Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Sjaakie013!

9 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
889 Weergaven
sjaakie013
Poker Player

Beste mensen,

Na een klein aantal post op dit forum, en omdat ik het spelletje gewoon wil blijven spelen, hier toch even een 'stel jezelf voor' post.

Mijn naam is Niels, ben 20 jaar en kom uit Tilburg. De naam Sjaakie013 is al vrij oud voor mij, ik werd altijd sjaakie genoemd en de 013 is natuurlijk van Tilburg.

Op de pokerrooms ben ik op dit moment te vinden op poker770. Helaas heb ik mijn startkapitaal van $50 niet meer aangezien ik die al een half jaar geleden ben gestart en die dus nu verlopen is.

Speelde voornamelijk toernooitjes maar ben er nu achtergekomen dat de cashgames ook wel leuk zijn en ben me dus hierop aan het richten en ik heb gekozen voor de BBS. Deze lijkt me het meest interessant en ik denk dat je met deze strategie het snelste poker echt leert.

Starthandenkaart heb ik dus uitgeprint en ga op de NL2 beginnen met een bankroll van €20,-. Mocht dit opgaan kan ik het altijd nog aanvullen met €25,- zodat ik voor +/- $50 ga pokeren.

Ik zie de NL2 puur om het spelletje te leren. Het is uiteindelijk wel de bedoeling om te upmoven naar de NL5 maar vind het prima als ik de komende maanden op de NL2 zit en het spelletje gewoon leer. Voornaamste is dus veel handen spelen en achteraf naspelen.

Wat ik denk dat ik al redelijk beheers is:
- Juiste starthanden
- Cbetten
- Blindsteal

Wat ik nog niet beheers:
- Een zelf gelimpte pot spelen
- Bepaalde starthanden op de starting hands chart.

Wat ik nog niet beheers heeft eigenlijk met elkaar te maken, en hier heb ik dus ook een vraag over.

Ik vind het erg moeilijk om de starthanden te spelen waar ik volgens de chart moet callen. Ik merk aan mezelf dat als ik raise en in late positie zit eigenlijk redelijk 'me mannetje' kan staan. Dit geldt alleen niet met callen.

De vraag:
Is dus de basisprincipe van callen (vaak als er meerdere mensen hebben gelimpt) om goedkoop de flop te zien en als je iets hit check/raisen. Als dit zo is vind ik het heel moeilijk spelen met A9s-A2s en alle plaatjes s/o.

Met vriendelijke groet,
Sjaakie013

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey Niels,

Leuk dat je je nog even voorstelt. Beter laat dan nooit, het hoeft niet per se je eerste post te zijn.

Het lijkt me in ieder geval een goede instelling dat je gewoon tevreden bent om NL2 te spelen om bij te leren. Dit is zeker het belangrijkste, gewoon op de lage limieten leren en ervaring opdoen. Het "grote" geld komt daarna wel en je kunt beter de fouten maken op NL2 dan op NL5 of NL10, want daar is het meteen weer een stuk duurder.

De handen waarmee je aangeeft moeite te hebben zijn inderdaad ook eerder de lastigere handen, omdat je met deze handen vaak tegen meer spelers speelt en je ook geen initiatief hebt. Daarnaast zijn deze handen natuurlijk over het algemeen iets zwakker, waardoor je vaak wel "iets" hit, maar daarmee niet zeker kan zijn dat het ook daadwerkelijk de beste hand is.

Ik zou je aanraden om in het strategiegedeelte misschien een thread te openen om de algemene strategie met deze handen met anderen te bespreken, of handen uit je pokersessie te posten op het handbeoordlingsforum.

Handen bespreken en met anderen praten over poker, is in ieder geval zeer zeker een van de beste manier om snel je spel te verbeteren en tot nieuwe inzichten te komen.

Rene

Beantwoorden
Citeren
dutchnub
PokerStrategist

Hey Niels,

Heb zelf net ook een voorsteltopic gemaakt, dus bij deze welkom ons!

Over je vraag:
Speel je fullring of 6max?

Als je heel veel moeite hebt met die wat meer speculatieve handen kan je ze volgens mij ook alleen spelen wanneer er genoeg duidelijke vissen zitten en anders niet spelen. Op 2NL wil je vooral value halen, betten als je het hebt en weinig/niet bluffen (buiten een standaard cbetje als je headsup zit). Wanneer er veel vissen voor je callen is de kans om stevig afbetaald te worden groter. Je kan dan na een overcall heel makkelijk of folden of er hard voor gaan.

Beantwoorden
Citeren
sjaakie013 Topicstarter
sjaakie013
Poker Player

Bedankt voor de reacties!

Rene, ik ben niedergeval blij dat de handen die ik beschrijf door de meeste als 'wat moeilijker' worden ervaren. Ook ben ik het volledig mee eens met het feit dat ik liever fouten maak op de NL2 dan de NL5 of hoger.

Een van de manieren om deze speculatieve handen te leren spelen is door het posten van handen en hierdoor ervaring opdoen en erachter komen wat andere mensen zouden doen. Hier ga ik dus ook zeker gebruik van maken!

Dutchnub, ik speel fullring. Ik probeer ook zo makkelijk mogelijk te spelen op de NL2, hit je iets bet je zo niet ben je weg of je maakt een cbet als je hebt geopend met de juiste flop en tegenstanders. Ook probeer ik eventuele donkbetten op de flop te raisen aangezien ik vaak zie dat mensen betten op een dry board. Succes toegewenst met het verbeteren van je spel!

Nu ga ik even een uurtje spelen met 4 tafels op de NL4 met de BSS.

Groetjes
Niels

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Hey Niels,

Ook van mij nog een welkom (beetje laat maar goed ;) ) op deze site.

Goede bijnaam die heb ik ook een tijdje gehad (ben er nu wel vanaf). Ik zat bij een andere groep voor gym en aangezien ze er mijn naam niet konden onthouden werd het maar Sjaakie ;).

Maar goed veel succes aan de tafel en uiteraard hopen we dat je lekker actief wordt op het forum!!

mvg pcbeem _cool:

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door sjaakie013
Bedankt voor de reacties!

Rene, ik ben niedergeval blij dat de handen die ik beschrijf door de meeste als 'wat moeilijker' worden ervaren. Ook ben ik het volledig mee eens met het feit dat ik liever fouten maak op de NL2 dan de NL5 of hoger.

Een van de manieren om deze speculatieve handen te leren spelen is door het posten van handen en hierdoor ervaring opdoen en erachter komen wat andere mensen zouden doen. Hier ga ik dus ook zeker gebruik van maken!

Dutchnub, ik speel fullring. Ik probeer ook zo makkelijk mogelijk te spelen op de NL2, hit je iets bet je zo niet ben je weg of je maakt een cbet als je hebt geopend met de juiste flop en tegenstanders. Ook probeer ik eventuele donkbetten op de flop te raisen aangezien ik vaak zie dat mensen betten op een dry board. Succes toegewenst met het verbeteren van je spel!

Nu ga ik even een uurtje spelen met 4 tafels op de NL4 met de BSS.

Groetjes
Niels

Dit soort moeilijke handen zijn dus ideaal om in discussie met anderen te bespreken. Daarvoor ben je hier op dit forum dus uitstekend op je plek ;)
Een tijdje geleden schreef ik een post over waarom je handen zou moeten posten , het resultaat kan je hier lezen:

Handen posten: Waarom , en waarom werkt het?

Succes

Beantwoorden
Citeren
sjaakie013 Topicstarter
sjaakie013
Poker Player

Beste mensen,

Ben een beetje afwezig geweest op het forum omdat ik het heel druk heb gehad en ik vond het aantal spelers op Poker770 vrij laag.
Ook ben ik erachter gekomen dat ik me ga richten op SNG's/MTT.

Ik heb ook uitgecasht op poker770 (38,80 euro) en wil nu 50 dollar gaan storten op Pokerstars. Ik wil hier de SNG's gaan doen en wil beginnen met de 0,50c 45 mans. Zo heb ik 100 buy-ins voor deze SNG's.

Zojuist ook wat psychologische artikelen gelezen en ben nu extra gemotiveerd om te beginnen! Vind het alleen wat lastig om turbo toernooitjes te spelen omdat ik dit nogal snel vind gaan en dus ga ik de videoserie kijken, lets go turbo.

Ook ga ik serieus handen posten op dit forum. Heb de pokerstrategy sidekick gedownload en kan hier tijdens het toernooi handen aanvinken en deze later hier posten!

Met vriendelijke groet,
Sjaakie013

Beantwoorden
Citeren

Ten eerste welkom op het forum ;)

Leuk dat je je gaat richten op SNG en MTT, probeer je te houden aan een goed bank roll management en probeer dit ook vol te houden =).

Tevens wat ik nog las wat je nog niet beheerst: een zelf gelimpte pot spelen.
Op een 6 max cash game wordt limpen vaak gezien als een zwakte. Je moet proberen de agressor te zijn. (uit eigen ervaring en mensen mogen me verbeteren).
Bij een 9 max is het soms profitabel om te gaan limpen met monsters, als je weet dat er zeer agressieve spelers inzitten en je deze graag vooraf in de pot wilt krijgen. Maar anyway, dit gaat ook vaak op in sit and go dus ik hoop dat je er voordeel mee kan behalen.

Succes met pokeren ;)

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

De vraag:
Is dus de basisprincipe van callen (vaak als er meerdere mensen hebben gelimpt) om goedkoop de flop te zien en als je iets hit check/raisen. Als dit zo is vind ik het heel moeilijk spelen met A9s-A2s en alle plaatjes s/o.

Je kan dit op 2 manieren oplossen afhankelijk van de situatie:

1) Als je meelimpt met suited connectors/lage pocket pairs/suited aasjes in late positie (wanneer je de kansen kleiner zijn dat er nog een "isolation" bet wordt geplaatst), speel dan hard door op een flop die je hard hit (setjes, OESD, FD, twee paar). In multiway pots kan je dan donk-betten! En de agressie doorzetten op turn en river. Hit je niks, dan geef je de hand op de flop op door te check-folden. Ik zou niet speculeren op check-raisen, omdat er geen agressor is die gaat c-betten, en er dus vaak rond gecheckt wordt.

2) Je limpt niet mee maar je isoleert zelf. Dan heb je initiatief en vaak ook positie. Je moet dan wel groot genoeg isoleren zodat niet alle limpers weer callen, want dan heeft een c-bet in een multiway pot ook niet veel nut en moet je alsnog een monster floppen.

(Standaard denk ik iets van 4bb+1bb per limper, bij veel limpers zou ik dit niet doen, omdat als de eerste callt, de rest ook meegesleurd wordt in de pot)

Beantwoorden
Citeren