Ga naar het forum
Wasiebassie is BACK...

Meldingen
Alles wissen

Wasiebassie is BACK!

8 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
917 Weergaven

Hey pokerliefhebbers.

Na een jaar weggeweest te zijn geweest na een mislukte blog en challenge ben ik weer terug en meer gemotiveerd dan ooit te voren.

Ik heb namelijk een erg uitgebreid plan van aanpak dit jaar en ik ben 3 december al begonnen. Ik ga mn blog hier ook posten maar aangezien ik nu even niet heel veel tijd heb geef ik jullie even een link van mn blog http://www.bloggers.nl/Wasiebassie/ .

Hier kunnen jullie alvast lezen over het hoe en wat.
Graag hoor ik feedback van jullie want dat is iets waar ik veel waarde aan hecht !

Groetjes ,

Bas.

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dit is rechtstreeks gekopieerd vanaf mijn startblog.
Dus de opmaak is niet optimaal maar het gaat om de inhoud :)

Ik heb dit allereerste stuk geschreven voor iedereen. Dus ook de mensen die niets met pokeren hebben.

Hey.

Ik ben Bas en ik ben 24 jaar en een grote liefhebber van het spelletje poker.

Nou ben ik niet een geoefend schrijver/blogger dus sta er niet van verstelt als mijn verhaal niet altijd in een chronologische volgorde staat en als je hier en daar een schrijffout tegenkomt dan moet je dat gewoon met een korrel zout nemen :) . In het begin van dit verhaal zal ik eerst ingaan op de menselijke/persoonlijke kant van het pokeren. Mischien zal je het wel saai vinden of denk je al snel zoiets van : tjah dus .. ? Maar bij een spelletje poker met een challenge die ik mezelf stel komt meer kijken dan alleen aan een tafeltje te gaan zitten en hopen dat je maar vaak genoeg azen of koningen krijgt. Het is natuurlijk altijd leuk om even snel cijfertjes door te lezen en te zien of er qua geld en doelstellingen vooruitgang in zit maar ik heb besloten om het op een persoonlijke en uitgebreide manier te gaan vertellen.Mocht je daar nou totaal geen zin hebben dan zou ik het eerste stuk lekker overslaan en naar ' uitleg van de challenge' scrollen .

De persoonlijke kant

Dan nu mijn verhaal, plan van aanpak en doelstellingen.

Ik poker nu al ongeveer 6 jaar maar echter succesvolle jaren qua overwinningen en leuke bedragen die er gewonnen kunnen worden waren het niet. Natuurlijk zijn er hier en daar wat toernooitjes gewonnen maar de grote klappers zijn alsnog uitgebleven.

Nooit heb ik het met een goed plan of een serieuze mindset aangepakt tot ik hier eens wat dieper over ging nadenken in December en de eerste vraag die op kwam was letterlijk : "Waarom kan ik dit spelletje wel winnend spelen maar ga ik keer op keer ten onder aan m'n eigen tekortkomingen".

En om deze vraag naar alle eerlijkheid te antwoorden moest ik erg kritisch zijn naar mezelf en heb ik mijn verbeterpunten op een rijtje gezet. Hierbij komen trouwens meer dingen kijken dan alleen maar pokertechnische gerelateerde zaken. Zaken die tot op het diepe in mijn persoonlijke-ik gaan waardoor dit proces wat ik aanga niet alleen met pokeren te maken heeft maar al mag ik het zelf zo benoemen : een zelfstabilisatie proces ( als dat woord bestaat haha , maar ik denk dat het wel duidelijk is ) . Kijk maar eens naar dit lijstje van de dingen die ik ben tegengekomen die ik wil verbeteren.

1 . Het kunnen stoppen op het moment dat het even tegenzit ( bad beats ).

2. De speltechnische en inhoudelijke kant van het pokeren maar voor lief nemen en elke keer er een eigen brouwsel van maken waardoor er geen eigen gemaakte structuur tot stand komt wat resulteert in een chaos van zelfdestructief denken en een eigenwaarde ontwikkeling tot ver onder het nulpunt wat vooruitgang natuurlijk niet ten goede komt.

3. Het gebrek hebben aan discipline. Ik verwacht namelijk teveel van mezelf in een te kort tijdsbestek waardoor bepaalde doelen helemaal niet realiseerbaar zijn op den duur. Ik ren mezelf namelijk vaak zo snel voorbij dat ik vaak niet eens vooruit kom. En dat is best lastig kan ik je vertellen. Ook erg moeilijk uit te leggen vind ik maar iedereen heeft dit in zich maar de 1 kan het beter beheersen dan de ander.

4. Nog een punt van verbetering is dat ik mezelf graag en te vaak vergelijk met succesvolle spelers. Dit werkt vaak negatief als er niet de gewenste resultaten volgen, dan krijg ik al snel de gedachte : waarom zij wel en ik niet ? Wat er al snel in resulteert dat je niet je eigen spel meer gaat spelen.

5. Ook heb ik ongezonde levenswijze ( wie niet .. ? ) maar denk hierbij aan : slaapritme , eten en drinken , beweging , hobbies enz.

Zo ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar dit zijn de meest voorkomende ( en zeker niet de kleinste ) verbeterpunten waar ik aan wil gaan werken. Met sommigen ben ik al een beetje op weg en met andere punten sta ik nog steeds zo ver als dat ik nu aan het schrijven ben. Geeft allemaal niets , al het begin is moeilijk en ik denk dat de eerste stap naar vooruitgang al is gezet door hierover kritisch te gaan nadenken.

Uitleg van de challenge

Zo, nu ga ik het eens hebben over de challenge zelf. Ik zal hier en daar ook wat tekst en uitleg erbij geven want voor de mensen die dit lezen en niet erg bekend zijn met het spelletje of de termen kan het nog flink lastig worden.

De challenge in 1 korte zin is : ' Met $5 supernova worden in 1 jaar '
Vette shit denken de mensen die dit snappen, en de mensen die dit niet snappen denken ongetwijfeld --> WTF!? ( logisch hoor )

Ik speel poker op de grootste en bekendste site : Pokerstars. En waar verdient deze site zijn geld aan ? Inderdaad , de spelers die tegen elkaar spelen. Want van elk potje dat je speelt houd pokerstars een klein bedrag in wat rechtstreeks naar pokerstars zelf gaat ( ze worden dus bijna slapend rijk haha ). Maar om de spelers te belonen omdat ze op pokerstars spelen hebben ze een V.I.P programma (rakeback). Voor elke dollar die er naar de site gaat ,( dit noem je rake ), krijg je punten en die heten : VPP'S. Naarmate je veel speelt en een bepaalde hoeveelheid vpp's haalt zal je steeds beter beloond worden op maandelijkse basis.

Je hebt op pokerstars de volgende V.I.P ranks

Bronze star ( hier hoef je niks voor te doen en het is ook niks waard )
Chromestar ( behaal in 1 maand tijd 100 vvp )
Silverstar ( behaal in 1 maand tijd 500 vpp )
Goldstar ( behaal in 1 maand tijd 2500 vpp )
Plantinumstar ( behaal in 1 maand tijd 7500 vpp )
Supernova ( behaal in 1 jaar tijd 100.000 vpp )
Supernova Elite ( behaal in 1 jaar tijd 1.000.000 vpp )

Voor elke $1 die pokerstars in houd krijg je 5.50 vpp. Mijn doel is dus om Supernova te gaan worden dus dat betekent dat als mij de challenge gaat lukken dat pokerstars in 1 jaar tijd $18.181,81 ! aan mij gaat verdienen. Dat betekent dat als je het snel omrekent dat ik per dag 273,97 vpp's moet gaan behalen. Dat is in het begin uiteraard helemaal niet te doen want op het limiet waar ik op begin ( 1/2 cent ) behaal ik gemiddeld 30-90 vpp per dag. het eerste doel is dan ook om gestructureerd een bankroll op te gaan bouwen zodat ik mezelf omhoog kan gaan spelen op de limieten ( lees hierover verder in dit stuk ). Toch lijkt dit gekkenwerk zou je denken, want tenslotte begin ik met $5 en HOE moet ik ooit dat bedrag rond gaan spelen? Mission impossible zou je denken maar dat is het niet.

1 van de redenen dat ik denk dat dit mij gaat lukken is dat ik een heel strak Bankroll management schema ga aanhouden. Dat wil zeggen in het kort dat ik pas een bepaalde limiet mag gaan spelen als ik een bepaald aantal dollars in mijn acount heb. Hier komt veel discipline bij kijken en dat is dus ook een onderdeel van de challenge. Hier is mijn bankroll management schema.

Blinds 1/2 cent ( inkoop $2 ) $60 - $125
Blinds 2/5 cent ( inkoop $5 ) $125 - $450
Blinds 5/10 cent ( inkoop $10) $450 - $750
Blinds 8/16 cent ( inkoop $16 ) $750- $1200
Blinds 10/25 cent ( inkoop $25 ) $1200 - $ 2400

Nu denk je twee dingen : Je bent toch met $5 begonnen ? En hoe ga je je in een jaar opwerken naar die 10/25 cent limiet ? Ten eerste als je met $5 begint op een 1/2 cent tafel dan heb je 2.5 keer de buy-in en dan moet je wel erg veel mazzel hebben om niet broke te gaan. En dat klopt helemaal , daarom ben ik niet op de cashgames begonnen maar op de Sit and Go's ( kleine toernooitjes ). Deze beginnen al bij een inkoop van $0,10 cent en zodoende kan je met een heel klein risico deze toernooitjes spelen waar vaak alleen beginnende pokerspelers spelen.Ten tweede duurt het een tijdje eerdat je een bepaalde limiet kan verslaan en genoeg hebt gewonnen om door te gaan naar de volgende limiet. Alleen moet je wel superman zijn om dat voor elkaar te krijgen als je slechts 1 tafel tegelijk speelt. En hier heb ik een grote voorsprong want ik kan namelijk niet winnend slechts 1 tafel spelen. Klinkt heel gek dit maar in de 5 poker jaren hiervoor heb ik een kliksnelheid en bedenksnelheid ontwikkelt die mij 24 tafels tegelijk kan laten spelen. Naast het snelle klikken ben ik er steeds beter in geworden het overzicht te houden op al mijn tafels. ( Hahaha 24 tafels en dan ' overzicht ' houden denk je ) Maar dat is slechts een kwestie van je geheugen selctief te werk laten gaan en op voorhand al weten wat je gaat doen als je tegenstander een bepaalde lijn/tactiek in het spel voortzet. Oftewel : ik doe dit , hij doet dat dus doe ik dit . De key is dus eigenlijk om je tegenstander altijd 1 of 2 stappen voor te zijn zodat je realistisch en adequaat kan reageren en uiteindelijk Zijn/haar geld wint. Ik speel dus 24 tafels tegelijk en dat betekent dat ik voor elk limiet dus al minimaal 24x de buy in van dat niveau op tafel heb liggen. Les nummer 1 is dat je nooit je hele bankroll op tafel moet hebben liggen. Dit geeft alleen maar onnodige stress en als je een paar keer ge-badbeat word of je neemt een paar slechte beslissingen dan kan het al snel neerwaarts gaan met je mindset en kan je zomaar alles verliezen ( dit is mij nog maar 300.000x gebeurdt ;) ) Dus neem ik voor elk limiet rond de 48 buyins in gedachte ( 2x wat ik op tafel heb liggen dus ). Zo vermijdt ik stress/druk en dat moet ik natuurlijk niet hebben

De moraal van het bankrollmanagement schema is dus dat ik pas mag upmoven als ik goed genoeg ben voor een bepaald limiet en naar beneden moet gaan als het niet lekker loopt of als ik op een bepaald limiet de kennis tekortkom om bepaalde tegenstanders te slim af te zijn omdat zij mij beter in de gaten hebben dan dat ik hun in de gaten heb )

Wauw wat een verhaal voor een allereerste blog. ( ik heb nog nooit vrijwillig 1.5 uur een verhaal zitten schrijven haha ) Ik schrijf nog 1 klein stukje met de resultaten tot dusver en verdere zaken omtrent deze challenge komen later nog aan bod. Vergeet niet dat het al de 14de van de maand is en dat ik op 3 Januari al ben begonnen.

De vooruitgang in cijfers

Bankroll : $105,96
Vpp's : 820.29
Mindset : Harstikke goed en vol vertrouwen

Ik hoop dat jullie het leuk en interessant vonden om te lezen. Mochten jullie vragen hebben kan je die altijd stellen, waar ze ook over gaan. Feedback is ook altijd welkom over de blog of pokergerelateerde zaken.

Bas Zelders

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Hey,

Welkom terug :].

Je zult neem ik aan nog steeds niet tracked zijn via PokerStrategy? Al zet je maar een klein deel van je kapitaal op een tracked room dan nog kun je velen voordelen halen van deze site. Stel je speelt 10 sessies waarin je 1 Strategy Point (SP) haalt, dan ben je in 10 dagen Silver door de 10 bonus SP die je dan krijgt. Uiteraard heb ik als persoon die je door heeft verwezen liever dat je nog meer speelt op een tracked room maar ja je kunt niet alles hebben he _evil:.

Door SP's te halen zul je in status stijgen en dus ook meer toegang krijgen tot artikelen / videos en judging fora en als je hogerop wilt komen denk ik dat je alle hulp kunt gebruiken die er is ;).

Verder niet meer tilten en dan komt het wel goed met je. Zoals ik al eerder gezegd heb je lijkt me een redelijk stabiele speler die vervolgens vaak alles in 1x verknald door een tiltsessie.

mvg pcbeem _cool:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hey pcbeem.

jemig he je was echt al miljonair geweest als pokerstars getracked zou zijn haha. Maar ik focus me alleen op Pokerstars op het moment dus forget the bonus dollars voor een tijdje. Ik las dat Full Tilt weer tracked is ??? Daar heb ik nog wel een acount dus dan kan ik tegen die tijd wel fiksen.

En met de challenge gaan we zien waar ik ga op uitkomen . Ik heb me express geen Geld-doel gezet maar een vpp-doel, ik denk namelijk dat dit me hongerig houd en dat er geen drang zal zijn om op bepaalde momenten ineens te willen gaan shinen op de voor mij nog relatieve highstakes :) .

Ik ga vanacht grinden dus voor de liefhebbers die nog wakker zijn , check it out. Nickname --> Wasiebassie? op Stars uiteraard.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Heeft Iemand trouwens nog een linkje van ellephant ? :D

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Nee FTP is niet meer tracked, het is wel weer online maar ze hebben juist alle tracking verwijderd.

Enne dat miljonair zijn valt wel mee hoor max is in oude TAF systeem $100 waarvan er nu $50 binnen zijn en de laatste $50 moet je nog 4200 SP voor dus daar hou ik dan voorlopig maar geen rekening meer mee.

Tot slot werkt Elephant al hele tijd niet meer dus die link geven gaat denk ik geen enkele zin hebben omdat er denk ik al ruim een jaar geen updates meer zijn geweest........

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ow dat is wel jammer zeg van FT . Maar was ook een grapje he van die TAF punten ;) . Maar anyway zou je die link toch willen geven ? ik heb em alleen nodig voor grafieken :)

Beantwoorden
Citeren
Angstzweet
PokerStrategist

Welcome back!

Beantwoorden
Citeren