Skip to forum
Rra1der's Bankroll ...

Meldingen
Alles wissen

Rra1der's Bankroll challenge

199 Berichten
14 Gebruikers
11 Reactions
8,338 Bekeken
Rra1der

Hallo iedereen,

Ik heb na een tijd van om en na bij 2 jaar weer besloten om te gaan pokeren.
Ik was gestopt na de regulering van het online poker in Nederland.
Zelf speelde ik altijd op Pokerstars maar helaas kunnen wij hier nog steeds geen gebruik van maken.
Daarom heb ik besloten om van af nu te spelen op GGpoker.

OP Pokerstars heb ik zeker een duizendtal SnG's gespeeld en langzaam op hoog gegrind maar ik vind mij zelf toch altijd al een cash game speler.
Dus heb ik besloten om weer cash te gaan spelen en dan specifiek 6max 2NL om mee te beginnen.
Door het verleden heb ik nog een video course liggen waar ik weer ben in gedoken om mijn geheugen weer op te frissen, verder heb ik ook mijn start handen kaart weer even erbij gehaald en verbeterd met alle online gratis mogelijkheden die er zijn.
Van uit hier gaan wij hopelijk weer een goede bankroll bouwen.

Verder zal ik zeker 1 keer per week en probeer 2 keer per week hier een actieve blog bij te houden van hoe het gaat.

Start van de Bankroll Challenge
Bankroll: $250
Bankroll goal: $2500
Pokerroom: GGpoker
Games: Cash 6max 2NL
Actieve bonus: 100% tot max van $250

Doelen voor week 1

-Het behouden van deze BR misschien een beetje stijgen misschien een beetje zakken, het gaat mij er om dat ik er weer in kom
-Het spelen van 1000 handen of 10 uur aan speeltijd
-Het verdiepen in de charts en course die ik heb

Doelen voor week 2

-De bankroll uitbreiden naar $275
-Het spelen van 1000 handen of 10 uur aan speeltijd
-Veel video's gaan bekijken van goede cash game spelers zoals: Steffen Sontheimer en Peter Clarke

Aangezien dit de einde van de maand is zal ik deze paar dagen bij de maand Juli gaan optellen voor de maand doel.

Doelen maand 1 Juli

-De bankroll uitbreiden naar $300
-Spelen van 5000 handen of 50 uur aan speeltijd
-Het spelen van 4 tafels
-Het vrij spelen van 33% van de Stortings bonus op GG
-Het behalen van de zilveren status op pokerstrategy.com

Doelen jaar 2023

Bankroll: $1000
Handen gespeeld: 50000
Speelbare tafels: 6
Limit: 10NL
Ps status: Gold

Beantwoorden
Citeren
198 replies
Super Moderator
Zeezout

Succes! :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Dank u :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
H0witzer

Welgekomen en good luck!

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Beste grinders,

Na de nieuwe start zijn er deze week al weer genoeg in drukken gekomen.
Het spel (strategie) is weer wat veranderd met de laatste keer dat ik poker speelde.
Het is weer even wennen om aan een tafel te zitten met 5 anderen en het geduld bewaren voor de betere handen.
Ik heb al wel weer over de 1000 handen gespeeld met gemixte gevoelens of ik wel de goede handen open en hoe ik het vervolg van de hand speel.
En daar zit nou net de verbeter punten in.

We zijn met de eerste 1000h wel wat in BR gezakt maar dat had ik zelf wel verwacht.
Hier ga ik zondag verder op in bij mijn wekelijkse doelen lijst.

Op GGpoker heb je bepaalde mogelijkheden met run it once or twice als je all in bent, mijn theorie hier is bij 60% + equity run it once en onder de 50% run it twice en als je hele maar in bad shape bent is 3 keer ook nog een optie maar ik ben benieuwd wat jullie mening hier over is.
Ook kom ik het tegen met het veilig stellen van een gedeelte van de pot als je all in gaat dat wordt er ook bij gezegd dat het een +ev optie is maar ik denk dat je op de lange termijn hier meer verdient om het niet te doen of is dit misschien ook een idee om uit te cashen als de tegenstander meer mogelijk heden heeft om de hand te verbeteren en door te spelen als die kansen vele malen minder zijn, ook hier zie ik graag jullie mening tegemoet.

Verder heb ik 1 hand toegevoegd zodat jullie een kleine idee hebben van hoe ik de afgelopen dagen run met mijn handen.
Voor hand review ga ik zondag een uitgebreider blog post maken.
https://gg.gl/kt98b

Fijne avond en succes op de tafels.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Goede avond,

Hoe zal ik vandaag beginnen.
Door de mooie $25 deposit bonus van GGpoker heb ik deze week wat geprofiteerd van deze tickets die het mij gaf.
Afgelopen vrij dag gaf mij deze bonus een aantal all in of fold $2,50 tickets waar van ik er 1 heb weten om te zetten naar een winst van dit toernooitje.

En vandaag op Zondag heb ik T$6 mogen ontvangen met deze TDollars heb ik mij meteen in gekocht in 4 toernooien 2x $1 en 2x $2.
Waar ik niet rekening mee heb gehouden is dat ik 1 toernooi wat langer ging duren dan dat ik verwacht had.
Eerst was het een ITM met een geweldige stack en binnen een uur waren we eigenlijk al bij de FT.
Dus plaats genomen aan de FT als 2e stack maar het duurde vrij lang voor dat er mensen gingen vallen.
Naar een uur strijden waren we eindelijk nog met zen tweeën over en ik had al mee gekregen dat deze persoon niet echt veel ervaring heeft in het spelen van poker laat staan het spelen van FTs.
Door mijn SnG verleden weet ik wel wat ik moet doen in veel posities dus ook HU.
Hier heb ik dus vol gebruik van gemaakt wat ik had 15BB en de tegenstander 35BB, eigenlijk had ik met een handje of 5 had ik het al naar 50/50 gebracht.
Aanschouw de 2 plaatjes.

Dus nu heb ik mijn BR doelen voor aankomende tijd al gehaald maar ik ben hier om Cash games te spelen.
Daar blijf ik dus ook zeker mee door gaan.
Ik heb ook besloten om Cash & Rush te gaan spelen er is daar toch meer actie en sneller spel waar ik zelf meer van hou.
Mijn gespeelde handen zullen ook alleen gaan over cash handen en niet over toernooien.

Huidige staat
Bankroll: $441,32
Aantal handen: 2396

Doelen voor week 1

-Het behouden van deze BR misschien een beetje stijgen misschien een beetje zakken, het gaat mij er om dat ik er weer in kom (Gestegen met $191,32 naar $441,32
-Het spelen van 1000 handen (2396)
-Het verdiepen in de charts en course die ik heb (elke dag voor of na een sessie mee bezig geweest)

Doelen voor week 2

-De bankroll uitbreiden naar $450
-Het spelen van 4000 handen
-Het spelen van 4 tafels
-Veel video's gaan bekijken van goede cash game spelers zoals: Steffen Sontheimer en Peter Clarke

Doelen maand 1 Juli

-De bankroll uitbreiden naar $500
-Spelen van 16000 handen
-Het spelen van 4 tafels
-Het vrij spelen van 25% van de Stortings bonus op GG
-Het behalen van de zilveren status op pokerstrategy.com ( is al gelukt)

Ik had gehoopt een paar handen te hebben om te bekijken maar daar heb ik momenteel geen tijd meer voor hopelijk volgende week.
Verder heb ik natuurlijk mijn doelen wel eventjes aan gepast. ;)

Succes iedereen.

Beantwoorden
Citeren
H0witzer

Lekkere bankroll boost door de Sunday 2$ turbo te winnen :) Wij Belgen komen zelfs niet in aanmerking voor een deposit bonus. Zo ridicuul allemaal.

Ik had ook een voorkeur voor de Rush&Cash tafels in mijn 2 maanden op GG. De regular tafels gaan echt ontzettend traag op GG. Ik had wel genoeg met 2 tafels rush. 4 zou ik toch afraden om back in the game te komen.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Ben ook zeker blij met mijn win had het ook niet verwacht.
Ja de gewoon NHL zijn inderdaad best wel traag en ik hou van snel klikken anders ga ik mij vervelen en dan gaat het juist mis. Zodra ik iets heb van dat er nog plek is om YouTube er naast open te hebben word je afgeleid.

De 4 tafels zal wel goed kommen aankomende week denk ik in het verleden heb ik SnGs gespeeld met 12 tafels te gelijk dus ben wel wat gewend. Alleen SnGs is meer shove or fold met cash moet je toch iets meer focus hebben op wat er gaande is in de hand.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Ik heb hier een hand waar ik wel wat feedback van wil.

Link Text...

Aangezien deze hand vrij passief verloopt dacht ik na de hand van had ik de river niet kunnen bluffen met half pot.
De QQ is al bang voor de K op de turn en de QJo speelt passief mee.
Ik kan op de BB natuurlijk veel handen post flop hebben die een rondje kunnen callen zoals A3o 67o suited kaarten.
Ik call de 10c bet omdat er dan als 30 in de pot zit en ik dan maar 10 hoef te betallen om toch nog een turn te zien.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Update week 2

Bankroll week 1: $441,32
Bankroll week 2: $454,88
Win/Lose: $13,56
Hands played week 2: 9361
Hands played total: 10912
Huidig spel: R&C 2NL

Doelen voor week 2

-De bankroll uitbreiden naar $450 check
-Het spelen van 4000 handen check
-Het spelen van 4 tafels check
-Het verdiepen in de charts en course die ik heb check
-Veel video's gaan bekijken van goede cash game spelers zoals: Steffen Sontheimer en Peter Clarke check

Doelen voor week 3

-De bankroll uitbreiden naar $465
-Het spelen van 7500 handen
-Het verbeteren van mijn C-bet spel

Ik heb deze week goede sessie's gedraaid en ook wat mindere.
Beste sessie was +$15.3
Slechtste sessie was -$5,82

Het weekend was een rollercoaster het begin van elke sessie ging super slecht af en toe een stack kwijt maar naar een half uur/ heel uur komen de stacks naar mij toe met een hoogte punt van net $10 op 1 tafel. Toch zijn er genoeg handen die all in gaan met het beste maar toch op de river de verkeerde kant op gaan. En daarom is mijn win nog niet de grote die je dan op voor hand verwacht. Het blijft poker :)

Het zal wel mooi zijn als wij deze week kunnen werken naar een $465 BR.
Verder wil ik mijn C-bet gaan verbeteren dit is een vrij lastig onderwerp in de course.

Verder wens ik iedereen succes op de tafels aankomende week.

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Goed en ambitieus bezig hoor! :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Is wel goed gegaan dus.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Update week 3

Bankroll week 2: $454,88
Bankroll week 3: $439,21
Win/Lose: $-15.67
Hands played week 3: 7232
Hands played total: 18141
Huidig spel: R&C 2NL

Doelen voor week 3

-De bankroll uitbreiden naar $465
-Het verbeteren van mijn C-bet spel check
-Veel video's gaan bekijken van goede cash game spelers zoals: Steffen Sontheimer en Peter Clarke check

Doelen voor week 4

-De bankroll terug brengen naar $450
-Verder verbeteren van mijn C-bet spel

Ik hou het kort.
Verschrikkelijk einde van de week 4 dagen lang rode cijfers. Waar ik begin van de week boven de $475 stond ben ik nu op $439,21 geëindigd. Meer en deel de flops die ik verloor ook handen die niet goed gespeeld waren misschien teveel over bluffen en soms al 40% stack in de pot hebben en dan river opgeven en zo achterkomen dat je waarschijnlijk met een river bluf het wel kan pakken op dat de tegenstander aanzienelijke slechte handen laat zien.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Een paar handjes

Hand 1

Ik vind dit altijd lastig moet ik hier de river altijd bluffen. Ik kom regelmatig in dit soort situaties en de uitkomst is altijd het zelfde. Als ik hier 75% of pot bet zou je dan wel de hand kunnen op pakken.

Hand 2

Hier denk ik ook weer van hij heeft 2 keer gecalled zal wel wat hebben check de river en je krijgt de deksel op je neus.

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

In hand 1 raise ik preflop 5x of bet flop gewoon pot of 2/3 pot.

Turn denk ik even na en bet 8

Op reraise fold ik

In hand 2 reraise ik pre naar 0.20

Bij no hit geef ik hier op. Met flushdraw aggro-fold

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Update week 4

Bankroll week 3: $439,21
Bankroll week 4: $464,11
Win/Lose: $24,90
Hands played week 4: 5708
Hands played total: 23849
Huidig spel: 2NL

Doelen voor week 4

-De bankroll terug brengen naar $450 check
-Verder verbeteren van mijn C-bet spel check

Doelen voor week 5

-De bankroll uitbreiden naar $475
-Het verbeteren van mijn C-bet spel

Toen ik de win/lose in vulde had ik niet verwacht dat ik zoveel deze week gewonnen heb.
Ik heb namelijk een aanpassing want ik speel weer reguliere tafels dit is voor mij meer steady play.
Het C-bet spel heeft wel veel aandacht nodig dit is namelijk wel een groot en moeilijk onderwerp om goed onder de knie te krijgen.

Helaas geen volle pot kunnen pakken.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Update week 5

Bankroll week 4: $464,11
Bankroll week 4: $457,36
Win/Lose: $-6,75
Hands played week 5: 10298
Hands played total: 34147
Huidig spel: 2NL

Doelen voor week 5

-Het spelen van 7500 handen check
-Het verbeteren van mijn C-bet spel check

Doelen maand 1 Juli

-Spelen van 16000 handen check
-Het spelen van 4 tafels check

Doelen voor week 6

Doelen voor maand 2 Augustus
-Spelen van 30000 handen
-Meer highs minder lows

Het was weer eens een week meet een diepte punt van $-16,59 in 1 dag over 3 sessie's.
Als we het dan over een zware dag hebben was die het wel.
Verder einde van de week speel ik schijnbaar altijd wat beter en hebben we het verlies wat kunnen beperken.
Moet ook eerlijk vertellen dat deze week een badbeat pot op mijn tafel gevallen is dat was toevallig op de slechte dag waardoor de cijfers mee vallen in het algehele plaatje.
Ik heb mijn speel stijl pre flop iets aangepast op deze limiet had het gevoel dat ik soms iets te veel handen open en zo in slechte situatie kom.
En wat ik eerder deed met bet flop met air bet turn met air en dan op hoop van zege ben ik ook wat van af gestapt want er zijn teveel spelers die alles callen met middle pair.

Ik hoop deze week mijn br weer richting de $475 te brengen.

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Aan je inzet zal het niet liggen :f_drink:

Analyseer je je handen ook wel eens uitgebreider? Zoeken naar leaks en zo?

Beantwoorden
Citeren
Rra1der

Dat doe ik helaas te weinig. Eigenlijk ben ik meer bezig met informatie vergaren over het spel dan het evalueren ervan. En als ik een uurtje gespeeld heb en het een verliezende sessie ben ik meer geneigd even helemaal niks met poker te maken willen hebben omdat sommige spots zo slecht verlopen tegen spelers waarvan je weet dat ze niet weten wat ze aan het doen zijn. En als ik die flips verlies dan heb ik ook zoiets van laat maar even. Misschien is het nog steeds te bang zijn om je BR te verliezen.

Hier heb ik nog een handje waarvan ik niet weet wat te doen.
Misschien een te lose call op de flop en misschien over folden op de turn.
Als we het toch over leaks hebben omdat ik nu iets rustiger speel heb ik soms wel het gevoel dat ik vaker over fold.
Dit vooral op flops met AK/AQ/AJ/AT type handen en dan alleen over kaarten floppen. Dit geld ook wel voor de paartjes 66 t/m JJ.

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Het best kun je dan n.m.i. de handen de volgende dag evalueren, nog voor je gaat spelen.
Dan is de emotie weg en ben je vers qua gedachten. :f_thumbsup:

In die hand zou ik denk ik pre reraise-folden, maar ik ben roestig en soms aggro. Een call kan denk ik ook wel, maar je zit dan na de flop in een rotpositie, dus wanneer je callt moet je echt iets hitten om door te kunnen gaan. Denk dat je hier ca 40% hebt tegen zijn openrange, dus call hoeft niet fout te zijn.

De flop geeft eigenlijk aan waarom ik denk dat een preflop call lastig is. Wat doe je hier, want je hebt eigenlijk een flinke kans dat je alleen een gutshot hebt en wat runners. Ik schat je zo'n 30-34% in, genoeg om te callen, maar je hebt geen grip op de hand.

De turn kun je alleen maar folden, want je hebt hoogstens 35% tegen zijn range.
Dit is waarom ik liever het initiatief heb, preflop. Dan weet je beter hoe (en of) verder.

Maar dit zijn gewoon mijn gedachten hoor ;)

Ik denk dat je kansen te klein zijn om door te spelen. Die fold op de turn is prima imo. Uitkomst doet er niet toe en is alleen bedoeld om je te sarren en aan te zetten tot losser spel en meer fouten.

Beantwoorden
Citeren