Bestel lezers,
Ik speel al een tijdje poker. Wat heb ik gespeeld en waarom?
Begonnen met SNG en wat kleine cashgames, maar vooral voor de lol.
Doordat ik nooit echt serieus naar het "spelletje"had gekeken, bleek ik regelmatig te verliezen. ( wat gek he lol )
Totdat ik begon met het lezen van Strategie artikelen.
Helaas is in het Nederlands geen MSS strategy coaching.
Waar ik nog steeds aan twijfel is bijvoorbeeld MSS of BSS, wie zou mij hierbij kunnen helpen, en waarom. Hier zou ik graag een motivatie zien.
Na het lezen van Strategie artikelen ben ik erachter gekomen dat ik vele fouten maakte en nog steeds maak ( wel veel minder ) Momenteel kan ik bankroll technisch met gemak 10NL spelen. Mijn keuze gaat eerst uit naar Fullring dit om eventuele swings en de daarbij horende TILT gevoeligheid te verminderen.
Omdat ik dichtbij de grens van Duitsland woon, volg ik nu regelmatig de coaching van Paxis. Omdat het Duits schrijven niet echt goed gaat, kan ik daar in het Engels mijn vragen stellen. Rogier vind ik persoonlijk ook een zeer goede coach.
Wat zijn mijn doelen:
Leaks dichten, ik heb altijd al HEM gehad en waarom zou je daar dan geen gebruik van maken?
TILT aan te pakken, hetzijn kortere sessies of een stop loss aanhouden. Helaas speel ik af en toe goed en verlies ik bijvoorbeeld 5 Bi maar zou volgens EV 1.5 up moeten zijn.
Coaching volgen én strategie artikelen lezen + toepassen.
Beginnen met 2nl en na minimaal 50K handen met een winst van 7bb/100 naar 5nl te gaan of uiteraard eerder.
Beginnen met notities te maken en op Stars ook gebruik maken van kleurcodes.
Serieus gebruik maken van Equilab, ook voor het analyseren naast HEM2
Eerst kijken naar geposte handen, deze analyseren met Equilab en hierop reageren.
Daarbij hoort op termijn ook het plaatsen van mijn "eigen" handen.
Ik denk dat mijn doelstellingen realistisch zijn, graag zou ik willen weten hoe jullie hierover denken.
Waarom Pokerstrategy.com en geen ander Forum?
ik kan hier heel duidelijk over zijn:
Pokerstrategy.com geeft mijn het gevoel welkom te zijn en ongeacht mijn limit waar ik op begin serieus te worden genomen, andere Fora zien je vaak als lastig en waarom zou je een beginneling helpen? Wij zijn toch al veel verder, vergetende dat ze zelf ook ooit zo begonnen zijn.
Wat ben ik vergeten te vermelden wat zeker wel meespeeld.
Mijn lichamelijke gezondheid is momenteel niet top, daarom heb ik ook gekozen voor cashgames. Deze kun je beginnen wanneer je wilt en juist ook stoppen. Zoom of een andere variant zijn hierbij ideaal, alleen echte reads krijg je niet i.v.m. een grote spelers poul.
Door mijn lichamelijke gezondheidsproblemen gebruik ik veel medicijnen. Hierdoor kan ik moeilijker leren als "vroeger", dit kan ik nog steeds niet accepteren. Als het goed is komt er in 2013 een einde aan deze lastige situatie.
Voor nu genoeg geschreven. Ik ben benieuwd wat jullie gedachten zijn en hoop op tips.
Groeten,
Rope4u