Beste mensen,
Na een klein aantal post op dit forum, en omdat ik het spelletje gewoon wil blijven spelen, hier toch even een 'stel jezelf voor' post.
Mijn naam is Niels, ben 20 jaar en kom uit Tilburg. De naam Sjaakie013 is al vrij oud voor mij, ik werd altijd sjaakie genoemd en de 013 is natuurlijk van Tilburg.
Op de pokerrooms ben ik op dit moment te vinden op poker770. Helaas heb ik mijn startkapitaal van $50 niet meer aangezien ik die al een half jaar geleden ben gestart en die dus nu verlopen is.
Speelde voornamelijk toernooitjes maar ben er nu achtergekomen dat de cashgames ook wel leuk zijn en ben me dus hierop aan het richten en ik heb gekozen voor de BBS. Deze lijkt me het meest interessant en ik denk dat je met deze strategie het snelste poker echt leert.
Starthandenkaart heb ik dus uitgeprint en ga op de NL2 beginnen met een bankroll van €20,-. Mocht dit opgaan kan ik het altijd nog aanvullen met €25,- zodat ik voor +/- $50 ga pokeren.
Ik zie de NL2 puur om het spelletje te leren. Het is uiteindelijk wel de bedoeling om te upmoven naar de NL5 maar vind het prima als ik de komende maanden op de NL2 zit en het spelletje gewoon leer. Voornaamste is dus veel handen spelen en achteraf naspelen.
Wat ik denk dat ik al redelijk beheers is:
- Juiste starthanden
- Cbetten
- Blindsteal
Wat ik nog niet beheers:
- Een zelf gelimpte pot spelen
- Bepaalde starthanden op de starting hands chart.
Wat ik nog niet beheers heeft eigenlijk met elkaar te maken, en hier heb ik dus ook een vraag over.
Ik vind het erg moeilijk om de starthanden te spelen waar ik volgens de chart moet callen. Ik merk aan mezelf dat als ik raise en in late positie zit eigenlijk redelijk 'me mannetje' kan staan. Dit geldt alleen niet met callen.
De vraag:
Is dus de basisprincipe van callen (vaak als er meerdere mensen hebben gelimpt) om goedkoop de flop te zien en als je iets hit check/raisen. Als dit zo is vind ik het heel moeilijk spelen met A9s-A2s en alle plaatjes s/o.
Met vriendelijke groet,
Sjaakie013