgebouwd naar $300-400. Toen een tijdje 6max hyperturbo's gespeeld. Die waren zo fishy met een enorm volume, dat ik voor het eerst goud werd en een bankroll had om hoger cash te spelen.
In de derde versnelling
De 20NL op 888 liep heerlijk, met een winrate van 20bb/100 over 40k hands ging het opeens heel hard met m'n roll. Overstap naar 50NL leverde een lagere winrate op over de volgende 50k hands, maar nog altijd 8-9bb/100.
Remmen voor de bocht
Begin dit jaar liep alles heerlijk. Mijn eerste shots op 100NL konden niet uitblijven terwijl m'n roll steady bleef groeien. Dit liep niet volgens plan... 7 buyins onder EV en 9 down. Tijdens een semitilt shot op 200 (met insane vis) daar 3 buyins down...
Gelukkig kwam vakantie eraan, dus in juni/juli nauwelijks gespeeld en in augustus vers op een nieuwe room via pokerstrategy gesigned om eens een ander netwerk te proberen.
Plannen vanaf nu
Hoewel ik nog rolled ben voor 50nl heb ik even een stapje terug gedaan en ben op ongame op 20nl begonnen. Tot nu toe een kleine 10 buyins up. Gaat lekker. Mijn doel is om uiteindelijk tot 1k NL (of tegen die tijd nog hoger, maar dat is een mooi streven iig) te komen met verantwoord BRM. Hopelijk kunnen videos/artikelen etc van pokerstrategy daaraan bijdragen. Ook neem ik me altijd voor om actief deel te nemen in forumdiscussies (ook op andere fora waar ik wel eens heb aangemeld), maar doe dit zelden. Daar wil ik dus ook aan werken.
tldr: Weinig tijd, veel ambitie, nieuwe start op 20NL op Ongame netwerk.